ظاهر شدن نشانه‌های آبله میمونی تا چهار روز طول می‌کشد

دستور قرنطینه برای جلوگیری از گسترش [آبله میمونی] از آنچه تصور می‌شد، کمتر موثر است

علائم آبله میمونی در افراد متفاوت است اما عبارت‌اند از بثورات پوستی، تب، لرز، تورم غدد لنفاوی، خستگی و سردرد-pixabay via canva

دانشمندان کشف کرده‌اند که افراد چهار روز بعد از ابتلا به آبله میمونی نشانه‌های بیماری را بروز می‌دهند.

پژوهشگران اداره امنیت سلامت بریتانیا، یوکی‌اچ‌اس‌ای (UKHSA)، گفتند در اولین نشانه‌های این نوع بیماری، تعداد افراد آلوده‌ای که آبله میمونی را قبل از بروز علائم منتقل می‌کنند، ممکن است بسیار بیشتر از آن چیزی باشد که قبلا تصور می‌شد.

چنین تخمین می‌زنند که بیش از نیمی (۵۳ درصد) از سرایت‌ها قبل از آن رخ دهد که فرد بیمار علائمی را بروز دهد؛ به این معنی که ثابت شده درخواست قرنطینه شدن افراد پس از مشاهده علائم اغلب بی‌نتیجه است. ردیابی تماس‌ها هم ممکن است آن قدر که تصور می‌شد، موثر نباشد.

اداره امنیت سلامت بریتانیا چنین نتیجه‌گیری می‌کند که افراد باید ۱۶ تا ۲۳ روز قرنطینه شوند تا ۹۵ درصد از کسانی که احتمال دارد بیماری را گرفته باشند، شناسایی شوند.

علائم آبله میمونی در افراد متفاوت است اما عبارت‌اند از بثورات پوستی، تب، لرز، تورم غدد لنفاوی، خستگی و سردرد.

مقام‌های بهداشتی به افرادی که در معرض بالاترین احتمال خطر ابتلا به آبله میمونی قرار دارند، واکسن آبله را ارائه می‌دهند؛ زیرا ویروس‌هایی که باعث این دو بیماری می‌شوند، مشابه‌اند.

یک دوز از این واکسن به بیش از ۴۵ هزار نفر تزریق شده است؛ از جمله بیش از ۴۰ هزار همجنسگرا، دوجنسگرا و سایر مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند. این گروه‌ها بالاترین خطر ابتلا به آبله میمونی را دارند.

تا ۲۴ اکتبر، سه هزار و ۵۴۸ مورد تایید شده و ۱۵۰ مورد «بسیارمشکوک» آبله میمونی در بریتانیا شناسایی شد. هیچ مرگی گزارش نشده است.

تعداد موارد جدید روزانه در ماه ژوییه به بیش از ۶۰ مورد رسید، اما بعد از آن، کاهش یافت و در اوایل سپتامبر به طور متوسط به ​​کمتر از ۱۵ مورد در روز رسید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر ناچی آروناچالام، مدیر مسئول آبله میمونی در اداره امنیت سلامت بریتانیا، با توضیح در مورد مطالعه جدید گفت: «در طول این شیوع، ما برای درک بهتر سرایت ویروس آبله میمونی به طور مداوم شواهد و داده‌ها را بررسی و جمع‌آوری کرده‌ایم تا اطمینان حاصل ‌کنیم که واکنشمان مبتنی بر شواهد است.

«این مدلسازی نشان می‌دهد که آبله میمونی زمانی که افراد در دوره پیش-نشانه‌ای قرار دارند یا قبل از اینکه متوجه علائم خود شوند، ممکن است تا حدی سرایت کند، اما هنوز باید کار بیشتری انجام شود تا از بیماری‌های پیش-‌نشانه‌ای و بدون نشانه سر در بیاوریم و بفهمیم که تدابیر و مدیریت آینده شیوع آبله میمونی برای آن‌ها به چه معنا است.»

«در حالی که ما در بریتانیا همچنان کمترشدن موارد گزارش‌شده را شاهدیم ، هشیار ماندن مردم درباره خطری که آبله میمونی ایجاد می‌کند و اقدام برای محافظت از خود و دیگران حیاتی است.»

«واکسن زدن نقش مهمی در این امر ایفا می‌کند؛ از این رو من کسانی را که در معرض بالاترین خطر قرار دارند تشویق می‌کنم تا قدم پیش بگذارند و اولین دوز واکسن خود را تزریق کنند.»

مطالعه جدید که در مجله پزشکی بریتانیا (British Medical Journal) منتشر شد، دو هزار و ۷۴۶ نفر در بریتانیا را شامل می‌شد که بین ششم مه تا یکم اوت جواب آزمایش آبله میمونی‌ آنها مثبت شد.

این افراد به طور متوسط ​​۳۷.۸ سال سن داشتند و ۹۵ درصد گزارش کردند که همجنسگرا، دوجنسگرا یا مردانی‌اند که با مردان رابطه جنسی دارند.

© The Independent