پیروزی رئال در شهرآورد مادرید؛ صدرنشینی ادامه دارد

اتلتیکومادرید برای جبران گل خورده تلاش زیادی کرد اما نتوانست موقعیت مناسبی خلق کند

رئال با این پیروزی دهمین برد متوالی خود در این فصل از رقابت‌ها را به ثبت رساند - JAVIER SORIANO / AFP

سانتیاگو برنابئو در هفته هفدهم رقابت‌های لالیگا، میزبان شهرآورد مادرید بود و رئال در ورزشگاه خانگی خود موفق شد در یک بازی کاملا برتر، تیم سرسخت اتلتیکو مادرید را با نتیجه دو بر هیچ مغلوب کند و به صدرنشینی در لالیگا ادامه دهد.

رئالی‌ها پس از شکست دادن اینتر در رقابت‌های لیگ قهرمانان و صعود به مرحله بعدی به‌عنوان تیم نخست، با روحیه‌ای بسیار بالا به این مسابقه حساس پا گذاشتند. تیم دیه‌گو سیمئونه در نیمه نخست، عملا حرفی برای گفتن نداشت و کریم بنزما، گلزن شماره ۱ رئالی‌ها، در این مسابقه باز هم موفق شد دروازه تیم میهمان را باز کند تا هفتمین گلش به اتلتیکو و سیزدهمین گل فصل خود را به ثمر برساند.

در نیمه نخست، رئال با دو طراح و بازی‌سازش یعنی تونی کروس و لوکا مودریچ، عملا میانه میدان را از آن خود کرده بود و به هافبک‌های اتلتیکو اجازه کار نمی‌داد. وینیسیوس برزیلی نیز در کنار بنزما بارها در نیمه نخست خط دفاعی تیم میهمان را زیرفشار گذاشت تا اینکه در دقیقه ۱۶، پاس زیبای او به بنزما رسید و او هم بی‌درنگ با یک ضربه والی، دروازه اوبلاک و اتلتیکومادرید را فرو ریخت و رئالی‌ها را یک بر هیچ پیش انداخت.

اتلتیکومادرید در ادامه برای جبران گل خورده تلاش زیادی کرد اما نتوانست موقعیت مناسبی خلق کند. شاید بتوان گفت مهم‌ترین موقعیت آن‌ها ضربه کاشته گریزمن بود که با عکس‌العمل عالی کورتوا همراه شد و او موفق شد دروازه رئال را بسته نگاه دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در نیمه دوم، سیمئونه تعویض‌های زیادی انجام داد و لمار و ژائو فلیکس به خط حمله اتلتیکو اضافه شدند تا شاید نتیجه را تغییر دهند؛ اما بازهم برخلاف جریان بازی و روی یک ضد حمله، این تیم رئال بود که با ضربه آسنسیو در دقیقه ۵۷ به گل دوم رسید و تمام نقشه‌های سیمئونه نقش بر آب شد.

آوردن لوییس سوارز به زمین، قدرت تهاجمی اتلتیکو را بیشتر کرد اما کورتوا، دروازه‌بان رئال، بارها از دروازه تیمش دفاع کرد و در انتهای بازی نیز بهترین بازیکن شد. این چهارمین مسابقه متوالی رئال است که او توانسته است بدون گل خوردن مسابقه را به پایان برساند و به عبارتی «کلین شیت» کند.

آنچلوتی در پایان مسابقه از عملکرد شاگردانش ابراز رضایت کرد و گفت: «هنوز هیچ چیز تمام نشده است و ما تازه در ابتدای راهیم و این نیز مانند دیگر مسابقات یک سه امتیاز دیگر بود که به دست آوردیم. خیلی زود است که خودمان را قهرمان این فصل از رقابت‌ها بدانیم. از فاصله امتیازی ایجاد شده با تیم دوم بسیار خوشحالم. در این مسابقه بسیار خوب و بدون اشتباه کار کردیم و مستحق پیروزی بودیم. در خط دفاعی بی‌نقص بودیم و در خط میانی مودریچ فوق‌العاده بود؛ با توپ و بدون توپ، او تماشایی و بی‌نظیر کار کرد.»

رئال با این پیروزی دهمین برد متوالی خود در این فصل از رقابت‌ها را به ثبت رساند؛ رکوردی دیگر برای کارلتو؛ البته او در سال ۲۰۱۴ نیز به همراه تیم رئال رکورد ۲۲ برد متوالی را بر جای گذاشته است و تصمیم دارد این رکورد را باز هم جابه‌جا کند. با این پیروزی، رئال ۴۲ امتیازی شد و اختلاف خود با تیم دوم جدول یعنی سویا را به هشت امتیاز رساند. اختلاف کهکشانی‌ها با رقیب دیرینه یعنی بارسلونا نیز به ۱۸ امتیاز رسیده و به نظر می‌رسد ژاوی، سرمربی جدید بارسا، در باتلاقی که رونالد کومان به‌وجود آورنده آن بوده، گیر افتاده است.

بیشتر از فوتبال