کارلو آنچلوتی سرمربی رئال شد

سران باشگاه تصمیم گرفتند تا پس از شش سال، آنچلوتی ۶۱ ساله را به مادرید بازگردانند

کارلو آنچلوتی، از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ به مدت دو فصل، هدایت کهکشانی‌ها را به عهده داشت - DOMINIQUE FAGET / AFP

تنها پس از گذشت دو روز از انتشار نامه خداحافظی زیدان با هواداران رئال مادرید، مسئولان باشگاه اعلام کردند که بنا بر توافق‌های انجام شده، کارلو آنچلوتی سرمربی فصل آینده این تیم خواهد بود. کارلو در حالی به این سمت منصوب شد که تا چند روز پیش جزو گزینه‌های احتمالی برای رسیدن به این پست نبود و سران باشگاه مادرید در حال مذاکره با مربیانی همچون کونته و پوچتینو بودند.

به نظر می‌رسد درخواست‌های مالی سنگین آنتونیو کونته و نیز درخواستش برای جذب بازیکنان گران‌قیمت، یکی از دلایل توافق نکردن با این مربی ایتالیایی بوده باشد. از دو گزینه دیگر، پوچتینو نیز به دلیل قرارداد داشتن برای یک فصل دیگر با تیم فوتبال پی‌اس‌جی، امکان حضور روی نیمکت رئال را پیدا نمی‌کرد و تنها گزینه مادریدی‌ها، انتصاب رائول گونزالس بود که او هم به دلیل نداشتن تجربه کافی نمی‌توانست گزینه مناسبی باشد.

بدین ترتیب سران باشگاه تصمیم گرفتند تا پس از شش سال، آنچلوتی ۶۱ ساله را به مادرید بازگردانند. کارلتو در توافقی ساده با مسئولان باشگاه اورتون، مجوز حضور در تیم پرطرفدار مادرید را پیدا کرد و قرار است مراسم معارفه او به‌زودی در باشگاه برگزار شود. به نظر می‌رسد این انتصاب بتواند تا حدودی از وضعیت ملتهب باشگاه بکاهد. کارلو از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ به مدت دو فصل، هدایت کهکشانی‌ها را به عهده داشت و در سال ۲۰۱۴ موفق شد رئال را پس از ۱۱ سال به قهرمانی در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا برساند. او در این دو سال علاوه بر لیگ قهرمانان، در رقابت‌های سوپرجام اروپا، کوپا دل ری و جام باشگاه‌های جهان هم به همراه رئال قهرمان شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از شکست مقابل یووه در فصل دوم حضورش، مقدمات رفتن او از رئال کلید خورد. او پس از مادرید هدایت تیم‌های بایرن مونیخ، ناپولی و اورتون را به عهده گرفت که تنها در بوندسلیگا آلمان موفق شد جام کسب کند.

آنچلوتی در دوران حضورش در رئال رابطه بسیار خوبی با بازیکنان داشت و به مدیریت رختکن نیز معروف بود و حالا مدیران باشگاه امیدوارند این روند تکرار شود. حضور پینتوس و داویده آنچلوتی (فرزند کارلتو) به عنوان دستیارهای او تقریبا قطعی شده است و احتمالا یکی از بازیکنان سابق رئال مادرید نیز به کادر فنی این سرمربی ایتالیایی اضافه خواهد شد.

 کارلو پس از قبول این سمت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «من از حضور در باشگاه اورتون لذت می‌بردم اما حالا برای من فرصتی غیره‌منتظره به وجود آمده است و باید شما را ترک کنم. فکر کنم این انتقال هم برای خودم و هم برای خانواده‌ام تصمیم مناسبی باشد. من به رئال مادرید می‌پیوندم. مایلم از اورتون، بازیکنان و هواداران این تیم تشکر کنم که به من فرصت دادند تا هدایت این باشگاه فوق‌العاده و تاریخی را بر عهده بگیرم. من تصمیم گرفتم که اورتون را ترک کنم، زیرا با رئال مادرید، تیمی که همیشه در قلب من جای داشته است، به دنبال یک چالش جدیدم.»

آنچلوتی در مدت زمان حضورش در اورتون نتوانست این تیم را به موفقیت چشمگیری برساند و اورتون در پایان این فصل از رقابت‌های لیگ جزیره، رتبه‌ای بهتر از دهم کسب نکرد. قرارداد او با این تیم انگلیسی سالیانه ۱۸ میلیون یورو بود و گفته می‌شود که او در مادرید نصف این مبلغ را دریافت خواهد کرد و به مدت سه سال و تا تابستان ۲۰۲۴ آنجا خواهد بود.

با توجه به بازگشت کارلو به مادرید، شاید بتوان بازگشت خامس رودریگز به این تیم را هم انتظار داشت.

بیشتر از فوتبال