اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا در دوران تحصیل چه نمره‌هایی گرفتند؟

ملکه فقید بریتانیا حتی یک ‌بار هم در آزمون‌های درسی شرکت نکرد

فرزندان شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون در اولین روز مدرسه سال تحصیلی گذشته -AFP

فصل تابستان رو به پایان است و دانش‌آموزان در سراسر دنیا برای بازگشت به مدرسه آماده می‌شوند. این روزها کودکان خاندان سلطنتی بریتانیا هم به لطف تغییر قوانین، می‌توانند در این شوروشوق با سایر همسن‌وسال‌ها شریک باشند. تا همین چند دهه قبل، شاهزاده‌ها و شاهدخت‌های بریتانیایی برای تحصیل به مدرسه نمی‌رفتند.

ملکه الیزابت دوم و خواهرش مارگارت، در خانه درس خواندند و شاهدخت آن هم پس از «یک درخواست ویژه» اجازه یافت که همراه دیگر کودکان به آموزشگاه بنندن در کنت برود.

ملکه فقید بریتانیا حتی یک ‌بار هم در آزمون‌های درسی شرکت نکرد. او تا زمان کناره‌گیری عمویش، ادوارد هشتم، از سلطنت در اواخر  ۱۹۳۶، هر روز از  ۹:۳۰ تا ۱۱ صبح با کمک یک معلم خصوصی آموزش می‌دید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از کناره‌گیری ادوارد هشتم، مهارت‌های لازم برای ایفای نقش آتی الیزابت در جایگاه ملکه بریتانیا، از جمله دروس تاریخ مشروطه با کمک هنری مارتن، استادیار کالج ایتون، به او آموزش داده شد.

با وجود این محدودیت‌ها، ملکه همواره به هوش و ذهن کنجکاوش معروف بود و برای یادگیری چیزهای جدید عطش فراوانی داشت.

اما آن‌هایی که توانستند پشت میز و نیمکت در کنار همشاگردی‌هایشان بنشینند، در مدرسه چطور عمل کردند؟

شاه چارلز

به گزارش دیلی میل، شاه چارلز در گوردونستون در ارتفاعات اسکاتلند تحصیل کرد و در آنجا  پنج سطح معمولی (O-levels) و دو گواهینامه عمومی آموزش (GCE) پیش‌دانشگاهی ( A-levels) کسب کرد و یک B در تاریخ و یک C در زبان فرانسه گرفت.

نمره‌های او، و شاید عواملی دیگر، برای کسب جایگاهی در دانشگاه کمبریج کافی بود، و او در آنجا به نمره ۲:۲ در درس تاریخ دست یافت.

شایعه شده است که محافظ چارلز که او را در تمام کلاس‌ها همراهی می‌کرد، نیز در همان آزمون‌ها شرکت کرد و مدرک درجه‌یک گرفت.

شاهزاده ویلیام

ویلیام در ۲۰۰۰ میلادی گواهینامه عمومی آموزش (GCE) سطح پیشرفته‌اش را از کالج ایتون گرفت و به A در جغرافیا، B در هنر و C در زیست‌شناسی دست یافت.

او سپس به تحصیل در رشته تاریخ هنر در سنت اندروز اسکاتلند پرداخت، اما در نهایت به جغرافی تغییررشته‌ داد.

شاهزاده هری

هری هم به ایتون رفت و در گواهینامه عمومی آموزش (GCE) سطح پیشرفته‌اش، در هنر B و در جغرافیا D گرفت.

او فهرست چشمگیری از دستاوردهای فوق‌برنامه داشت؛ از جمله در مسند کاپیتان بازی‌ها، نماینده مدرسه در تیم‌های چوگان، کریکت و راگبی.

کیت میدلتون

عجیب نیست که بگوییم کیت که به علاقه‌اش به رقابت با همسر خود در زمینه‌های مختلف معروف است، در گواهینامه عمومی آموزش (GCE) سطح پیشرفته، به نمره‌های بالاتری از ویلیام دست یافت. او در کالج مارلبرو در ویلتشایر، در هر دو رشته ریاضی و هنر نمره A، و در انگلیسی B گرفت.

کیت نخست مدتی به دانشگاه ادینبرو رفت، اما در نهایت تحصیل در رشته تاریخ هنر در سنت‌اندروز را برگزید، و همانجا بود که با همسر آینده‌اش آشنا شد!

مگان مارکل

دانش‌آموزان در ایالات متحده به جای آزمون A-levels، در آزمون SAT شرکت می‌کنند که نوع خاصی از آزمون چندگزینه‌ای است که هر سال برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه برگزار می‌شود.

هرچند نمره‌های مگان در این آزمون فاش نشده‌ است، به‌اندازه کافی خوب بودند که او در دانشگاه معتبر نورت‌وسترن در ایلینوی پذیرفته شود.

او پیش از فارغ‌التحصیلی در ۲۰۰۳، در دو رشته تئاتر و روابط بین‌الملل به تحصیل مشغول بود.

شاهدخت آن

شاهدخت آن نخستین زن عضو خاندان سلطنتی بریتانیا بود که به مدرسه رفت. او شش دوره O-Levels و سه دوره A-levels انگلیسی، تاریخ و سیاست را در مدرسه بنندن در کنت گذراند.

شاهزاده خانم دایانا

شاهدخت دایانا نه یک بار، بلکه دو بار در امتحانات مردود شد!

او پیش از ازدواج با شاهزاده چارلز و به عهده گرفتن وظایف سلطنتی تمام‌وقت، به شغل پرستاری بچه مشغول بود.

شاهدخت یوجنی

شاهدخت یوجنی که از نظر برخی، تحصیل‌کرده‌ترین فرد خاندان سلطنتی است، دو نمره A در هنر و ادبیات انگلیسی و نمره B در تاریخ هنر کسب کرد.

او به تحصیل در رشته ادبیات انگلیسی، تاریخ هنر و سیاست در نیوکاسل ادامه داد و در پایان دوره این سه‌ساله‌ در ۲۰۲۱ با امتیاز ۲:۱ فارغ‌التحصیل شد.

بیشتر از زندگی