تمام جزئیات عروسی نائومی بایدن در کاخ سفید

نوه جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، قرار است روز ۱۹ نوامبر ۲۰۲۲ با نامزدش، پیتر نیل، عروسی کنند

نائومی هنوز جزئیات لباسی را که برای عروسی انتخاب کرده، برملا نکرده است- Marovich/ Getty Images/ AFP

نائومی بایدن و نامزدش پیتر نیل در محوطه چمن جنوبی کاخ سفید عقد ازدواج خواهند بست. این نوزدهمین مراسم ازدواج در تاریخ کاخ سفید خواهد بود.

نائومی، نوه رئیس‌ جمهوری، جو بایدن، و بانوی اول، جیل بایدن، قرار است روز شنبه ۱۹ نوامبر با نیل پیوند زناشویی ببندد. طبق اعلام انجمن تاریخ کاخ سفید، این اولین مراسم عروسی در کاخ سفید است که عروس آن نوه رئیس‌جمهوری است و اولین عروسی در آن محل از کاخ است.

این عروس ۲۸ ساله اولین بار در توییتی در ماه ژوئیه موقعیت مکانی عروسی‌اش در کاخ سفید را اعلام کرد و گفت هم حراست این کاخ و هم حیوانات خانگی‌اش از مکانی که برای عروسی انتخاب کرده است یعنی محوطه چمن جنوبی استقبال کرده‌اند. 

«خب مطمئن نیستم چطور به بهترین شکل خبر را اعلام کنم، اما قرار بود هفته‌ها پیش این کار را بکنم… بالاخره فهمیدیم مراسم را کجا برگزار کنیم… خیال حراست راحت شد و سگ‌ها هم موافقتشان را اعلام کردند که… در محوطه چمن جنوبی عروسی کنیم!» بایدن همراه توییت خود عکسی از کل محوطه چمن کاخ سفید منتشر کرد که در آن بنای یادبود واشنگتن در پس‌زمینه پیدا بود. «خیلی هیجان‌زده‌ام.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نائومی این خبر را پس از آن اعلام کرد که در ماه آوریل گفته بود مراسم عروسی ماه نوامبر خودش و نیل را که اخیرا چهارمین سالگرد [رابطه‌]شان را پشت سر گذاشتند، در این اقامتگاه تاریخی در واشنگتن دی‌سی برگزار خواهند کرد.

بایدن همان موقع توییت کرد: «من و پیتر بی‌نهایت از بابابزرگ و مامان‌بزرگ ممنونیم که فرصت برگزاری جشن عروسی‌مان در کاخ سفید را فراهم کردند. بی‌صبرانه منتظر رسمی‌شدن تعهدمان به یکدیگر و آینده‌مان پس از آنیم.»

کاخ سفید همان زمان تایید کرد که این جشن روز ۱۹ نوامبر ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد، اما الیزابت الکساندر، مدیر روابط عمومی بانوی اول، اشاره کرد که خانواده رئیس‌ جمهوری، خود این زوج و والدینشان هنوز در «مراحل برنامه‌ریزی»‌اند و جزئیات بیشتر با نزدیکتر شدن به موعد عروسی اعلام خواهد شد.

خب مطمئن نیستم چطور به بهترین شکل خبر را اعلام کنم، اما قرار بود هفته‌ها پیش این کار را بکنم… بالاخره فهمیدیم مراسم را کجا برگزار کنیم… خیال حراست راحت شد و سگ‌ها هم موافقتشان را اعلام کردند که… در محوطه چمن جنوبی عروسی کنیم! خیلی هیجان‌زده‌ام.»

نائومی بزرگ‌ترین دختر هانتر بایدن و همسر سابقش، کتلین بوهل، در ماه ژوئن نمایی از پشت صحنه برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری این جشن عروسی منتشر کرد. این فارغ‌التحصیل دانشگاه کلمبیا عکسی از خودش و شش نفر دیگر را که در جلسه برنامه‌ریزی که به نظر می‌آمد در کاخ سفید برگزار شده است، منتشر کرد.

نائومی چهره همه افراد حاضر در اتاق را محو کرده بود، اما به نظر می‌رسید کنار مادربزرگش نشسته و رئیس‌ جمهوری هم انگار در آن اتاق حضور داشته است. به نظر می‌رسید نیل ۲۴ ساله هم در جلسه برنامه‌ریزی عروسی در کنار نائومی است، زیرا شناسه شوهر آینده‌اش را در عکس آورده بود.

این زوج که از طریق دوست مشترکشان با هم آشنا شدند، خبر نامزدی خود را در سپتامبر ۲۰۲۱ اعلام کردند. مراسم ازدواج نائومی و نیل در ماه نوامبر تازه‌ترین مراسم عروسی در سلسله جشن‌های عروسی‌ کاخ سفید خواهد بود. 

جنا بوش، دختر رئیس‌جمهوری سابق، جورج دبلیو بوش، مراسم عروسی خود را با حضور ۶۰۰ مهمان در عمارت اجرایی جشن گرفت و هر دو دختر لیندون جانسون نیز جشن عروسی‌شان را در کاخ سفید برگزار کردند. 

انجمن تاریخ کاخ سفید اعلام کرد ۹ مورد از ۱۸ مورد عروسی ثبت‌شده در کاخ سفید مربوط به دختران رؤسای جمهوری بوده است. اما هیچ‌کدام در محوطه چمن جنوبی برگزار نشده و این انجمن افزود که پنج مراسم در اتاق شرقی، چهار مراسم در اتاق آبی و دو مراسم در باغ گل سرخ، چند قدم آن‌طرف‌تر از دفتر کار رئیس‌جمهوری، برگزار شده است.

در مورد احساس رئیس‌ جمهوری و بانوی اول در مورد این عروسی پیش رو، دکتر بایدن اخیرا در مصاحبه با کلی کلارکسون گفت بی‌صبرانه منتظر است نوه‌اش را در لباس عروسی ببینند.

به گفته دکتر بایدن، دیدن نائومی درحال «برنامه‌ریزی برای عروسی‌اش، تصمیم‌گیری درباره گزینه‌های پیش رو، تغییراتش و خب اینکه زندگی‌ خودش را می‌سازد» برایش هیجان‌انگیز بوده و «او واقعا زیبا است».

بانوی اول در ادامه گفت :«برای همین بی‌صبرانه منتظرم همه شما عروس شدنش را ببینید.»

نائومی هنوز جزئیات لباسی را که برای عروسی انتخاب کرده برملا نکرده است، اما نیویورک‌تایمز اشاره کرد که ممکن است لباسی از رالف لورن بر تن کند. این منبع خبری اعلام کرد او «در صفحه اینستاگرام خود به این طراح آمریکایی اشاره کرده است» و اخیرا در سکوی نمایش مد (runway show) رالف لورن حضور داشته است. البته ممکن است والنتینو را انتخاب کند که در مراسم تحلیف پدربزرگش هم لباس این طراح را پوشید.

© The Independent

بیشتر از زندگی