افزایش شعارهای شبانه و دیوارنویسی؛ فراخوان اعتراض سراسری ۲۲ تا ۲۴ اسفند

اعتراض‌ها در واکنش به افزایش بی‌سابقه نرخ دلار، نسبت به روزهای گذشته شدیدتر شده‌اند

اعتراض‌های مردمی و سر دادن شعارهای شبانه در ایران در حالی ادامه دارد که نرخ دلار در روز شنبه چهار هزار تومان گران‌تر شد و رئیس تیم اقتصادی دولت با جمله «همینه که هست» به آن واکنش نشان داد. معترضان به سیاست‌های جمهوری اسلامی هم مانند دیگر روزهای چند ماه گذشته، ساکت ننشستند و با سر دادن شعار علیه جمهوری اسلامی، مخالفت خود با این نظام را اعلام کردند.

فراخوان‌هایی برای اعتراض‌های سراسری در روزهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ اسفند منتشر شده است و معترضان در ایران طی اطلاعیه‌هایی از مردم درخواست کرده‌اند برای پخش تراکت و دیوارنویسی این تجمع سه‌روزه با آن‌ همراه شوند. معترضان در رسانه‌های اجتماعی نیز این فراخوان‌ها را بازنشر می‌کنند.

شامگاه شنبه ۶ اسفند از مناطق مختلف تهران شعارهای ضدحکومتی شنیده شد و اعتراض‌های پراکنده‌ای نیز در خیابان‌های این شهر مشاهده شد. این اعتراض‌ها در واکنش به افزایش بی‌سابقه نرخ دلار، نسبت به روزهای گذشته شدیدتر شده‌اند.

از اعتراض‌ها و شعارهای مردم در محله‌های شهرک چیتگر، شهرک اکباتان، پونک، بلوار فردوس، نارمک، نیاوران، دارآباد و سهروردی شمالی در همراهی با خیزش سراسری و اعتراض به افزایش قیمت دلار ویدیوهایی منتشر شده است. یکی از ساکنان تهران تنهایی با یک پلاکارد در دست در یکی از خیابان‌های این شهر ایستاده و به افزایش نرخ دلار و آنچه سکوت قشر خاکستری خوانده، اعتراض کرده است. 

طی روزها و هفته‌های گذشته اعتراض‌هایی به وضعیت نرخ دلار شکل گرفته است و مردم در شعارهای اعتراضی خود، فریاد «دلار ۴۷ هزاری، خامنه‌ای بیداری» و «دلار رسید به پنجاه، لعنت به آیت‌الله» سر می‌دهند.

ساکنان شهرک چیتگر در غرب تهران نیز شنبه شب با سر دادن شعارهای ضدحکومتی اعتراض خود را نشان دادند. در ویدیو منتشرشده از این مناطق شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای قاتل» و «مرگ بر دیکتاتور» شنیده می‌شود.

معترضان در منطقه پونک نیز با شعار «خامنه‌ای بی‌ریشه، خیزش تموم نمی‌شه»، اعتراض‌های خود را ادامه دادند. آن‌ها با فریاد «مرگ بر دیکتاتور» و «سکوت تو هموطن، خیانت است به میهن» از سایر مردم خواستند به اعتراض‌ها بپیوندند و مقابل جمهوری اسلامی سکوت نکنند.

معترضان در شهرک اکباتان نیز شعارهای شبانه خود را ادامه دادند. شامگاه شنبه ‌شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای ضحاک» در این شهرک طنین‌انداز شد.

شعارهای شبانه علیه جمهوری اسلامی در بلوار فردوس نیز شامگاه شنبه ادامه داشت. معترضان در این منطقه از تهران، شعارهای «این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت»، «مرگ بر خامنه‌ای ضحاک»، «مرگ بر سپاهی» و «مرگ بر بسیجی» سر دادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جمعی از ساکنان تهران به مناسبت سالروز تولد محسن شکاری، معترض اعدام‌شده در زندان جمهوری اسلامی، به یک پل عابر پیاده‌ در حوالی محل دستگیر شدن او در تهران، بادکنک‌های سفیدی آویزان کردند که نام او روی آن‌ها نوشته ‌شده بود.

البته دیوارنویسی‌های معترضان در شهرهای مختلف همچنان ادامه دارد. جمعی از معترضان در اصفهان با انتشار تصاویری، نشان دادند که بر دیوارهای این شهر شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای»، «فقر، فساد، گرونی، می‌ریم تا سرنگونی» و «زن زندگی آزادی» همچنان نوشته می‌شوند. در مترو این شهر نیز شعارنویسی‌ کماکان ادامه دارد و در تصاویر منتشرشده، شعارنوشته «دشمن هر ایرانی، جمهوری اسلامی» دیده می‌شود.

در یکی از ویدیوهای منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی می‌بینیم که تعدادی از جوانان دیواندره در استان کردستان شعارنویسی می‌کنند و بر دیوار یک مسجد «مرگ بر دیکتاتور» می‌نویسند.

معترضان در شیراز نیز با نوشتن شعار «مرگ بر خامنه‌ای» بر دیوارهای شهر به اعتراض مدنی و نمادین خود ادامه دادند. معترضان در سراوان نیز با نوشتن شعار «از سراوان تا تهران، جانم فدای ایران» همراهی خود با خیزش سراسری را اعلام کردند. در روز شنبه، تصاویر بسیاری هم از محلات مختلف  تهران منتشر شد که از دیوارنویسی‌های گسترده در این شهر خبر می‌داد.

شعارنویسی در بهبهان نیز ادامه یافت و به مناسبت نزدیک شدن به هشتم اسفند، سالروز تولد فرزاد انصاری‌فر، از کشته‌شدگان آبان ۹۸، به یاد او نیز دیوارنویسی‌ شد. هم‌زمان، از شعارنویسی روی اسکناس‌ها هم ویدیوهای مختلفی منتشر می‌شود که نشان می‌دهد اعتراض‌های مدنی از این راه هم ابراز می‌شوند.