شش راه برای تنها گذراندن روز ولنتاین

اگر کسی را ندارید به این معنی نیست که نمی‌توانید از ولنتاین لذت ببرید

ولنتاین در تهران، ۱۴ فوریه ۲۰۲۰- AFP

چه فکر کنید ۱۴ فوریه رمانتیک ترین روز سال است یا تنها روزی برای هدر دادن پول، به هر حال نمی‌توانید از آن فرار کنید.

فروشگاه‌ها خود را با تزئینات قلب قرمز آراسته‌اند و به نظر می‌رسد چیزی جز خرس‌های اسباب بازی عظیم و جعبه‌های بزرگ شکلات نمی‌فروشند؛ در حالی که رستوران‌ها به امید کشاندن شما به داخل، منوی بیش از حد گران با زمینه عشق عرضه می‌کنند. 

اگر در روز ولنتاین با کسی هستید، می‌توانید از طرف منتظر دریافت قدری احساس و لطافت باشید، اما روز ولنتاین می‌تواند برای افراد تنها و مجرد کمی دلگیر باشد.

اما خوشبختانه این که در این روزهمراهی ندارید یا ترجیح می‌دهید آن را به تنهایی بگذرانید، به این معنی نیست که نمی‌توانید از ولنتاین لذت ببرید. امسال گزینه‌های بسیاری برای آن‌هایی که خودشان را دوست دارند، وجود دارد.

با توجه به این که مردم در این روز بطور متوسط حدود ۱۹۶ دلار برای ولنتاین خرج می‌کنند، این هزینه برای مجردها به معنی آن است که یا می‌توانید این وجه را پس انداز کنید یا آن را برای فعالیتی که دوست دارید خرج کنید.

به سالن اسپا یا ماساژ بروید

شاید بهترین راه گذراندن روز ولنتاین، عشق و مراقبت از خود باشد که رفتن به اسپا یا سالن ماساژ یکی از گزینه‌های آن است.

چه تصمیم بگیرید برای ماساژ یا تمیز کردن پوست صورت یا اسپای کامل از سالن‌ها وقت بگیرید، یا این که به سادگی در خانه ماسک زیبایی گذاشته و در آرامش حمام کنید، گذراندن روزی که در آن، به خودتان به عنوان مهم‌ترین فرد زندگیتان رسیده‌اید، گزینه‌ای عالی است. 

به دیدن یک فیلم بروید

رفتن به سینما بی تردید گزینه خیلی خوبی برای مجردهاست. فضای تاریک، ممنوعیت حرف زدن با دیگری و خوردن تنقلات، به معنی آن است که تنها نشستن در سکوت مطلق ناراحتتان نمی‌کند؛ چون این دقیقا همان کاری است که قرار است بکنید.

هرچند توصیه نمی‌کنیم یک فیلم دانلود شده را تماشا کنید، اما دیدن یک فیلم پر ماجرا یا وحشتناک گزینه خوبی برای سرگرم شدن درروز ولنتاین است. 

به باغ وحش بروید

اگر از تنها ماندن در روز ولنتاین نگرانید و حیوانی هم برای نوازش در خانه نگه نمی‌دارید، شاید دیدن باغ وحش گزینه بدی نباشد.

درست است که نمی‌توانید حیوانات باغ وحش را نوازش کنید، اما سخت می‌شود از دیدن پنگوئن‌هایی که دور و بر شنا می‌کنند، خوشحال نشد.

دل‌ شکستگان هم درروز ولنتاین می‌توانند با گذاشتن نام عشق سابقشان روی سوسک‌های باغ وحش دلشان را خنک کنند. 

امسال باغ وحش سن آنتونیو اعلام کرد، به خیل باغ وحش‌هایی پیوسته است که اجازه می‌دهد مردم نام عشاق سابقشان را روی یک سوسک یا موش خرما گذاشته و آن را به خورد دیگر حیوانات باغ وحش بدهند. 

این باغ وحش در بیانیه‌ای در مورد روز ولنتاین گفت: «می‌توانید نام عشق سابقتان را روی یک سوسک بگذارید و ما در مقابل تنها ۵ دلار، آن را به عنوان غذا به حیواناتمان خواهیم داد. اگر عشق سابقتان یک مار بوده، می‌توانید نام او را روی یک موش خرما بگذارید و ما او را برای ۲۵ دلار به خورد یک مار خواهیم داد.» 

از یک موزه یا گالری دیدن کنید

هیچ چیز مثل دیدار از یک موزه یا فراموش کردن خودتان در یک گالری هنری نیست. اگر تنها بیرون رفتن در روز ولنتاین نگرانتان می‌کند، این راهی عالی است؛ چون به تنهایی قدم زدن در یک موزه یا گالری عجیب نیست و نباید نگران این باشید که با دیگران فرق دارید.

اگر این دلیل به تنهایی کافی نیست، پژوهش‌های بسیاری وجود دارد که می‌گوید نگاه کردن به آثار هنری می‌تواند افسردگی و اضطراب را کاهش دهد. شرکت در این‌گونه فعالیت‌های فرهنگی می‌تواند شما را خوشحال تر کند، به اضافه این که معمولا گزینه‌های رایگان بسیاری در این اماکن وجود دارد. از آن گذشته، دیدار از موزه و گالری هزینه چندانی بر نمی‌دارد. 

به رستوران یا باری بروید که بتوانید سر میزهای جمعی بنشینید

بسیاری از مردم تنها غذا خوردن در رستوران را دوست ندارند، اما این ناراحتی با انتخاب رستورانی با میزهای بزرگ جمعی تخفیف پیدا می‌کند.

اما اگر نشستن بر سر یک میز با غریبه‌ها به مذاقتان خوش نمی‌آید، می‌توانید به یک بار بروید که غذایتان را در مقابل دیگری صرف نمی‌کنید و حتی می‌توانید سر میز کتاب بخوانید.

با تماشای نتفلیکس، تنش را از خودتان خارج کنید

برای بسیاری از کسانی که در رابطه هستند، این نگرانی وجود دارد که طرفشان آن‌ها را از این بابت قضاوت کند که نمایش یا فیلمی‌ را که قبلا بارها دیده‌اند، دوباره تماشا می‌کنند. 

تنها بودن به معنی آن است که نه تنها چنین نگرانی برایتان وجود ندارد، بلکه کسی در میان صحنه‌های مورد علاقه‌تان با شما حرف نمی‌زند.

اگر دنبال یافتن راهی آرامش‌بخش برای روز ولنتاین هستید، گذراندن آن در خانه و تماشای تلویزیون یک گزینه عالی دیگر است. 

این گزینه با وجود خدمات تحویل غذا به در خانه، حتی جذاب‌تر هم می‌شود. 

هرچند رستوران‌ها هنوز به اینجا نرسیده‌اند که با تخفیف برای مجردها، غذا به در خانه‌ها تحویل دهند، فکر می‌کنم چنین ایده‌ای قطعا در آینده به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

© The Independent

بیشتر از زندگی