ایتالیا برای میزبانی مبارزه ایلان ماسک و مارک زاکربرگ اعلام آمادگی کرد

مبارزه مذکور که هنوز تاریخ دقیق آن مشخص نیست، به یک رجزخوانی مجازی در ماه ژوئن بازمی‌گردد

در مقطعی، ماسک گفت که کولوسئوم باستانی روم، میزبان این مبارزه خواهد بود، اما ایتالیا این موضوع را رد کرد-AFP

چالش عجیب «مبارزه در قفس» بین غول‌های فناوری، ایلان ماسک و زاکربرگ، هر لحظه عجیب‌تر می‌شود.

پس از اینکه ایلان ماسک، رئیس تسلا، روز جمعه ۱۱ اوت، در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی «اکس» (توییتر سابق)، نوشت که مبارزه او با مارک زاکربرگ، رئیس شرکت متا، در یک «محل حماسی» با موضوع روم باستان برگزار می‌شود، خبرگزاری رویترز، جمعه‌شب، به نقل از جنارو سانگولیانو، وزیر فرهنگ ایتالیا، نوشت  با ماسک در مورد میزبانی یک «رویداد خیریه بزرگ و خاطره‌انگیز» صحبت کرده است.

مبارزه مذکور که هنوز تاریخ دقیق آن مشخص نیست، به یک رجزخوانی مجازی در ماه ژوئن بازمی‌گردد که ماسک در پاسخ به یکی از مخاطبانش، زاکربرگ را به مبارزه طلبید و زاکربرگ در روایتگر اینستاگرام خود با نوشتن «آدرس را برایم بفرست»، به آن پاسخ داد.

در مقطعی، ماسک گفت که کولوسئوم باستانی روم (محل نبردهای خونین گلادیاتورها)، میزبان این مبارزه خواهد بود، اما ایتالیا این موضوع را رد کرد. با این حال، ماسک روز جمعه، در حساب «اکس» خود نوشت: «همه‌ چیز در قاب دوربین روم باستان خواهد بود، بنابراین هیچ چیز مدرنی نیست. من با نخست‌وزیر ایتالیا و وزیر فرهنگ صحبت کردم. آن‌ها بر سر یک مکان حماسی به توافق رسیده‌اند.»

سانگولیانو روز جمعه در بیانیه‌ای گفت که این مبارزه در رم برگزار نخواهد شد. او همچنین ادامه داد که انتظار می‌رود مبلغ قابل‌توجهی، میلیون‌ها یورو، به دو بیمارستان مهم کودکان ایتالیا برای تقویت امکانات و تحقیقات علمی، برای مبارزه با بیماری‌های کودکان، اهدا شود.

او در ادامه افزود که این موقعیت، همچنین فرصتی برای معرفی تاریخ و میراث باستان‌شناسی، هنری و فرهنگی ما در سطح جهانی خواهد بود.

اما سیاست‌مداران اپوزیسیون ایتالیا با این تصمیم وزیر فرهنگ مخالف‌اند و تمایل او را برای اجازه دادن به غول‌های فناوری و رسانه‌های اجتماعی برای برگزاری مبارزه در ایتالیا، محکوم کردند.

کارلو کالندا، وزیر صنعت سابق و رئیس حزب آزیونه، می‌گوید: «به نظر من بسیار حیرت‌انگیز است که میراث فرهنگی ایتالیا در اختیار دو میلیاردر قرار می‌گیرد که می‌خواهند مانند نوجوانان احمق خود را سرگرم کنند.» او افزود: «چیزهایی وجود دارد که به‌سادگی قابل‌فروش نیستند. یکی از آن‌ها عزت و تاریخ یک ملت بزرگ است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رویترز همچنین به نقل از روزنامه ایتالیایی «کوریر دلا سرا» (Corriere della Sera) نوشت که اگر این مبارزه اتفاق بیفتد، ممکن است در پمپئی، نزدیک ناپل، برگزار شود.

هر چند به نظر می‌رسد مبارزه‌ای که از رجزخوانی رسانه‌های مجازی آغاز شده است، رو به جدی شدن می‌رود، اما ظاهرا مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، همچنان در مورد برگزاری آن مطمئن نیست.

زاکربرگ که از علاقه‌مندان ورزش‌های رزمی است، در رشته ورزشی جوجیتسو مدال‌هایی به دست آورده و برای این مبارزه رژیم غذایی چهار هزار کالری در روز را آغاز کرده است، جمعه شب، در رسانه مجازی متنی اینستاگرام، تردز، نوشت لطفا در نظر بگیرید که در مورد هیچ‌کدام از حرف‌های ماسک توافقی صورت نگرفته است.

او همچنین تصویری از خودش در حال مبارزه با یک حریف تمرینی در این رسانه اجتماعی منتشر کرد و نوشت فارغ از همه چیز، این تمرین جمعه صبح او در حیاط پشتی خانه‌اش است.

زاکربرگ چند روز پیش در پستی در تردز نوشته بود که تاریخ ۲۶ اوت را برای مبارزه پیشنهاد داده، اما ماسک آن را تایید نکرده است.

بیشتر از زندگی