دردسر برای فردی که به نماینده پارلمان بریتانیا گفته بود به پاکستان بازگردد

حزب محافظه‌کار بریتانیا عضویت این فرد را به حال تعلیق درآورده است

ناز شاه، سخنگوی کار حزب اقلیت کارگر از بردفورد است- Getty Images

 

حزب محافظه کار بریتانیا عضویت یکی از اعضای فعال این حزب را به حال تعلیق در آورده است. او در توییتی به یک نماینده پارلمان که در شهر برَدفورد بریتانیا متولد شده گفت: «برگرد برو پاکستان.»

حزب محافظه کار روز جمعه اعلام کرد در حال تحقیق در مورد حرکت خانم تئودورا دیکنسون است که علیه ناز شاه، سخنگوی کار حزب اقلیت کارگر توییت کرده است.

خانم دیکنسون در واکنش به پست نماینده بردفورد غربی در پارلمان که از تجربه اش از فقر سخن گفته بود نوشت: «اگر ناز شاه تا این حد از این کشور متنفر است چرا به پاکستان برنمی گردد؟»

شورای مسلمانان بریتانیا که مدت هاست حزب محافظه کار را به خاطر برخوردش با اسلام هراسی مورد انتقاد قرار داده، توییت خانم دیکنسون را «تبعیض نژادی آشکار» خوانده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم شاه گفت: «در طول چند هفته گذشته، جوامع سیاه پوست، آسیایی و اقلیت های قومی با تبعیض نژادی که سال ها با آن روبرو بوده اند، کنار آمده اند. اینکه در سال ۲۰۲۰ بگویند به پاکستان برگرد، آن میزان تبعیض نژادی را که هنوز در قشرهایی از جامعه وجود دارد برجسته می کند.» 

خانم دیکنسون که خود را مشاور شبکه‌های اجتماعی و ارتباطات سیاسی می خواند از بابت توییتش عذرخواهی کرده است.

او گفت: «من کاملا به عمق توهین آمیز بودن (توییتم) آگاهم و به همین دلیل نیز آن را تقریبا بلافاصله حذف کردم، اما البته این پست کردن آن را در درجه نخست توجیه نمی کند. من در نامه ای به خانم شاه مراتب عذرخواهی بی قید و شرط را ابلاغ کرده ام.»

حزب محافظه کار که تحقیقات مستقل خود را در مورد تمام موارد تعصب در داخل حزب سازماندهی کرده گفته است عضویت خانم دیکنسون در حزب به حال تعلیق درآمده است. 

یک سخنگوی حزب گفت: «(عضویت) تئودورا دیکنسون تا معلوم شدن نتیجه تحقیقات تعلیق شده است.»

هارون خان، دبیرکل شورای مسلمانان بریتانیا، خانم دیکنسون را متهم کرده که پیشتر و به دنبال حمله تروریستی «کرایست چرچ» یک تئوری توطئه اسلام هراسانه را به شراکت گذاشته بوده است.

او گفت: «حالا خانم دیکنسون به نماینده مسلمان پارلمان می گوید: چرا به پاکستان برنمی گردد. آیا این تبعیض نژادی آشکار مستلزم اقدام نیست؟ حزب (محافظه کار) باید غور و بررسی کند که به چه دلیل نگرانی هایی را که پیرامون اسلام هراسی نهادینه وجود دارد نادیده گرفته است. اگر تحقیقات حقیقتا مستقل انجام و پیشنهادات آن به مورد اجرا گذاشته نشود، اینگونه وقایع همچنان برای مدت های مدید ادامه پیدا خواهند کرد.»

پرس اسوسیشن