جورج چه زمانی فهمید که روزی پادشاه بریتانیا می‌شود

ویلیام و کیت قصد دارند تا حد امکان دوران کودکی عادی برای فرزندان خود فراهم کنند

شاهزاده جورج در مقایسه با شاهزاده‌های قرن‌های گذشته وظایف به‌مراتب کمتری خواهد داشت-AFP

پسر ارشد شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون، جورج ۹ ساله، بعد از پدرش نفر بعدی در صف تاج‌وتخت است، اما او در این سن و سال چه اندازه از شغل اجدادی که برایش در نظر گرفته‌ شده، آگاه است و آیا وظایف سلطنتی خود را می‌داند؟

رابرت لیسی، زندگی‌نامه‌نویس خانواده سلطنتی بریتانیا، در سال ۲۰۲۱ در کتابش «نبرد برادران» نوشت که جورج ظاهرا در تابستان سال ۲۰۲۰، حوالی هفتمین سالگرد تولدش، از نقش و وظیفه آینده‌اش مطلع شد.

به گزارش نیویورک پست و برخی از منابع آگاه در دربار، ویلیام و کیت در حال حاضر «به بهترین شکل ممکن» جورج را از وظایف آینده‌اش «آگاه می‌کنند»، به شکلی که مطمئن شوند باری «خیلی سنگین» بر دوش شاهزاده کوچک نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از اعضای دربار به‌تازگی فاش کرد: «ویلیام و کیت کار درستی انجام می‌دهند و از او محافظت می‌کنند تا بتواند تا حد امکان یک دوران کودکی عادی داشته باشد، اما او همچنین به‌عنوان یک پادشاه آینده از وظایفش آگاه می‌شود. بسیار مهم است که در این میان تعادل حفظ شود.»

گفته می‌شود که ویلیام و کیت قصد دارند تا حد امکان دوران کودکی عادی برای فرزندان خود فراهم کنند که شامل «بازی در فضای باز، آزمایش در آشپزخانه و سر زدن به آب‌نبات فروشی» می‌شود.

ولیعهد بریتانیا بودن چه معنایی دارد؟

جورج مانند پدر و پدربزرگش ابتدا «شاهزاده ولز» خواهد شد، عنوانی که منحصرا برای وارث تاج‌وتخت بریتانیا محفوظ است.

تاریخ «شاهزاده ولز» به سال ۱۳۰۱ بازمی‌گردد، زمانی که پادشاه ادوارد اول پس از فتح ولز و اعدام دیوید سوم، آخرین شاهزاده بومی ولز، این عنوان را به پسرش، ادوارد دوم، داد. از آن زمان اغلب پسران ارشد حاکمان انگلیسی این عنوان را داشتند.

زمانی که یک شاهزاده ولز پادشاه می‌شود، این عنوان به ولیعهد داده می‌شود. در حال حاضر ویلیام پسر ارشد چارلز و دایانا این عنوان را دارد.

 پیش از چارلز، ادوارد هشتم (ادوارد آلبرت کریستین جورج اندرو پاتریک دیوید) که بعدها پس از انصراف از حکمرانی بریتانیا «دوک ویندزور» شناخته شد، شاهزاده ولز بود. او در مراسم دریافت عنوانش به زبان ولزی صحبت کرد. چارلز سخن گفتن به زبان ولزی را جدی‌تر گرفت. او برای یادگیری زبان و تاریخ این قسمت از بریتانیا قبل از آنکه در سال ۱۹۶۹ شاهزاده ولز شود، شروع به مطالعه زبان و فرهنگ ولزی کرد. دکتر تدی میلوارد، ملی‌گرای ولزی، به او یاد داد که چگونه ولزی صحبت و سخنرانی کند. او هنوز هم گاهی در مراسم رسمی به این زبان صحبت می‌کند.

شاهزاده جورج پس از مرگ پدربزرگش، صاحب این عنوان خواهد شد و در مقایسه با شاهزاده‌های قرن‌های گذشته وظایف به‌مراتب کمتری خواهد داشت، اما می‌تواند علاقه‌مندی‌های پدر و مادرش در امور خیریه را دنبال کند یا مسئولیت‌هایی در جدیدترین پروژه شاهزاده ویلیام در ریشه‌کنی بی‌خانمانی در بریتانیا داشته باشد.

بیشتر از زندگی