میزبانی پوتین از رئيس‌ دولت امارات متحده عربی

به‌گفته محمد بن زاید آل نهیان، ابوظبی تلاش می‌کند تا راه‌حل‌های دیپلماتیک برای بحران‌ اوکراین ارائه دهد

یک هفته بعد از تصمیم سازمان کشورهای عضو اوپک‌پلاس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، در سن‌پترزبورگ، میزبان شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس دولت امارات متحده عربی، بود.

محور گفت‌وگوهای رهبران روسیه و امارات متحده عربی، موضوع‌ها منطقه‌ای و مسائل مرتبط اقتصاد و انرژی عنوان شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز سه‌شنبه ۱۱ اکتبر (۱۹ مهرماه) به‌نقل از رئیس‌جمهوری روسیه نوشت کرملین از تصمیم جمعی کشورهای عضو سازمان اوپک‌پلاس، برای کاهش تولید با هدف افزایش بهای نفت، استقبال می‌کند. به‌گفته پوتین، اقدام سازمان اوپک‌پلاس علیه هیچ کشوری نیست.

به‌گفته رئیس‌جمهوری روسیه، تلاش برای کاهش تولید نفت با هدف «تضمین ثبات در بازارهای جهانی انرژی» انجام می‌شود تا هم مصرف‌کنندگان انرژی و هم کشورهای تولید‌کننده احساس آرامش و اطمینان داشته باشند.

پوتین در ابتدای گفت‌وگوی روز سه‌شنبه خود با رئیس دولت امارات متحده عربی گفت: «به‌رغم تمامی مشکلات و مسائلی که امروز در روابط بین‌الملل وجود دارد، روابط روسیه و امارات متحده عربی، عامل مهم ثبات در منطقه و کل جهان است.»

خبرگزاری آسوشیتدپرس در بخش دیگری از گزارش روز سه‌شنبه خود، به‌نقل از رئيس دولت امارات متحده عربی، نوشت کشورش در پی کمک به تقویت پایه‌های صلح و ثبات در جهان است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌گفته محمد بن زاید آل نهیان، ابوظبی تلاش می‌کند تا تنش‌های فعلی کاهش یابد و راه‌حل‌های دیپلماتیک برای بحران‌ها فعلی ارائه دهد.

وزارت خارجه امارات متحده عربی روز دوشنبه در آستانه سفر محمد بن زاید آل نهیان به روسیه، در بیانیه‌ای هدف از سفر رئیس‌ دولت امارات به روسیه را دستیابی به «راه‌حل‌های موثر سیاسی» برای حل بحران اوکراین معرفی کرد.

به‌گفته محمد بن زاید آل نهیان، حجم مبادلات تجاری امارات متحده عربی با روسیه دو برابر شده است و در حال حاضر به پنج میلیارد دلار رسیده است.

تصمیم هفته پیش سازمان کشورهای عضو اوپک‌پلاس، برای کاهش تولید دو میلیون بشکه در روز، موجب خشم و نارضایتی کشورهای غربی شده است.

کشورهای غربی و متحدان آمریکا، اقدام هفته گذشته اوپک‌پلاس را در راستای کمک برای کرملین برای کم کردن اثر تحریم‌های نفتی می‌دانند. 

کاهش تولید نفت، در آستانه برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در آمریکا، می‌توان به بالا رفتن دوباره بهای بنزین در ایالات متحده بیانجامد و در نهایت خبر خوبی برای نامزدهای حزب دموکرات آمریکا و دولت بایدن نیست.

بیشتر از جهان