سیاستمدار اسرائيلی: حزب‌الله حمله کند، به تهران حمله می‌کنیم

نیر برکات گفت دوست ندارد اسرائیل و ایران وارد جنگ شوند اما کشورش باید آماده چنین جنگی باشد

نیر برکات، شهردار سابق اورشلیم و نماینده کنونی مجلس اسرائیل از حزب راست‌گرای لیکود، گفت این کشور اگر لازم بداند به ایران حمله می‌کند.

برکات در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز آمریکا، هشدار داد که هدف حکومت ایران نابودی اسرائيل است. او گفت: «ایران حکومتی اسلامی است که می‌خواهد اسرائیل را از نقشه روزگار محو کند. به ما می‌گویند شیطان کوچک و به آمریکا شیطان بزرگ. همه‌مان در یک خطیم. با کسی که بخواهد آدم را از نقشه حذف کند نباید راجع به هیچ توافقی مذاکره کرد. چنین توافقی هیچ معنایی ندارد.»

برکات گفت که ایران خطری دوجانبه برای اسرائیل دارد. یک خطر از زاویه اهداف هسته‌ای این کشور است و دیگری استفاده‌اش از گروه‌های نیابتی که با صدها راکت اسرائیل را محاصره کرده‌اند. برکات در مورد برنامه هسته‌ای ایران مدعی شد: «برنامه آن‌ها این است که بمب درست کنند و از آن استفاده کنند. و ما باید جلویشان را بگیریم. آن‌ها اگر چنین بمبی داشته باشند، از آن استفاده می‌کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این سیاستمدار در مورد خطر دیگر نیز صحبت کرد و گفت اسرائیل آن‌ را نیز برنمی‌تابد. او گفت: «باید مطمئن باشیم ایران متوجه است که اگر سعی کند به قدرت هسته‌ای برسد به‌زور جلویش را می‌گیریم و امیدواریم که این عامل بازدارنده‌ای برایشان باشد. و اگر زمانی با نیروهای نیابتی‌شان به اسرائیل حمله کنند، شاهد جنگ سوم با لبنان نخواهیم بود. شاهد جنگ اول با ایران خواهیم بود و به تهران حمله خواهیم کرد.»

برکات در عین حال گفت اسرائیل باید منافع خود را با آمریکا و سایر کشورهای غربی تنظیم کند. او گفت: «اسرائيل در دنیا هیچ متحد و شریکی بهتر از آمریکا ندارد و در این موضوع باید باید با یکدیگر همکاری کنیم.»

او در ضمن تاکید کرد که دوست ندارد اسرائیل و ایران درگیر جنگ شوند اما مهم است که اسرائيل آماده چنین جنگی باشد. برکات افزود:‌ «اسرائیل باید خود را آماده جنگ با ایران کند و بهترین راه جلوگیری از جنگ این است که برنامه حمله در صورت لزوم را داشته باشیم. در نتیجه، امیدوارم که تدارک ما و هم‌راستایی‌مان با ایالات متحده، ایران را از برنامه شومش باز ‌دارد. اما اگر چنین نباشد، مجبور خواهیم بود از زور استفاده کنیم.»

برکات در ضمن گفت بسیاری کشورهای عرب در خاورمیانه «در معرض تهدید ایران» قرار دارند و با اسرائیل در این زمینه همکاری می‌کنند.