آشنا بشوید با «ویلو»، گربه جدید کاخ‌ سفید

جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، و همسرش به حیوانات خانگی علاقه زیادی دارند

ویلو گربه دو ساله ساکن کاخ‌ سفید- Erin Scott/The White House/Handout via REUTERS

حساب اینستاگرام جیل بایدن، بانوی اول آمریکا، روز جمعه، ۲۸ ژانویه، تصاویری از ورود یک گربه با خط‌های سفید و خاکستری به کاخ سفید را با این زیرنویس منتشر کرد: «با ویلو آشنا شوید.»

این گربه دو ساله که نامش از شهر کوچک ویلو گروو در ایالت پنسیلوانیا، جایی که جیل بایدن در آنجا بزرگ شد، گرفته شده، قرار است همراه خانواده اول ایالات متحده آمریکا در کاخ سفید زندگی کند. 

ویلو گربه بازیگوش مزرعه‌ای در ایالت پنسیلوانیا است. به گفته مایکل لاروسا، سخنگوی بانوی اول آمریکا، ویلو در سال ۲۰۲۰، زمانی که جیل بایدن برای کارزار انتخاباتی همسرش در حال سخنرانی بود، روی صحنه پرید و سخنرانی خانم بایدن را لحظاتی مختل کرد. به گفته لاورسا، صاحب مزرعه در همان زمان با دیدن علاقه بانوی اول آمریکا و ویلو متوجه شد که این گربه به جیل بایدن تعلق دارد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جیل بایدن در ماه آوریل گفته بود که او و همسرش منتظر رسیدن یک گربه ماده‌اند. 

به گفته لاروسا، این گربه چشم سبز و مو کوتاه در کاخ سفید با توجه به وجود «اسباب‌بازی‌های مورد علاقه‌اش، خوراکی‌ها و فضای کافی برای بو کردن و کاوش» زندگی خوبی دارد. 

جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، و همسرش به حیوانات خانگی علاقه زیادی دارند. پس از مرگ چَمپ، سگ موردعلاقه جو بایدن، در ژوئن ۲۰۲۱، بایدن‌ها در ماه دسامبر،‌ یک سگ ژرمن شپرد به نام «کامندر» را به خانواده خود افزودند.

برخی دیگر از روسای‌جمهوری ایالات متحده نیز در دوران حضور خود در کاخ سفید به نگهداری حیوانات خانگی علاقه داشتند؛ از جمله باراک اوباما، بیل کلینتون،‌ جورج دبلیو بوش و آبراهام لینکلن. 

بیشتر از جهان