شکفتن «گل‌های زمستانی» جورجیو آرمانی در هفته مد میلان

آرمانی در فهرست انتخاب لباس ستاره‌های کن و اسکار جایگاه مهمی دارد

مجموعه زنانه پاییز و زمستان ۲۰۲۴ جورجیو آرمانی با نام «گل‌های زمستانی»/AFP

اعطای لقب مهرآمیز «پادشاه جورجیو» به آرمانی در ایتالیا بی‌دلیل نیست؛ در آستانه ۹۰ سالگی، او از شناخته‌شده‌ترین و موفق‌ترین طراحان نسل طلایی قرن بیستم است و با دارایی خالص بیش از ۱۱ میلیارد دلار، همچنان علاقه‌مندان مد را به شگفتی وامی‌دارد.

جورجیو آرمانی در ۲۰۱۶ از مدیرعاملی شرکتش بازنشسته شد، اما همچنان فعالانه در طراحی و هدایت خلاقانه فعالیت‌های آن مشارکت دارد. میراث جورجیو آرمانی وقار، کمال و کیفیتی جاودانه‌ و بی‌زمان است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 نمایش مجموعه زنانه پاییز و زمستان ۲۰۲۴ جورجیو آرمانی با نام «گل‌های زمستانی»، با سبکی روان در رنگ‌های خاکستری روشن و قهوه‌ای، کت‌ها و شلوارهایی همراه با روسری و نیم‌تنه‌های آبی گل‌دار بود.

در نمایش جورجیو آرمانی در هفته مد میلان، گل‌ها شکوفا شدند و لباس‌ها‌ و کیف‌وکفش‌های زمستانی را آراستند.

سبک گل و شکوفه، چه به ‌صورت نقوش چاپی و چه گلدوزی تزئین کت، پیراهن، بلوز، کلاه و کیف، همه‌جا حضور داشت و در رنگ‌های صورتی، آبی و سبز به قطعات تیره آبی یا مشکی، عنصر رنگ را به لباس‌‌ها و ابزارهای دستی و تزئینی می‌افزود.

به گزارش رویترز، آرمانی، ۸۹ ساله، به خبرنگاران گفت: «گل‌ها نشانه فرارسیدن فصلی بهترند و از تضاد آن بسیار خوشم آمد... در زمستان گلی وجود ندارد؛ [در نتیجه] من این‌ها را خلق کردم.»

گلدوزی‌های پولک‌دار روی کت‌ها، تاپ‌های شفاف و لباس‌های شب می‌درخشید. آرمانی نمایش را با مجموعه‌ای از پیراهن‌های بدون بند با تزئینات گل‌دار درخشان به پایان رساند.

این طراح جدیدترین مجموعه خط دوم خود، امپریو آرمانی، را نیز پنجشنبه (۲۲ فوریه) ارائه کرد. مجموعه «آرمانی پرایو» بهار ۲۰۲۴ نیز در هفته مد فاخر پاریس، همان روزی رونمایی شد که نامزدهای اسکار مشخص شدند. گرچه بسیاری از طراحان سبک و لباس برای آراستن بازیگران روی فرش قرمز کن و اسکار چشم‌انتظار مجموعه‌های پاریسی‌اند، گمان می‌بریم که کارهای آرمانی از همین حالا به فهرست انتخاب بسیاری اضافه ‌شده باشد.

هفته مد میلان تا دوشنبه، ۲۶ فوریه (۷ اسفند)، ادامه دارد و پس ‌از آن، علاقه‌مندان مد برای آخرین مرحله از تقویم فصلی یک‌ماهه به فرانسه می‌روند تا ماراتن مد این فصل را با هفته مد پاریس به پایان برسانند.

بیشتر از مُد و زیبایی