ساعت‌ساز جوان جایزه مسابقه استعدادهای درخشان را برد

معیارهای انتخاب بر اساس دستاوردهای فنی، جست‌وجوی پیچیدگی در تحقق آن‌ها، کیفیت ساخت و همچنین حس طراحی و زیبایی‌شناسی ساعت‌ها است

متقاضیان باید یک ساعت یا ساختار ساعتی را به‌طور مستقل طراحی و اجرا کرده باشند-instagram/hazemann_watche

هیئت‌داوران مسابقه استعدادهای جوان ۲۰۲۳ متشکل از شخصیت‌های کلیدی و بین‌المللی ساعت‌سازی الکساندر هیزمن، جوانی ۲۳ ساله فرانسوی، را به‌عنوان استعداد برتر امسال معرفی کردند.

استادان بزرگ ساعت‌ساز جهان از جمله فیلیپ دوفور، آندریاس استرلر، جولیو پاپی، مارک جنی، مایکل تای، الیزابت دوئر و فرانسوا پل ژورن گرد هم آمدند تا بهترین ساعت‌سازهای آینده را به دنیای فناوری و مد معرفی کنند.

از سال ۲۰۱۵، مسابقه استعدادهای جوان امکان کشف نسل بعدی بااستعدادترین ساعت‌سازان جوان در جهان را فراهم کرده است و با شناسایی دستاوردهای آنان و قرار دادن آن‌ها در کانون توجه، از جوانان ساعت‌ساز در مسیر رسیدن به استقلال حمایت می‌کند.

مسابقه استعدادهای جوان را اف.پی.ژورن با حمایت The Hour Glass، فروشنده ساعت‌های لوکس در منطقه آسیا و اقیانوسیه، برگزار می‌کند. هدف هر دو آن‌ها حمایت از هنر ساعت‌سازی سطح بالا و تشویق ساعت‌سازی سنتی و دست‌ساز است.

معیارهای انتخاب بر اساس دستاوردهای فنی، جست‌وجوی پیچیدگی در تحقق آن‌ها، کیفیت ساخت و همچنین حس طراحی و زیبایی‌شناسی ساعت‌ها است. شرکت‌کنندگان در این رقابت باید یک ساعت یا ساختار ساعتی را به‌طور مستقل طراحی و اجرا کرده باشند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برنده مسابقه استعدادهای جوان ۲۰۲۳ از The Hour Glass و اف.پی.ژورن دیپلم و کمک‌هزینه ۲۲ هزار دلاری می‌گیرد.

به گزارش نیویورک تایمز، ساعت‌ هیزمن که او در سال هفتم (سال آخر) برنامه ساعت‌سازی معتبر دبیرستان ادگار فور در شهر مورتو فرانسه، ساخت، برگرفته از چیزی است که در صنعت ساعت‌سازی آن را «ساعت مدرسه» می‌نامند. در واقع هیزمن و یکی از همکلاسی‌هایش، ویکتور مونین، با هم روی ساعت‌های خودکار کار می‌کردند و هر دو در مسابقه شرکت کردند، اما مسابقه تنها یک برنده داشت.

هیزمن گفت: «ما همیشه با هم دوست بوده‌ایم. طی سال‌هایی که با هم مطالعه کردیم، فهمیدیم که کار تیمی یک نقطه قوت و ضروری است.» هیزمن و دوستش در آپارتمان مشترکی در نزدیک مدرسه ساعت‌سازی زندگی می‌کنند.

ساعت آاَش.۰۲ سینیاتور ( AH.02 Signature) ساعتی ۴۲ میلی‌متری با بدنه فولادی ضدزنگ است که با گذشت ساعت به صدا درمی‌آید و دارای یک ساختار پرشی است؛ یعنی عقربه ساعت به جای اینکه به‌آرامی حرکت کند، با تغییر ساعت، به عدد بعدی روی صفحه می‌پرد. ساخت این قطعه در مجموع حدود هزار و ۲۰۰ ساعت طول کشید.

هیزمن گفت: «مدرسه فقط به یک نمونه اولیه حرکتی و کاربردی نیاز داشت، نه ساعتی که قابل بستن به دست باشد و بتواند برای بازار مجموعه‌دارها جذاب باشد؛ اما این پروژه برای ما ارزش زیادی داشت و می‌خواستیم هفت سال تحصیلمان را به زیباترین شکل به پایان برسانیم.» بنابراین هر دو ساعت هیزمن و مونن بندهای سفارشی چرمی از مارک فرانسوی ژان روسو دارند و صفحه‌های آن‌ها پوشیده از کریستال‌های یاقوت کبود سبال (Sébal)، متخصص جواهرات سوییسی، است.

او علاقه به ساعت‌ را از پدرش که مکانیسینی دقیق در یک کارخانه‌ ساعت‌سازی در منطقه ول دو تراورس سوییس است، به ارث برده و می‌خواهد با پولی که برنده‌ شده، چندین دستگاه ساعت‌سازی از جمله یک ماشین فرز Sixis برای ماشین‌کاری دقیق قطعات کوچک ساعت، یک دستگاه اشاره‌گر Hauser M1 که قطعات ساعت را سوراخ می‌کند و یک تراش چرخان و یک تراش گرد برای اجرای تنظیمات نهایی چرخ‌دنده‌ها و محورها، بخرد.

آندریاس استرلر، یک ساعت‌ساز مستقل در سوییس و یکی از اعضای هیئت داوران مسابقه، خاطرنشان کرد که ساعت برنده هیزمن «شبیه کار یک دانش‌آموز نیست و همین الان شبیه یک ساعت تجاری به نظر می‌رسد».

بیشتر از زندگی