شهردار لندن وضعیت روانی خود را همچون «ترن هوایی شهربازی» توصیف کرد

آقای خان ارتباط با خانواده‌اش را عاملی کلیدی برای حفظ سلامت روان خود دانست

صادق خان، شهردار لندن، بی‌پرده در باره تاثیر اپیدمی کرونا بر سلامت روان خود سخن گفته و آن را به سرسام «ترن هوایی شهر بازی»‌ تشبیه کرده است. 

شهردار لندن روز سه شنبه گذشته در یک مصاحبه اینستاگرامی زنده با مجله « گلمور» شرکت کرد. 

دراین مصاحبه، این سیاستمدار بریتانیایی رک و صریح گفت که چقدر سخت است که در این روزها «روحیه خود را حفظ کنیم و شور و حال داشته باشیم.»

آقای خان اذعان کرد که او «خوش اقبال» بوده است، و گفت:‌ «من بر خلاف میلیون‌ها لندنی، خانه نسبتا بزرگی دارم و با سگ و خانواده روزگار می‌گذرانم و همگی با هم کنار می‌آییم. البته شنیدن خبر مرگ دیگران بر اثر ابتلا به این ویروس بسیار غم‌انگیز است؛ وقتی می‌شنویم که بازماندگان حتی مجال خداحافظی با عزیزانشان را نداشته‌اند، دل شکسته می‌شویم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای خان ارتباط با خانواده‌اش را عاملی کلیدی برای حفظ سلامت روان خود دانست و افزود:‌«من باید مراقب سلامت روان خود باشم که بخشی از آن با صحبت کردن با خانواده حاصل می‌شود. خوش اقبالم که با رهبران زیادی در سراسر جهان در باره تجربیاتشان از مدیریت اوضاع تبادل نظر می‌کنم.»‌

او گفت: «به همه توصیه می‌کنم که به همتایان خود فکر کنید و ببینید آنها چطور با این اوضاع کنار می‌آیند. ما همگی باید راهی برای پشت سر گگذاشتن این روزها پیدا کنیم.»‌

آقای خان گفت که مردم نباید از درمیان گذاشتن «آسیب پذیری‌های خود» واهمه داشته باشند. 

 «اگر حال و حوصله ندارید و از روحیه پایینی برخوردارید، آن را بیان کنید. با این کار دیگران را هم تشویق به حرف زدن می‌کنید، چراکه هیج کس ابَرانسان نیست.» 

او با اشاره به این که چطور با همسر و دختران خود راجع به حس و حالش صحبت می‌کند، گفت: «درست مانند (فراز و فرود) ترن هوایی شهر بازی است. ماندن در قرنطینه و تنهایی سخت است. بنابراین ما با هم صادق هستیم. همه ما مرتکب خطا می‌شویم. من هم اشتباه کرده‌ام ولی چیزی که مهم است، اذعان کردن به اشتباهات‌مان است.»‌

«قانون نوشته‌ای وجود ندارد که به ما بگوید چگونه با کووید- ۱۹ یا فاصله اجتماعی برخورد کنیم. ما باید راجع به کارهامان حرف بزنیم تا به این ترتیب سلامت روانمان را نیرومند نگه داریم.»

شهردار لندن در گفت‌و‌گو با مجله گلمور همچنین از افزایش تعداد کسانی سخن گفت که در قرنطینه مورد خشونت خانگی قرار می‌گیرند. 

© The Independent

بیشتر از زندگی