وزیر خارجه روسیه: جنگ در اوکراین تحت کنترل «انگلوساکسن‌ها» است

سرگئی لاوروف مدعی است مسکو آماده مذاکره است اما غرب پیشنهادی ندارد

سرگئی لاوروف: واشنگتن مدت‌ها است در این جنگ دخالت دارد - AFP

وزیر خارجه روسیه مدعی شد جنگ در اوکراین «در کنترل آنگلوساکسون‌ها» است و مسکو برای پایان دادن به درگیری، آماده مذاکره است.

سرگئی لاوروف در مصاحبه با تلویزیون دولتی گفت روسیه مایل است در مورد یافتن راه‌های پایان دادن به جنگ که اکنون به هشتمین ماه خود رسیده است، با ایالات متحده یا ترکیه ارتباط بگیرد.

لاوروف با رد ادعای ایالات متحده مبنی بر تمایل نداشتن روسیه به مذاکره، گفت که هیچ «پیشنهاد جدی» برای مذاکره عملی وجود نداشته است.

تاکید او بر استقبال روسیه از مذاکرات پس از یک‌رشته شکست‌های سنگین از آغاز ماه سپتامبر که چرخشی به نفع اوکراین در جنگ پدید آورد، صورت گرفت.

او گفت: «بارها گفته‌ایم که هرگز با دیدار مخالفت نمی‌کنیم. اگر پیشنهادی باشد، بررسی می‌کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او همچنین ادعا کرد واشنگتن مدت‌ها است در این جنگ دخالت دارد.

او خطاب به مردم روسیه گفت: «به نظر من، آمریکایی‌ها مدت‌ها است که عملا در این جنگ شرکت دارند.» همچنان که اعلام کرد مسکو برای یافتن راه‌‌های پایان دادن به این مناقشه آماده مذاکره با غرب است.

لاوروف افزود مسکو با پیشنهاد دیدار ولادیمیر پوتین و جو بایدن در نشست اواسط نوامبر گروه ۲۰ در اندونزی مخالفت نخواهد کرد.

او گفت: «بارها گفته‌ایم که هرگز با برگزاری دیدار مخالفت نخواهیم کرد. اگر پیشنهادی باشد، بررسی می‌کنیم. این جنگ تحت کنترل انگلوساکسن‌ها است.»

لاوروف در مورد امکان برگزاری مذاکرات روسیه و غرب به میزبانی ترکیه گفت که مسکو مایل است تمامی پیشنهادها را بشنود اما نمی‌تواند پیشاپیش بگوید که به نتایجی منجر خواهد شد یا خیر.

او گفت رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، فرصت دارد در سفرش به قزاقستان که این هفته هم‌زمان با پوتین انجام می‌شود، پیشنهادها را به او ارائه دهد.

© The Independent

بیشتر از جهان