پس از ۲۱ سال، تاج دختر شایسته دوباره به هند رفت

رقابت برای کسب عنوان دختر شایسته، سال‌هاست انتقادهای زیادی از سوی فعالان حقوق زنان به‌همراه دارد

هرناز سندو پس از انتخاب به‌عنوان دختر برگزیده گفت که هم خوشحال است هم غمگین، زیرا ۲۱ سال از زمانی که هند تاج دختر شایسته را به‌دست آورده بود، می‌گذرد-REUTERS/Ronen Zvulun

«هرناز سندو»، هفتادمین برگزیده عنوان «دختر شایسته سال» ۲۱ سال دارد. رقابت برای کسب عنوان دختر شایسته سال ۲۰۲۱، زیر سایه سنگین سیاست و همه‌گیری ویروس کرونا در اسرائیل برگزار شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، دوشنبه سیزدهم دسامبر (۲۲ آذر) در مراسم پایانی انتخاب دختر شایسته سال، هرناز سندوی ۲۱ ساله از کشور هند توانست در صدر ۸۰ شرکت‌کننده قرار بگیرد. به‌این‌ترتیب آندریا مزا از مکزیک که قبلا این جایگاه را به‌دست آورده بود، تاج خود را به این هنرپیشه بالیوود اهدا کرد.

هرناز سندو پس از انتخاب به‌عنوان دختر برگزیده گفت که هم خوشحال است هم غمگین، زیرا ۲۱ سال از زمانی که هند تاج دختر شایسته را به‌دست آورده بود، می‌گذرد.

 این مسابقه شامل انجام نمایش‌های سنتی، پوشیدن لباس‌های ملی، لباس شنا و همچنین مجموعه‌ای از سوالات برای آزمایش مهارت‌های سخنرانی و اطلاعات عمومی شرکت‌کنندگان است. در مراحل پایانی این رقابت، ۱۰ شرکت‌کننده برتر با لباس‌های بلند و مجلل در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای و برنز روی صحنه حاضر شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رقابت برای کسب عنوان دختر شایسته، سال‌هاست انتقادهای زیادی از سوی فعالان حقوق زنان به‌همراه دارد. آنها معتقدند در این رقابت به زنان به‌عنوان سوژه جنسی نگاه می‌شود و ویژگی‌هایی مانند ظاهر و اندام بیش از خصوصیات فردی و توانایی زنان در نظر گرفته می‌شود.

 رقابت امسال به دلایل دیگری نیز جنجالی بود. برخی از مخالفان سیاست‌های اسرائیل از شرکت‌کنندگان خواسته بودند در اعتراض به خشونت علیه فلسطینی‌ها این مراسم را تحریم و از شرکت در آن صرف‌نظر کنند. در پاسخ به این درخواست، مالزی نماینده‌ای به این رقابت‌ها نفرستاد و با توجیه همه‌گیری کرونا از حضور در این رقابت انصراف داد. آفریقای جنوبی نیز که طرفدار آرمان فلسطین است، اعلام کرد از نماینده حاضر به‌نام این کشور حمایت نمی‌کند.

مزا، دختر شایسته پیشین، ماه گذشته در مصاحبه‌ای از شرکت‌کنندگان خواسته بود که سیاست را از مسابقه کنار بگذارند. او با بیان این‌که «این رقابت باهدف گرد هم آوردن زنان با پیشینه‌های مختلف انجام می‌شود» گفته بود: «وقتی در آنجا حضور دارید، سیاست و مذهب خود را فراموش می‌کنید.»

امسال اولین بار است که اسرائیل میزبانی رقابت دختر شایسته سال را به عهده دارد. به گفته سارا سالانسکی، یکی از مقامات وزارت گردشگری اسرائیل، این کشور به دلیل برنامه موفق واکسیناسیون کرونا برای میزبانی مسابقه دختر شایسته سال ۲۰۲۱ انتخاب شد.

 در روزهای نزدیک به این رقابت گسترش سویه اومیکرون باعث شد اسرائیل مرزهای خود را به روی گردشگران خارجی ببندد، اما بیشتر شرکت‌کنندگان قبل از اجرایی شدن مقررات جدید در اسراییل بودند و برای سایرین مجوز ویژه ورود صادر شد.

بیشتر از مُد و زیبایی