بولتون: احتمال ترور ولادیمیر پوتین در صورت استفاده از سلاح اتمی

«می‌توانید از قاسم سلیمانی بپرسید که آمریکا با دشمنانش چه می‌کند»

«این رهبر روس باید بفهمد مجبور است مسئولیت کارهایش را بپذیرد» - AFP

جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی ایالات متحده، گفت که اگر روسیه در درگیری با اوکراین از سلاح هسته‌ای استفاده کند، ایالات متحده ممکن است ولادیمیر پوتین را ترور کند.

بولتون، جمهوری‌خواهی که در دولت ترامپ خدمت می‌کرد، این ادعا را در مصاحبه با اندرو مار، از شبکه رادیویی بریتانیایی ال‌بی‌سی نیوز، مطرح کرد.

سفیر پیشین ایالات متحده در سازمان ملل گفت که این رهبر روس باید بفهمد «مجبور است مسئولیت کارهایش را بپذیرد... هرچند شاید همین فردا اتفاق نیفتد.»

بولتون این سخنان را در پاسخ به این سوال اندرو مار که پرسید آیا ایالات متحده قدرت حذف یک رهبر فعلی جهان در حد‌واندازه پوتین را دارد یا نه، بیان کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «من قبول ندارم که نمی‌توانیم گیرش بیاوریم و به گمانم، خودش هم این را می‌داند. می‌توانید از قاسم سلیمانی ایرانی بپرسید که اگر از ناحیه کسی برای ایالات متحده احساس خطر کنیم، چه اتفاقی می‌افتد.»

هفته پیش جو بایدن هشدار داد خطر «آخرالزمان» هسته‌ای به بالاترین حد در ۶۰ سال اخیر رسیده است.

و سران گروه ‌۷ روز سه‌شنبه، به مسکو هشدار دادند هرگونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی، زیستی یا هسته‌ای در اوکراین برای این کشور پیامدهای سنگینی به دنبال خواهد داشت.

جدید: مشاور امنیت ملی سابق ایالات متحده جان بولتون (AmbJohnBolton@) به اندرو مار(AndrewMarr9@) گفت اگر ولادیمیر پوتین در اوکراین از سلاح‌های هسته‌ای استفاده کند، آمریکا می‌تواند او را سربه نیست کند. او گفت پوتین باید بفهمد «که مجبور است مسئولیت کارهایش را بپذیرد... هرچند شاید همین فردا.» LBC@

ماتیو هریس (hattmarris84@) ۱۱ اکتبر ۲۰۲۲

رهبران گروه ۷ امروز، یک روز پس از آنکه شهرهای اوکراین از جمله کی‌یف، موشک‌باران شدند، نشستی مجازی برگزار کردند که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، هم در آن حضور داشت.

در همین حال، اچ.آر مک‌مستر، یک سپهبد بازنشسته، از مشاوران پیشین امنیت ملی ترامپ، به سی‌بی‌اس نیوز گفت که «شاخ‌وشانه‌کشی هسته‌ای» تنها چیزی است که برای رهبر روسیه باقی مانده است.

«پیام (رئیس‌جمهوری بایدن) در واکنش به آن هم مایه تاسف بود؛ چون به‌نوعی بازی کردن طبق میل پوتین بود.»

سلیمانی، سردار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، ژانویه ۲۰۲۰ به دستور ترامپ، در روزهای پایانی دولت او، با حمله پهپادی ایالات متحده کشته شد.

قدری حیرت‌انگیز. قسمت‌های بیشتری از این مصاحبه عجیب را بعد از ساعت ۶ بعدازظهر فقط در ال‌بی‌سی بشنوید

اندرو مار(AndrewMarr9@) ۱۱ اکتبر ۲۰۲۲

نیروهای ایرانی بعدا با پرتاب موشک‌های بالیستیک به مواضع ایالات متحده در منطقه، واکنش نشان دادند که البته هیچ سرباز ایالات متحده در آن کشته نشد.

یک رشته تهدید‌ها و حملات مقابله‌به‌مثل به مدت پنج روز بعد از مرگ سلیمانی ادامه یافت تا اینکه ترامپ با اشاره به اینکه ظاهرا ایران بعد از حملات موشکی «کوتاه آمده است»، از تهدیدهای تحریک‌کننده دست برداشت.

© The Independent

بیشتر از جهان