سردار آزمون، مالک موفق در لیگ والیبال زنان

خلیل آزمون، پدر سردار هم در دهه ۶۰ یکی از بازیکنان مشهور والیبال ایران بود

تیم سریک با مالکیت مهاجم تیم ملی فوتبال، به فینال رسید و در آستانه قهرمانی است - JAM STA ROSA / AFP

اخبار لیگ والیبال زنان ایران این روزها با یک نام آشنا گره خورده است: سردار آزمون. مهاجم تیم ملی و بایر لورکوزن، مالک تیم سریک گنبد است که به فینال رسیده و برای قهرمانی جمعه باید با تیم پیکان روبه‌رو شود.

تیم سریک در نیمه‌نهایی رقابت نزدیکی با سایپا داشت که درمجموع سه بازی، به برتری دو بر یک رسید. زمان زیادی از تاسیس سریک نمی‌گذرد و این نخستین تجربه این تیم در لیگ برتر است، ولی آن‌ها حالا در یک‌قدمی قهرمانی ایران قرار گرفته‌اند.  

شهر گنبد یکی از قطب‌های والیبال ایران است. خلیل آزمون، پدر سردار هم در دهه ۶۰ یکی از بازیکنان مشهور والیبال ایران بود. مهاجم تیم ملی خودش هم قبل از شروع فوتبال، در ورزش مورد علاقه پدرش فعالیت می‌کرد و پرش‌های بلندش هم به‌دلیل تجربه بازی والیبال است. همه اینها دست‌به‌دست هم داد تا ایده تشکیل تیم سریک شکل بگیرد.

خلیل آزمون در شروع فصل لیگ برتر والیبال درباره جرقه راه‌اندازی تیم سریک گفت: «وقتی من و سردار درباره والیبال صحبت می‌کردیم، او گفت چرا ما تیم بانوان نداشته باشیم؟ سردار گفت به بانوان گنبدی که در ورزش هم استعداد دارند، توجه نمی‌شود و این واقعا حیف است. در استان قهرمان شدیم و سپس تصمیم گرفتیم در لیگ یک شرکت کنیم. فراخوان دادیم تا استعدادهای بومی بیایند و در تمرینات مربیان آن‌ها را ببینند. بیشتر بازیکنان بومی حضور داشتند، اما چون سردار مصر بود گروهی خوب و یک تیم حرفه‌ای تشکیل بدهیم، سعی کردیم ایده او را اجرا کنیم. از میان بازیکنان گنبدی، بهترین‌ها را گلچین کردیم و چون تجربه نداشتیم، احتیاج به چند بازیکن غیربومی هم داشتیم. هفت هشت بازیکن از مشهد آمدند که از میان آن‌ها سه چهار بازیکن را جذب کردیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مادر سردار آزمون هم به نمایندگی از پسرش در کنار تیم سریک حاضر است. مریم شیرمحمدلی که خودش هم والیبال بازی کرده است، درباره این تجربه متفاوت می‌گوید: «من از کلاس دوم راهنمایی والیبال بازی می‌کردم. بعد از ازدواج والیبال را به‌مدت ۲۰ سال کنار گذاشتم. از جایی که آقای آزمون مربی بود، دوباره شروع کردم و با بچه‌ها سر تمرین رفتم. اینجا در بازی‌های پیشکسوتان هم بازی کردم. شهر ما طوری بود که به ورزش بانوان اهمیت زیادی نمی‌دادند، برای همین تصمیم گرفتیم خودمان والیبال را به این شکل دنبال کنیم. شوهر من هم که مربی والیبال بود و ما خانوادگی همه عاشق والیبال هستیم.»

تیم سریک کمک کرده است که هیجان به والیبال گنبد برگردد. آیتک سلامت، بازیکن ملی‌پوش این تیم درباره حضور سه‌هزار تماشاگر در بازی خانگی سریک مقابل سایپا گفت: «مردم گنبد خیلی والیبال‌دوست هستند. از کوچک‌ترین تا مسن‌ترین افراد، همه در سالن بودند. حس خوبی داشتیم. امسال که در بازی‌های کشورهای اسلامی با تیم ملی ترکیه بازی داشتیم، تماشاگران ترکیه در سالن بودند و ما می‌گفتیم کاش روزی در ایران چنین اتفاقی بیفتد. در گنبد این اتفاق افتاد و تماشاگران زیادی در سالن حضور داشتند. حس خیلی شیرینی بود.»

شبکه‌های سراسری تلویزیون جمهوری اسلامی همچنان از پخش مسابقات ورزشی زنان امتناع می‌کنند، ولی لیگ برتر والیبال زنان از تلویزیون‌های اینترنتی پخش می‌شود. سردار هم روز جمعه از آلمان تماشاگر ویژه فینال خواهد بود و این‌بار دوست دارد در نقشی جدید موفقیت را تجربه کند.

او درباره احساسش از حضور سریک در فینال گفت: «این‌قدر خوشحالم، این‌قدر خوشحالم که اصلا نمی‌توانم میزان آن را بیان کنم. من این تیم را ساختم و در شرایط سخت و خوبش کنار آن بودم. این بچه‌های جوان، موفق و پراستعداد به حقشان رسیدند. قطعا من خیلی خیلی خوشحالم و واقعا دمشان گرم. اصلا برای من مهم نیست که تیمم قهرمان یا دوم شود. به نظر من تا همین‌جا هم هر تیمی که به فینال رسیده، قهرمان است. من به دو تیم پیکان و سریک تبریک می‌گویم. هر دو تیم از اول این لیاقت را داشتند که فینالیست شوند. پیکان هم تیم بسیار خوبی است و جزو تیم‌های با شخصیت ایران است که ما به آن‌ها احترام می‌گذاریم و امیدوارم که بازی خیلی خوبی را شاهد باشیم.»

بیشتر از ورزش