ادل، نژادپرستی سازمان‌یافته را محدود به آمریکا نمی‌داند

«از صمیم قلب در هم‌بستگی با مبارزان راه آزادی و عدالت ایستاده‌ام»

در پی مرگ جورج فلوید، ادل در یکی از معدود مطالبش در فضای مجازی از هوادارانش خواسته تا عصبانیت به حق‌شان را مهار کنند.

مرگ جورج فلوید، مرد سیاه‌پوست غیرمسلحی که به علت زانو زدن پلیس سفیدپوستی بر گردنش در مینیاپلیس جان سپرد، در هفته اخیر باعث خشم مردم در سراسر آمریکا و اعتراضات و تظاهرات شد.

ادل عکسی از قتل جورج فلوید در اینستاگرامش گذاشت و نوشت: «قتل جورج فلوید جهان را در موجی از بهت و حیرت فرو برده است، اما (قتل) تعداد بیشماری هم بی صدا مانده است.»

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

George Floyd’s murder has sent shockwaves around the world, there are countless others that haven’t. Protests and marches are happening all over the globe simultaneously and only gaining momentum. So be righteously angered but be focused! Keep listening, keep asking and keep learning! It’s important we don’t get disheartened, hijacked or manipulated right now. This is about systematic racism, this is about police violence and it’s about inequality. And this isn’t only about America! Racism is alive and well everywhere. I wholeheartedly stand in solidarity with the fight for freedom, liberation and justice ♥️ #blacklivesmatter #georgefloyd #saytheirnames

A post shared by Adele (@adele) on

هم زمان اعتراضات و تظاهراتی در سراسر جهان در جریان است. به حق خشمگین باشید اما حواستان را جمع کنید. خوب گوش بدهید، سئوال کنید و یاد بگیرید.

الان وقت آن نیست که بخواهیم دل‌سرد و از خودبی‌خود شویم یا بگذاریم به ما بگویند چه کنیم. این نژادپرستی سازمان‌یافته است، پای خشونت پلیس  و نابرابری درمیان است. فقط هم در آمریکا نیست! نژادپرستی همه‌جا هنوز زنده است. من از صمیم قلب در هم‌بستگی با مبارزان راه آزادی و عدالت ایستاده‌ام.»

ادل یکی از چهره‌های معروف بسیاری است که در روزهای اخیر در مورد مرگ فلوید پیام داده است. ریحانا، بیانسه، اسپایک لی، جی کی رولینگ و تراویس اسکات از جمله معترضین بوده‌اند که به این ماجرا واکنش نشان داده‌اند..

این دومین بار در کل سال ۲۰۲۰ است که ادل در صفحه اینستاگرام خود مطلبی منتشر می‌کند. اولین بار ماه پیش بود که عکس خودش را در مراسم تولدش گذاشت.

عکس تولدش جنجال‌برانگیز بود و باعث شد خیلی از مردم در مورد کاهش وزن این خواننده نظر بدهند. رویزین اوکانر از ایندیپندنت نوشت: «واکنش‌ها به عکس ادل نشان می‌دهد به رغم همه تحسین‌هایی که به علت پذیرفتن بدن‌شان نثار لیزو و دیگران شد، هم‌چنان رسانه‌های سرگرمی‌ساز ترجیح می‌دهند هنرمندان‌شان در قالب خاصی بگنجند. کل جامعه هم‌چنان به ظاهر زنان بیشتر بها می‌دهد تا به دست‌آوردهایشان در زمینه تخصص‌شان.»

© The Independent

بیشتر از موسیقی