پیشنهاد تخیلی وزیر ورزش: سراغ زیدان بروید

نام بردن بیهوده از مربیان بزرگ از عادات وزارت ورزش و جوانان است

زیدان تابستان گذشته به‌دلیل اختلاف بر سر سیاست نقل‌وانتقال‌های باشگاه از رئال مادرید استعفا کرد- JAVIER SORIANO / AFP

وزارت ورزش و جوانان از دوران سلطانی‌فر تا سجادی عادت به طرح بیهوده نام مربیان بزرگ دارد و از اینکه ادعای آن‌ها ماه‌ها از طرف کاربران رسانه‌های اجتماعی مورد تمسخر قرار بگیرد، انگار ابایی ندارند.

حمید سجادی، وزیر ورزش، مشکلی با تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال ندارد و طبق وعده‌ای که داده حاضر است در پرداخت دستمزد سرمربی جدید به فدراسیون فوتبال کمک کند. اما نکته عجیب آنجا است که وزیر ورزش مدعی است به میرشاد ماجدی توصیه کرده برای جانشینی دراگان اسکوچیچ سراغ زین‌الدین زیدان برود.

اما زیدان از مربیان تراز اول فوتبال دنیا است که در انتخاب تیمش بسیار سخت‌گیر است و پیشنهادهای تیم‌های بزرگی را رد کرده است. این موضوع پنهانی نیست و شگفت‌آور است که سجادی نام این مربی فرانسوی را برای هدایت تیم ملی مطرح کرده است.

زیدان تابستان گذشته به‌دلیل اختلاف بر سر سیاست نقل‌وانتقال‌های باشگاه از رئال مادرید استعفا کرد و با وجود پیشنهادهای مختلف حاضر نشد به مربیگری برگردد. منچستریونایتد یکی از مشتریان جدی زیدان بود، ولی گفته شد که او علاقه زیادی به فعالیت در لیگ برتر انگلیس ندارد و ترجیح می‌دهد منتظر خالی شدن نیمکت تیم ملی فرانسه بماند. تابستان امسال نوبت پاری‌سن‌ژرمن بود که برای جذب زیدان پیشقدم شود، ولی او برای دومین فصل متوالی مربیگری تیمی را به عهده نگرفت. رسانه‌های فرانسوی همان زمان نوشتند که زیدان منتظر جام جهانی ۲۰۲۲ است و در صورتی که دشان بعد از این تورنمنت در تیم ملی فرانسه باقی بماند، ممکن است دوباره به مربیگری در فوتبال باشگاهی برگردد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این اولین بار نیست که نام زیدان در میان نامزدهای مربیگری تیم ملی مطرح می‌شود. بعد از جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ که همکاری کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال به پایان رسید، مازیار ناظمی، مدیر وقت روابط عمومی وزارت ورزش، در حساب توییترش مدعی شد که مربیان بزرگی برای جانشینی مربی پرتغالی در نظر گرفته شده‌اند: «باشکوه‌تر طلوع می‌کنیم! بزرگان مربیگری فوتبال جهان در صف مذاکره برای فوتبال ایران. زیدان، کلینزمن، مورینیو.»

در آن روزها هم اعتراض‌های زیادی در مورد این ادعای غیرواقع‌بینانه مطرح شد. وزارت ورزش در دوره مسعود سلطانی‌فر با هیچ‌کدام از این نام‌های بزرگ مذاکره نکرده بود و حضور زیدان روی نیمکت تیم ملی برای مسئولان ورزش بیشتر یک رویای دست‌نیافتنی است. جانشین کی‌روش، مارک ویلموتس بلژیکی بود که کارش خیلی زود به بن‌بست رسید و فوتبال ایران زیان بزرگی بابت این انتخاب متحمل شد.

حالا سجادی که درباره احتمال انتخاب کی‌روش به جای اسکوچیچ صحبت می‌کرد، گفته است: «امیدوار هستیم هر تصمیمی در مورد نیمکت تیم ملی گرفته می‌شود، عاقلانه، فنی و درست باشد. به ماجدی اعلام کردم هر کسی را اعم از مربیان داخلی و خارجی قصد دارید بیاورید، گفتم اگر کی‌روش را می‌خواهید بیاورید پولش را می‌دهیم و گفتم حتی اگر زیدان را نیز می‌خواهید بیاورید تشریفات خاص آن را انجام دهید و هیچ دغدغه‌ای در مورد مسائل مالی مربوط به سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نخواهید داشت.»

طبق آخرین اخبار از تهران، کارلوس کی‌روش گزینه نهایی فدراسیون فوتبال است و او جانشین دراگان اسکوچیچ می‌شود.

بیشتر از فوتبال