فندی در هفته مد میلان؛ میراث رومی با رنگ و بوی بریتانیایی

فندی یکی از معدود نشان‌های تجاری لوکس است که هنوز استفاده از خز را ممنوع نکرده است

مدل‌ها، جدیدترین مجموعه فندی را در هفته مد میلان در فوریه ۲۰۲۴ نمایش می‌دهند-AFP

کیم جونز، طراح ارشد فندی در مه سنگینی از دود با مجموعه جدید پاییز و زمستان ۲۰۲۴ به هفته مد میلان بازگشت. بنابر گزارش‌ها در چند روز اخیر، میلان، این شهر شمالی ایتالیا، از آلوده‌ترین شهرهای جهان بوده است.

به گزارش گاردین اوضاع به قدری بد بود که کیم جونز، طراح لباس زنانه فندی قبل از نمایش، زمانی که با خبرنگاران درباره منابع الهام خود در این مجموعه صحبت می‌کرد به گلودرد ناشی از آلودگی هوا اشاره کرد.


مقصود او از منابع الهام، طراح فقید کارل لاگرفلد بود که قبل از اینکه جونز در سال ۲۰۲۰ سکان هدایت فندی را به دست بگیرد، ۵۴ سال در خانه مد ایتالیایی حضور داشت.
این نمایش با صدای طبل آغاز شد و ۵۳ لباس جسورانه زنانه با دوخت منحصربه‌فرد را به نمایش گذاشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


مجموعه با کت بلند بلیزر آغاز شد و مدل کوتاه‌تر همین کت با شلوار و نسخه چرمی کیف باگت معروف فندی، به دنبال آن روی صحنه آمد. پس‌ازآن شاهد کت‌وشلوارهای بدون یقه با آستین‌های بافتنی و بافت‌های چندلایه‌ای بودیم که با جوراب‌شلواری بدن‌نما و کمربندهای مشبک تکمیل‌شده بود. کت‌های چشم‌نواز به سبک کیمونو در میان لایه‌های سبزرنگ در کنار مانتوهای براق و چکمه‌های متفاوت، دیگر تکه‌هایی بودند که در این مجموعه خودنمایی می‌کردند.

فندی چند لباس را با عکس‌های سیاه‌وسفید چهره‌های سنگی باستانی طراحی کرده بود که جلوه‌ای تاریخی به مجموعه داد.

النگوهای بزرگ و گردنبندهای زنجیری درشت از جمله زیورآلات برجسته مجموعه بودند.


کیم جونز در فندی هیچ فرصتی را برای شیک‌پوشی از دست نمی‌دهد. سال گذشته همین روزها او در مجموعه خود، از دلفینا دلترز، طراح جواهرات و نسل چهارم خانواده فندی الهام گرفته بود.
او در یادداشت‌ نمایش پاییز و زمستان ۲۰۲۳ نوشت که هرچند سبک پانک را تحسین می‌کند اما به سمت چیز شیک‌تری پیش رفته است. او در ادامه به دلفینا اشاره می‌کند و می‌نویسد که اولین روزی که او به محل کار وارد شد، آبی و قهوه‌ای پوشیده بود که به نظر او [جونز] عالی بود.


فندی یکی از معدود نشان‌های بزرگ لوکس است که هنوز استفاده از خز را ممنوع نکرده است؛ بنابراین تعجب چندانی نداشت که یک حامی حقوق حیوانات با اعلان اعتراضی «حیوانات لباس نیستند» صحنه نمایش را برای لحظاتی به هم بریزد.
هفته مد میلان در ادامه رویدادهای نیویورک و لندن است که در آن طراحان، مجموعه‌های پاییز/زمستان خود را ارائه می‌کنند. این نمایش مهم مد در چند روز آینده میزبان بیش از ۵۰ نمایش مد، از جمله خانه‌های بزرگی چون جورجیو آرمانی، پرادا، گوچی و دولچه و گابانا خواهد بود و در ۲۶ فوریه به پایان می‌رسد.

بیشتر از مُد و زیبایی