کرونا در بریتانیا؛ بیش از یک میلیون نفر سیگار را ترک کردند

سیگاری‌ها، در صورت ابتلا به کووید۱۹، علائم شدیدتری از خود نشان می‌دهند

حدود پنج میلیون نفر در بریتانیا هم‌چنان سیگار می‌کشند-REUTERS/Dylan Martinez

براساس آمارهای جدید، از زمان شروع اپیدمی جهانی کرونا در بریتانیا، بیش از یک میلیون نفر در این کشور سیگار را ترک کرده‌اند. 

نتیجه تحقیقات مشترک خیریه اقدام علیه سیگار و سلامت (ASH) و دانشگاه یو سی ال لندن،‌ نشان می‌دهد که ۴۴۰ هزار نفر از افراد سیگاری در این کشور هم در همین دوره زمانی، اقدام به ترک سیگار کرده‌اند اما موفق نبوده‌اند. 

حدود ۴۰۰ هزار نفر از کسانی که موفق به ترک سیگار شدند، در رده سنی ۱۶ تا ۲۹ سال بودند و ۲۴۰ هزار نفر نیز بالای ۵۰ سال سن داشته‌اند. 

یافته‌های این مطالعه هم‌زمان با کارزار جدید ضد سیگار اعلام شد که از پژوهشی سرچشمه گرفته که نشان می‌دهد سیگاری‌ها، در صورت ابتلا به کووید- ۱۹ نسبت به افراد غیرسیگاری، علايم شدیدتری از خود نشان می‌دهند. 

دکتر روث شاروک، متخصص بیماری‌های تنفسی و از حامیان این کارزار، مردم را تشویق کرد تا با ترک سیگار زندگی‌شان را متحول کنند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «هر روز در زندگی کاریم شاهد مشکلات وحشتناک بهداشتی ناشی از کشیدن سیگار هستم. اما هم‌زمان از کسانی که از بیماری‌های مرتبط با سیگار رنج می‌برند ولی هم‌چنان موفق به ترک آن و بهبود سلامت خود نشده‌اند هم الهام می گیرم. امروز پیام من به سیگاری‌ها این است که صبر نکنید. اگراکنون سالمید و یا به علت سیگار کشیدن بیمارید، امروز روز ترک سیگار است. این کار زندگی شما را متحول می‌کند.» 

دبورا آرنوت، مدیر عامل خیریه « اش» می‌گوید حدود پنج میلیون نفر در بریتانیا هم‌چنان سیگار می‌کشند. او افزود کارزار جدید مبارزه علیه سیگار، تلاش می‌کند تا سیگاری‌ها را بیدار کند و به آن‌ها بگوید امروز تصمیم بگیرید که امروز روز ترک سیگار است.

© The Independent

بیشتر از زندگی