دنیرو: حاضر نیستم نقش آدم بی‌مقداری مثل ترامپ را بازی کنم

«به نظر من ترامپ بویی از اخلاق و اخلاقیات نبرده است»

رابرت دنیرو یکی از بی‌پرواترین منتقدان دونالد ترامپ است- D Dipasupil/Getty Images/AFP

این هنرپیشه معروف به نیویورک تایمز گفت: «من درباره هیچ شخصیتی این جور حرف نمی‌زنم، اما چنان آدم افتضاحی است که هیچ چیز به درد بخوری ندارد.»

رابرت دنیرو، ستاره هالیوود، در مصاحبه‌ای بی‌پرده گفت هرگز حاضر نیست در فیلمی نقش دونالد ترامپ را بازی کند و رییس جمهوری آمریکا را یک آدم «ناخوشایند عوضی بی‌مقدار» خواند.

دنیرو گفت با بازی در نقش شخصیت‌هایی که «بوی از انسانیت نبرده‌اند» بیگانه نیست و همیشه سعی کرده «خود را جای آن‌ها بگذارد» اما در مورد احساسش راجع به دونالد ترامپ، که اکنون در چنبره اتهامات استیضاح قرار دارد، گفت: «به نظر من این آدم بویی از اخلاق و اخلاقیات نبرده است، خوب و بد سرش نمی‌شود و کثیف بازی می‌کند.»

او در مصاحبه با نیویورک‌تایمز درباره همشهری نیویورکی‌اش گفت: «دوست ندارم نقش او را بازی کنم. من درباره هیچ شخصیتی این جور حرف نمی‌زنم اما چنان آدم افتضاحی است که هیچ چیز به درد بخوری ندارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این سخنان کسی است که در نقش روان‌پریشانی چون تراویس بیکل، روپرت پاپکین و مکس پدی بازی کرده است، که به ترتیب شخصیت‌های فیلم‌های راننده تاکسی (۱۹۷۶)، سلطان کمدی (۱۹۸۳) و تنگه وحشت (۱۹۹۱) اثر مارتین اسکورسیزی هستند. در فیلم فرانکشتاین (۱۹۹۴) برگرفته از اثر مری شلی هم در واقع در نقش هیولایی ظاهر می‌شود.

دنیرو در سال ۲۰۱۹ یکی از پروپاقرص‌ترین و بی‌پرواترین منتقدان رئیس جمهوری آمریکا بود و او را آدمی «سطح‌پایین» خواند که «حتی تبهکار به درد بخوری هم نیست».

دنیرو گفت دست رییس جمهوری به خون کسانی آغشته است که در واقعه تیراندازی کور در ال‌پاسو، تگزاس در ماه اوت کشته شدند زیرا پاتریک کروسیوس ۲۱ ساله، عامل آن تیراندازی، بیانیه‌ای ملی‌گرایی سفید پوستی در تارنمای 4chan منتشر کرد که عین لفاظی‌های ترامپ بود.

دنیرو شاید چندان علاقه‌ای به ایفای نقش رییس جمهوری بر پرده سینما نداشته باشد اما بارها در نقش رابرت مالر، مشاور ویژه سابق اف‌بی‌آی، در نمایش‌های کوتاه برنامه «پخش زنده شنبه شب» شبکه ان‌بی‌سی بازی کرده است. در این نمایش‌های سبک گروتسک، الک بالدوین در نقش ترامپ، مقابل دنیرو بازی کرده است و می‌دانیم که فرمانده کل‌ قوای ایالات متحده از این نمایش‌ها دلخور شده است.

جانی دپ هم در سال ۲۰۱۶ بابت بازی در نقش رییس جمهوری، در اقتباس مضحک تارنمای «فانی اور دای» از راهنمای کسب و کار سال ۱۹۸۷ ترامپ، به نام هنر معامله، مورد ستایش قرار گرفته است.

بیشتر از فرهنگ و هنر