کاهش بی سابقه قتل و خشونت در شهر میامی آمریکا در پی قرنطینه

به گفته پلیس میامی در ایالت فلوریدا، در ۵۰ روز گذشته، هیچ قتلی در این شهر صورت نگرفته است

شهرهای بالتیمور و نیویورک نیز شاهد افت میزان جرایم خشونت آمیز بوده‌اند - KENA BETANCUR / AFP

فرمان در خانه بمانید، موجب کاهش شدید جرایم خشونت آمیز در بیشتر شهرهای آمریکا شده و رکورد تازه‌ای در تاریخ معاصر این کشور رقم زده است. 

به گفته پلیس میامی در ایالت فلوریدا، ظرف ۷ هفته گذشته، هیچ قتلی در این شهر صورت نگرفته، که از سال ۱۹۵۷ تاکنون بی سابقه بوده است. 

سخنگوی اداره پلیس میامی گفته: «ما می‌توانیم به یقین بگوییم این نتیجه حضور پر رنگ پلیس، در رابطه با اپیدمی ویروس کرونا و تدابیر قرنطینه و ماندن در خانه بوده است.»‌

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرانسیس سوارز، شهردار میامی، دوازدهم ماه گذشته برای کاهش گسترش ویروس کرونا وضعیت اضطراری اعلام کرد. فرمانی که از آن زمان شش بار، به مدت یک هفته تمدید شده است. 

از تاریخ ۱۷ فوریه تا ۱۲ آوریل هیچ قتلی در این منطقه گزارش نشده است. این بهترین دوره زمانی برای میامی از سال ۱۹۵۷ بوده که شهر به مدت نه هفته و سه روز شاهد هیچ قتلی نبوده است. 

در حالی که خشونت خانگی و کودک آزاری نیز کاهش یافته، رئیس پلیس میامی نسبت به احتمال خودداری مردم از گزارش خشونت‌ها به پلیس در ایام قرنطینه و بودن در کنار هم ابراز نگرانی کرده است. 

همزمان شهرهای بالتیمور و نیویورک نیز شاهد افت میزان جرایم خشونت آمیز بوده‌اند. 

هر چند در شیگاگو، دزدی و تیراندازی همچنان بالاست. 

تونی راگز از اتحاد سازمان‌های خدمات محلی در شیکاگو گفت: «ما در حال مبارزه با ویروس عالمگیر هستیم. ما با اپیدمی دیگری نیز مبارزه می‌کنیم. اپیدمی خشونت در این منطقه.»

© The Independent