با تغییر قوانین، مسابقات «دختر شایسته» دیگر مخصوص دوشیزه‌ها نخواهد بود

در هفتاد و دومین مسابقه که در سال ۲۰۲۳ برگزار خواهد شد، زنان و مادران متاهل مجاز به شرکت در مسابقه خواهند بود

مسابقات مقدماتی رویداد امسال که در ماه دسامبر برگزار خواهد شد، پیش‌ازاین برگزار شده است-Menahem KAHANA / AFP

مسابقه زیبایی «دختر شایسته» قانون ۷۰ ساله خود را تغییر می‌دهد تا شرکت در این مسابقات دیگر منحصر به دختران مجرد نباشد.

مسابقه زیبایی «دختر شایسته» (Miss Universe) با تغییر در قوانین و مقررات این رقابت‌ها در جهت «فراگیری»، راه را برای شرکت «همسران و مادران» باز کرد.

در هفتاد و دومین مسابقه که در سال ۲۰۲۳ برگزار خواهد شد، زنان و مادران متاهل مجاز به شرکت در مسابقه خواهند بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش نیویورک پست، مسابقات مقدماتی رویداد امسال که در ماه دسامبر برگزار خواهد شد، پیش‌ازاین برگزار شده است.

در حال حاضر طبق قانون این مسابقه تنها زنان مجرد ۱۸ تا ۲۸ ساله که هرگز ازدواج نکرده و بچه‌دار نشده‌اند، مجاز به درخواست برای حضور در این رقابت هستند.

گروه برگزارکننده این رویداد به رسانه‌ها گفت: «همه ما معتقدیم که زنان باید اختیار زندگی خود را داشته باشند و تصمیمات شخصی یک انسان نباید مانعی برای موفقیت آن‌ها باشد.»

آندره‌آ مزا که تاج دختر شایسته ۲۰۲۰ را به دست آورد نیز گفت که مدت‌هاست که تغییر این قانون مدنظر بوده و به تعویق افتاده: «صادقانه بگویم خوشحالم که این اتفاق در حال رخ دادن است. درست همان‌طور که جامعه تغییر می‌کند و زنان اکنون پست‌های رهبری را اشغال می‌کنند، جایی که در گذشته فقط مردان می‌توانستند، زمان آن رسیده بود که مسابقات زیبایی نیز تغییر کنند و درهای خود را به روی زنانی که تشکیل خانواده داده‌اند نیز باز کنند.

زنان زیادی هستند که در اوایل ۲۰ سالگی ازدواج کرده‌اند یا بچه‌دار شده‌اند و همیشه می‌خواسته‌اند در مسابقه دختر شایسته شرکت کنند اما به دلیل قوانین نتوانستند. اکنون آن زنان می‌توانند با کمک این تغییرات، حرفه خود را در زمینه سرگرمی شروع کنند یا ارتقا دهند.»

گفتنی است که قانون شرط عدم تاهل پیروزی مزا را تحت تاثیر قرار داد، چرا که جستجوگران اینترنتی در اینستاگرام او پستی را پیدا کردند که در آن مزا با لباس عروس در کنار مردی کت و‌ شلوارپوش حضور داشت. تصویری که مشخص شد مزا در آن مدل عروس بوده است.

بیشتر از مُد و زیبایی