رئال مادرید زخمی شد، اما زنده ماند

رئال با نتیجه ۳-۴ مغلوب منچسترسیتی شد، ولی امیدوار به جبران در برنابئو است

کریم بنزما تعداد گل‌هایش در این فصل لیگ قهرمانان را به ۱ رساند‌ـ PAUL ELLIS / AFP

اولین بازی نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه اتحاد هفت گل دیدنی داشت. چهار گل بازی سهم منچسترسیتی میزبان بود که می‌توانست گل‌های دیگری هم بزند و هفته آینده با اطمینان بیشتری به سانتیاگو برنابئو برود. رئال مادرید با وجود مشکلات آشکار دفاعی‌اش سه گل زد و هنوز امیدوار است که با برتری در بازی برگشت خانگی مسافر فینال شود.

جاناتان ویلسون، نویسنده گاردین، با اشاره به تبحر رئال مادرید در عبور از شرایط سخت نوشت: «این هنر ویژه مادریدی‌ها در این فصل به بالاترین سطح رسیده است. رئال در خانه به شریف تیراسپول باخت. آن‌ها در دقایق زیادی از بازی تسلیم پاری‌سن‌ژرمن و چلسی بودند. آن‌ها مقابل منچسترسیتی بارها تا آستانه دریافت گلی که کارشان را تمام می‌کرد، پیش رفتند، ولی هر بار به نوعی نجات پیدا کردند. تیبو کورتوا مهارهای فوق‌العاده‌ای دارد. لوکا مودریچ پاس‌های فوق‌العاده‌ای می‌دهد. گاهی دروازه‌بان حریف اشتباه می‌کند. بالاتر از همه کریم بنزما گل‌های فوق‌العاده‌ای می‌زند. او تعداد گل‌هایش در این فصل لیگ قهرمانان را به ۱۴ رساند که ۹ تا از آن‌ها را در ۵ بازی مرحله حذفی زده است.»

ویلسون ادامه داده است: «منطقی برای این نتایج رئال وجود ندارد. هافبک این تیم پیر است. دنی کارواخال ناآماده است. داوید آلابا در ۲۹ سالگی مسن به نظر می‌رسد. آن‌ها در برابر پرس شدید هر تیمی فرو می‌پاشند. با این حال، ناگهان بنزما پایش را زودتر از مدافع یارگیرش دراز می‌کند و سانتر هم‌تیمی‌اش را با یک شوت سرضرب دیدنی به گوشه دروازه می‌فرستد (گل اول رئال) و دینامیک بازی را تغییر می‌دهد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پپ گواردیولا هم تاکید داشت که تیمش باید بی‌رحم‌تر می‌بود و گفت: «حتی اگر ۲ بر صفر یا ۳ بر صفر هم می‌بردیم، همچنان باید در برنابئو خوب بازی می‌کردیم. اگر شبیه نیمه دوم بازی کنیم، شانسی برای بردن نداریم. اگر شبیه بقیه دقایق بازی باشیم، برنده خواهیم شد. می‌خواهیم در آن‌جا نمایش خوبی داشته باشیم و از بازیکنانم فقط می‌خواهم که روی این موضوع تمرکز کنند.»

کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید، امیدوار است که شاگردانش با حمایت هواداران این شکست را جبران کنند و گفت: «تماشاگران ما در برنابئو باید آماده باشند. ما با تمام وجود می‌جنگیم تا یک شب جادویی دیگر رقم بزنیم.»

او به ضعف دفاعی تیمش اعتراف کرد و گفت: «از این بابت کمی ناراحتم. ما در نیمه اول دوئل‌های زیادی را باختیم. آن‌ها دو گل زدند که با کمی دقت بیشتر دریافت نمی‌کردیم. به هر حال این بازی گذشت و ما پیش از بازی برگشت هنوز زنده‌ایم.»

بیشتر از فوتبال