نسل طلایی بلژیک در مسیر خودویرانگری

اختلاف بین ستارگان، تیم را در آستانه حذف زودهنگام از جام جهانی ۲۰۲۲ قرار داده است

استخوان‌بندی بلژیک در جام جهانی ۲۰۲۲ را نسل طلایی فوتبال این کشور تشکیل داده است-GLYN KIRK / AFP

بلژیک در قامت یک مدعی قهرمانی وارد جام جهانی ۲۰۲۲ شد، ولی خبر اختلاف بازیکنان باتجربه تیم بعد از شکست ناامیدکننده مقابل مراکش تصویر مخدوشی از آن‌ها ارائه داده است.

استخوان‌بندی بلژیک در جام جهانی ۲۰۲۲ را نسل طلایی فوتبال این کشور تشکیل داده است؛ همان بازیکنانی که در جام جهانی ۲۰۱۸ به نیمه‌نهایی رسیدند و مغلوب فرانسه، قهرمان آتی تورنمنت شدند. هرچند، این گروه دوران اوجش را پشت سر گذاشته است، ولی کسی انتظار نداشت که آن‌ها حتی برای صعود از مرحله گروهی هم به دردسر بیفتند.

بلژیک تورنمنت را با برد یک بر صفر مقابل کانادا شروع کرد، ولی آن‌ها در برابر این تیم تازه‌وارد جام کاملا تحت فشار بودند. کوین دبروین، ستاره منچسترسیتی، بعد از بازی دلیل کندی دفاع و موقعیت‌های خطرناک کانادا را پیری تعدادی از مدافعان دانست. بعد از شکست دو بر صفر مقابل مراکش، نوبت فرتونگن، مدافع بلژیک، بود که پاسخ کنایه دبروین را بدهد و گفت: «دلیل اینکه موقعیت نساختیم می‌تواند پیری بازیکنان هجومی باشد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رسانه‌ها خبر دادند که بعد از این بازی فرتونگن در رختکن از دبروین و هازار، دو مهره تهاجمی تیم انتقاد کرده، بین آن‌ها درگیری به وجود آمده و لوکاکو، دیگر مهاجم این تیم، مجبور شده است هم‌تیمی‌هایش را جدا کند. روبرتو مارتینز، سرمربی بلژیک، هم تنش بین بازیکنانش را تایید کرد و گفت: «این موضوع طبیعی است. این بازیکنان مدت‌ها است که کنار هم بازی می‌کنند و مثل یک خانواده‌اند.»

صعود بلژیک حالا به بازی پنجشنبه مقابل کرواسی بستگی دارد و آن‌ها برای ماندن قطعی در جام باید فینالیست دوره قبل را ببرند. روز گذشته، دوشنبه ۲۸ سپتامبر، ادن هازار و تیبو کورتوا، دو بازیکن باتجربه تیم، در نشست خبری جای دو بازیکن جوان‌تر را گرفتند تا با حرف‌هایشان فضا کمی آرام شود.

هازار درگیری در رختکن را تکذیب کرد و گفت: «بعد از بازی اتفاق خاصی رخ نداد. دروغ‌های زیادی در این باره شنیده شد. ما فقط در جلسه تیمی با حضور همه بازیکنان صحبت کردیم. ما متحد و به‌دنبال برد هستیم.»

مهاجم رئال مادرید اضافه کرد: «جلسه ما حدود یک ساعت بود و حرف‌های خوب و حرف‌های نه چندان خوبی رد و بدل شد. حالا نگاهمان فقط باید به جلو باشد.»

کاپیتان بلژیک درباره بازی با کرواسی هم گفت: «بعد از جلسه شب گذشته، پنجشنبه شما ۱۱ جنگجو در زمین خواهید دید. حتی با در نظر گرفتن ذخیره‌ها ما ۲۳ جنگجو خواهیم بود. فقط با چنین روحیه‌ای می‌توانیم صعود کنیم.»

کورتوا، دروازه‌بان بلژیک، هم تلاش کرد از تنش‌ها بکاهد و گفت: «سن هیچ تاثیری در عملکرد تیم ندارد. مثلا رئال مادرید را ببینید. ما مودریچ و بنزما را داریم و سبک بازی تیم را با توجه به این بازیکنان کمی تغییر داده‌ایم. مطرح کردن سن بازیکنان، ساده‌سازی موضوع است و ما ترکیب خوبی از بازیکنان جوان و باتجربه داریم.»

پنجشنبه مشخص خواهد شد که جلسه رفع تنش بازیکنان چقدر موثر بوده است و آیا بازیکنان نسل طلایی احتمالا در آخرین حضورشان می‌توانند وداع خوشی داشته باشند؟

بیشتر از فوتبال