جشن عروسی نوه جو بایدن در زمین چمن کاخ سفید برگزار خواهد شد

این مراسم نوزدهمین عروسی در کاخ سفید است

نائومی بایدن ۲۸ ساله فرزند پسر رئیس‌جمهور هانتر بایدن و همسر سابقش کتلین باله است-instagram/naomibiden

به گزارش سی‌ان‌ان بزرگ‌ترین نوه رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن و بانوی اول جیل بایدن جشن عروسی خود را در چمن‌های جنوبی کاخ سفید خواهد گرفت.

نائومی بایدن در توییتی این‌طور نوشت: «نمی‌دانم چطور باید اخبار جدیدی که هفته‌ها قبل باید انجام می‌شد اعلام کنم… اما ما بالاخره تصمیم گرفتیم عروسی کجا باشد…با توجه به آسایش بیشتر به خاطر مامورین امنیتی و سگ‌ها… ما در چمن‌های جنوبی کاخ عروسی می‌کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چمن بخش جنوبی کاخ سفید برای برگزاری برخی مراسم دولتی خاص مثل جشن عید پاک، یا مراسم پرجمعیت استفاده می‌شود. به علاوه این منطقه محل فرود و پرواز هلی‌کوپتر رئیس‌جمهور است. از این بخش تا امروز برای مراسم عروسی نزدیکان رئیس‌جمهور استفاده نشده بود.

کارین جین پیر دبیر مطبوعاتی کاخ سفید روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: من به شما این اطمینان را می‌دهم که هزینه مراسم عروسی از مالیات شهروندان نخواهد بود. این یک مراسم خانوادگی است و به کاخ سفید ربط ندارد؛ بنابراین من نمی‌توانم درباره آن صحبت کنم.

نائومی بایدن ۲۸ ساله فرزند پسر رئیس‌جمهور هانتر بایدن و همسر سابقش کتلین باله است. در حال حاضر او در واشنگتن دی سی زندگی می‌کند و وکیل است. او سپتامبر سال گذشته با پیتر نیل ۲۴ ساله نامزد کرد. این زوج از چهار سال پیش که اولین بار همدیگر را در نیویورک دیدند در رابطه‌اند. نیل دانشجوی ترم آخر در مدرسه حقوق دانشگاه پنسیلوانیاست.

البته این اولین مراسم عروسی‌ای نیست که در کاخ سفید برگزار می‌شود و سابقه آن به ۱۸۰۰ میلادی برمی‌گردد. زمانی که فرزندان روسای جمهور در ادوار مختلف جشن ازدواج فرزندانشان را در کاخ سفید برگزار کردند. این افراد عبارت‌اند از جیمز مونرو (پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا)، جان کوئینچی آدامز (ششمین رئیس‌جمهور آمریکا)، جان تیلور (دهمین رئیس‌جمهور آمریکا) و اولیسس اس گرنت (هجدهمین رئیس‌جمهور آمریکا).

در قرن بیستم نیز عروسی تریسیا نیکسون، فرزند ریچارد نیکسون (سی و هفتمین رئیس‌جمهور آمریکا) در سال ۱۹۷۱ در کاخ سفید برگزار شد.

جورج بوش (چهل و سومین رئیس‌جمهور آمریکا) و لارا بوش نیز در سال ۲۰۰۸ عروسی دخترشان را در کاخ سفید و با حضور ۶۰۰ مهمان جشن گرفتند.

بیشتر از زندگی