واکنش جالب یک پسربچه به تلاش مادرش برای کاهش وزن

او روی ترازویی که مادرش هر روز خود را وزن می‌کرد نوشت «آیا اهمیتی دارد؟»

یک پسربچه ۱۲ ساله با گذاشتن یادداشت دل‌پذیری روی ترازوی مادرش، به او یادآوری کرده است که او را با وزنش نمی‌سنجند.

«کِلی مک کارون» اهل شهر پِرت در استرالیا، از ژانویه امسال با تغییر رژیم غذایی و ورزش بیشتر در تلاش کاهش وزنش بوده است. اما در مسیر این پیگیری، مک کارون بیش از آن که باید خود را وزن می‌کرده است.

این رفتار مک کارون که مادر دو کودک است، از دید پسرش، جک، پنهان نماند و جک که متوجه شده بود مادرش هر روز خود را وزن می‌کند، تصمیم گرفت تا در این مورد وارد عمل شود.

مک کارون می‌گوید یک روز جک و خواهرش آیلا، سخت در کارهای خانه به او کمک کرده بوده‌اند و آن رفتار آن‌ها باعث تعجب او شده بود، چون آن‌ها تا پیش از آن چندان علاقه‌ای به کارهای خانه نداشتند.

روز بعد، مک کارون روی ترازو تکه کاغذی می‌بیند و برش می‌دارد تا آن را در سطل زباله بیاندازد که می‌بیند روی آن نوشته شده:«آیا اهمیتی دارد؟» 

همین مسئله موجب شد تا مک کارون در وسواسش برای از دست دادن وزن تجدید نظر کند.

مادر این دو کودک در گفت‌وگو با رسانه «کارتر نیوز» گفت، با خواندن این یادداشت «متوجه شدم (از دست دادن وزن) حقیقتا مهم نیست. متوجه شدم که عمدتا در مواقعی خودم را وزن می‌کنم که از خودم بدم می‌آید».

مک کارون می‌گوید تصمیم گرفته است که این یادداشت را روی ترازو نگه‌‌دارد تا بیش از حد خود را وزن نکند و به‌جای آن، پیشرفتش را با گرفتن عکس از اندامش دنبال کند.

مک کارون می‌گوید:«بعضی وقت‌ها دخترم به تقلید از من روی ترازو می‌رود، اما من بلافاصله به او می‌گویم که نیازی به وزن کردن خودش ندارد. یادداشت جک مرا متوجه کرد که باید جلوی خودم را بگیرم و مدام خودم را وزن نکنم».

مک کارون چنان تحت تاثیر یادداشت پسرش قرار گرفت که آن را در صفحه فیسبوکش منتشر کرد. این مطلب مک کارون بیش از هزار و صد بار مورد پسند واقع شد.

مک کارون در کنار تصویر این یادداشت نوشت: «امروز جک اتاق مرا تمیز و جارو کرد (شاید دنبال امتیاز برای یک «گیم» جدید است) اما الان این یادداشت را روی ترازویم پیدا کردم. امروز حقیقتا به آن نیاز داشتم، و شاید شما هم همین‌طور».

مک کارون چند «هشتگ» هم به حساب فیسبوکش اضافه کرده، از جمله:

گروهی از دنبال کنندگان حساب توئیتری مک کارون، جک و سخنان گرم او را ستوده‌اند.

شخصی در فیسبوک نوشت:«شگفت‌انگیز است. چه شیرین است».

فرد دیگری نوشت:«چه پسر نازنینی! حقیقتا نتیجه والدینی نازنین».

مک کارون گفت که یادداشت پسرش به او اعتماد به‌نفس بیشتری داده است و او را متوجه کرده است که برای یک زندگی سالم، نیازی به ازدست دادن وزن ندارد.

مک کارون در ادامه مصاحبه‌اش گفت: «هیچ نیازی به زجر دادن خودم و کشیدن روزانه وزنم نیست. این تصویر را در اینترنت منتشر کردم، چون فکر کردم شاید زن دیگری به دیدن آن نیاز داشته باشد».

© The Independent

بیشتر از زندگی