کنترل دیابت با پانکراس مصنوعی؛ زندگی بیماران مبتلا به دیابت متحول می‌شود

موسسه ملی بهداشت و مراقبت عالی، نایس، می‌گوید قبل از ارائه لازم بود به قیمت مقرون به صرفه‌ای برسیم

موسسه ملی بهداشت و مراقبت عالی، نایس، برای درمان دیابت «لوزالمعده مصنوعی» را توصیه کرده است - Canva

سازمان خدمات ملی سلامت بریتانیا، ان‌اچ‌اس (NHS)‌، به‌زودی به بیماران مبتلا به دیابت نوع ۱ برای مدیریت بهتر وضعیت خود، فناوری جدیدی ارائه می‌کند.

موسسه ملی بهداشت و مراقبت عالی، نایس (NICE)‌، «لوزالمعده مصنوعی» را توصیه کرده است.

راهکاری که در حال حاضر سازمان بهداشت تهیه کرده است، نشان می‌دهد که این دستگاه «فشار ذهنی را کاهش می‌دهد و کیفیت زندگی افراد را بهبود می‌بخشد.»

این ساختار برای کنترل سطح قند خون از یک نمایشگر گلوکز کار گذاشته شده در زیر پوست استفاده می‌کند و به یک دستگاه پمپ خارجی که مقدار انسولین موردنیاز را محاسبه می‌کند، انتقال می‌دهد.

هیلاری ناتان، مدیر ارتباطات و سیاست‌گذاری موسسه خیریه دیابت جی‌دی‌آر‌اف (JDRF)‌، این توصیه‌ها را «تغییرگر بازی» نامید «که راه را برای  دسترسی همه افراد واجد شرایط و نه‌ فقط تعدادی معدود، باز می‌کند.»

در پیش‌نویس راهکاری که در حال حاضر موسسه ملی بهداشت و مراقبت عالی  در حال توسعه آن است، آمده که اگر سازمان خدمات ملی سلامت بریتانیا بتواند در مورد «قیمت مقرون‌به‌صرفه برای این دستگاه‌ها» مذاکره کند، این دستگاه را می‌توان توصیه کرد.

مذاکرات بین سازمان خدمات ملی سلامت بریتانیا و شرکت‌های تولیدی، قبل از عرضه دستگاه «نیاز به توافق بر سر تخفیف آن» دارد.

سر سیمون استیونز،مدیر اجرایی وقت سازمان خدمات ملی سلامت انگلستان، این آزمایش را در ژوئن ۲۰۲۱ اعلام کرد و گفت: «زندگی با دیابت، چالش روزانه میلیون‌‌ها نفر در سراسر انگلستان است و این فناوری چرخه بسته، احتمال این را دارد که تفاوت چشمگیری در زندگی آن‌ها ایجاد کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«در سالی که یک قرن از کشف انسولین می‌گذرد- که انقلابی در دنیای دیابت ایجاد کرد- این نوآوری نمونه بارز پیشرفت دنباله‌دار سازمان خدمات ملی سلامت بریتانیا در پزشکی و فناوری مدرن است.»

حدود ۴۰۰ هزار نفر شامل ۲۹ هزار کودک دارای دیابت نوع ۱ در بریتانیا زندگی می‌کنند.

موسسه ملی بهداشت و مراقبت عالی توصیه می‌کند که این فناوری جدید ابتدا برای بیمارانی که قادر به کنترل انسولین خود از طریق روش‌‌های معمولی مانند تزریق و پمپ نیستند، ازجمله زنان باردار، ارائه شود. تخمین زده می‌شود که این تعداد حدود ۱۰۰ هزار نفر در انگلستان باشند.

همچنین پیشنهاد شده است این دستگاه را در آزمایش‌های بالینی بخش مراقبت‌های کودکان به کار ببرند که نشان می‌دهد این دستگاه «می‌تواند مقداری از بار را کاهش دهد و کیفیت زندگی افراد، خانواده‌ها و مراقبان آن‌ها را بهبود بخشد.»

کاری از کلوزدلوپ (#ClosedLoop)، از موسسه ملی بهداشت و مراقبت عالی (@NICEComms) که به‌زودی بیرون می‌آید- شاید در خاطرتان باشد که سازمان خدمات ملی سلامت انگلستان (@NHSEngland) داده‌‌های دنیای واقعی را به‌عنوان کار ملی جمع‌آوری کرده است.

به داده‌‌های کودکان نگاهی بیندازید.

پیشرفت‌‌های چشمگیر:

اچ‌بی‌ای‌وان‌سی (HbA1c) محدوده هدف (Time In Range) هیپوگلیسمی؛ ترس از هیپو

واضح است.

https://t.co/okSfoQVWHW pic.twitter.com/ePtOQrIf8m

- پارتا اس کار آی‌ان‌جی‌بی (@parthaskar) ۲ ژانویه ۲۰۲۳

این فناوری جدید در حال حاضر در اسکاتلند تامین مالی شده و مجوز استفاده از تنظیم‌کننده سلامت بریتانیا، ام‌اچ‌آر‌ای (MHRA)‌ را دریافت کرده است.

پروفسور پارتا کار، مشاور ملی متخصص دیابت در ان‌اچ‌اس انگلستان، در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی گفت: «ثابت شده است که این فناوری بهترین کنترل را برای مدیریت دیابت نوع ۱ ارائه می‌دهد و احتمالا باید جلو مواردی مانند قطع عضو، نابینایی و مشکلات کلیوی را بگیرد.»

«این فناوری تاثیر عظیمی بر کیفیت زندگی افرادی که از آن استفاده می‌کنند، دارد.»

© The Independent

بیشتر از بهداشت و درمان