رکورد فروش لباس‌های شاهدخت دایانا در حراج شکسته شد

این لباس یک پیراهن‌ شب مخمل مشکی با دامن بالرین آبی‌رنگ بود که در حراجی جولین در هالیوود به قیمت یک میلیون و ۱۴۸ هزار و ۸۰ دلار به فروش رفت

بلوز ابریشمی صورتی ( چپ)  و پیراهن بالرین ژاک آزاگوری (وسط با دامن آبی) هر دو متعلق به شاهدخت دایانا در حراج جولین-VALERIE MACON/AFP

یک دست از لباس‌های شاهدخت دایانا در حراجی با قیمت رکوردشکن بیش از یک میلیون دلار فروخته شد.

به گزارش سرویس جهانی بی‌بی‌سی، لباسی که شاهدخت دایانا، همسر سابق پادشاه فعلی بریتانیا، در سال ۱۹۸۵ پوشیده بود، روز ۱۸ دسامبر در یک حراجی، ۱۱ برابر قیمت تخمین‌زده شده برای آن فروخته شد.

این لباس یک پیراهن‌ شب مخمل مشکی با دامن بالرین آبی‌رنگ بود که در حراجی جولین در هالیوود به قیمت یک میلیون و ۱۴۸ هزار و ۸۰ دلار به فروش رفت و به عنوان گران‌ترین لباس دایانا در حراجی رکورد جدیدی را در مد ثبت کرد.

پیش از این تخمین زده می‌شد که این پیراهن با سرشانه‌های اپل‌دار، دامن ارگانزای آبی و پاپیون بزرگ به قیمت حدود ۱۰۰ هزار دلار به فروش برسد.

شاهدخت دایانا این لباس را اولین بار سال ۱۹۸۵ در فلورانس ایتالیا هنگامی که در یک تور سلطنتی با همسرش شاهزاده ولز، در مراسم شام حضور یافت، پوشید. او بار دیگر در ارکستر سمفونیک ونکوور در سال ۱۹۸۶ با این لباس دیده شد.

پارچه این لباس کلکسیونی را یاکوب شلپفر، تاجر پارچه مشهور، انتخاب کرد و تیم طراحی در ژاک آزاگوری، ستاره‌های براق روی آن را گلدوزی کردند.

دامن بالرین لباس نماد حمایت شاهدخت دایانا از باله ملی انگلستان و عشق او به رقص بود.

تا پیش از این، گران‌ترین لباس شاهدخت دایانا که در حراجی فروخته شد، لباس مخمل ویکتور ادلشتاین دوخت سال ۱۹۹۱ بود که در ماه ژانویه به قیمت ۶۰۴ هزار و ۸۰۰ دلار به فروش رفت. بنابراین لباس ژاک آزاگوری فاصله بین مقام اول و دوم را تقریبا دوبرابر کرده است.

شاهدخت دایانا در دورانی که عضو خانواده سلطنتی بریتانیا بود، چندین دست لباس از طراحی‌های این طراح مد مراکشی‌ــ‌بریتانیایی پوشیده بود.

از جمله دیگر اقلام موجود در این حراجی، یکی از بلوزهای شاهدخت دایانا بود که او برای عکاسی پرتره زمان نامزدی در سال ۱۹۸۱ پوشیده بود. این بلوز ابریشم صورتی با یقه چین‌دار و روبانی همرنگ لباس به قیمت ۳۸۱ هزار دلار، حدود چهار برابر براورد اولیه که ۸۰ هزار دلار بود، فروخته شد.

بیشتر از مُد و زیبایی