قدرت‌نمایی لیورپول و منچسترسیتی پیش از بازی بزرگ

لیورپول و منچسترسیتی که یکشنبه بازی سرنوشت‌سازی در لیگ برتر دارند، در دور رفت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان به برتری رسیدند

ابراهاما کوناته،‌ در دقیقه ۱۷ اولین گل لیورپول را در مقابل بنفیکا به ثمر رساند- Reuters/Matthew Childs

لیورپول و منچسترسیتی که یکشنبه دوئل سرنوشت‌سازی برای قهرمانی لیگ برتر دارند، سه‌شنبه شب در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به پیروزی رسیدند. لیورپول که به لیسبون سفر کرده بود، بنفیکا را سه بر یک شکست داد و منچسترسیتی در خانه‌اش اتلتیکو مادرید را یک بر صفر برد.

لیورپول برای ساکت کردن ورزشگاه «دالوز» زمان زیادی نیاز نداشت و با گل‌های دقایق ۱۷ و ۳۴ کوناته و مانه پیش افتاد. بنفیکا در نیمه دوم شروع بهتری داشت و با گل دقیقه ۴۹ نونز فاصله را کم کرد، ولی لیورپول پیش از سوت پایان بازی با فرار دیدنی لوئیز دیاز به گل سوم رسید تا خیالش بابت صعود تقریبا راحت شود.

یورگن کلوپ در پایان بازی، به تمجید از دیاز پرداخت که زمستان امسال از پورتو به لیورپول پیوست و در این بازی یک گل زد و یک گل ساخت. سرمربی لیورپول گفت: «او یک بازیکن ممتاز جهانی است. کار کردن روزانه با لوئیز برای من لذتبخش است و خیلی خوشحالم که در ماه ژانویه تصمیم گرفتیم او را جذب کنیم.»

او درباره پیروزی در زمین بنفیکا گفت: «همانطور که انتظار داشتم بازی سختی بود. می‌دانستیم که برتری دو بر صفر در نیمه اول قابل اتکا نیست. آن‌ها در شروع نیمه دوم به گل رسیدند و بعد از آن بازی ممکن بود به هر سمتی برود. دروازه‌بان آن‌ها احتمالا بهترین بازیکن زمین بود و چند مهار خوب داشت. حالا در میانه مسیریم و دو گل برتری داریم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد کار سختی برای شکستن مقاومت اتلتیکو مادرید داشت و سرانجام در دقیقه ۷۰ با پاس دیدنی فیل فودن و بغل پای حرفه‌ای دی بروین به گل رسید. شاگردان دیه‌گو سیمئونه مطابق انتظار برای کنترل قدرت تهاجمی منچسترسیتی فشرده بازی می‌کردند. در طرف دیگر منچسترسیتی هم موفق شد ضدحملات خطرناک میهمان را کاملا کنترل کند و اتلتیکو مادرید برای اولین بار تحت هدایت سیمئونه حتی یک ضربه هم به سمت چارچوب نداشت.

گواردیولا بعد از این برد وعده داد که تیمش در بازی برگشت هم تهاجمی بازی خواهد کرد: «ما با تیم فوق‌العاده‌ و حریف سرسختی بازی داشتیم، ولی توانستیم نتیجه خوبی بگیریم. متاسفانه در دقایق پایانی دبروین یک یا دو فرصت خوب دیگر داشت که گل نشد. ما در بازی برگشت به فکر دفاع از این نتیجه نخواهیم بود و برای برد بازی می‌کنیم.»

سیمئونه، سرمربی اتلتیکو از نتیجه ناراضی بود و گفت: «شکست یک بر صفر نتیجه بدی است و ما به‌دنبال بردن بودیم. ما مقابل یک تیم خارق‌العاده بازی داشتیم. حالا باید در مادرید بتوانیم با ابزاری که در اختیار داریم، نتیجه بگیریم.»

بازی‌های برگشت لیورپول و منچسترسیتی در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان، چهارشنبه هفته آینده برگزار می‌شود، ولی آن‌ها قبل از آن، یکشنبه در ورزشگاه اتحاد بازی، سرنوشت‌سازی دارند. منچسترسیتی و لیورپول در پایان هفته سی‌ام به ترتیب با ۷۳ و ۷۲ امتیاز در رده اول و دوم جدول لیگ برترند و برنده این بازی بخت زیادی برای قهرمانی خواهد داشت.

بیشتر از فوتبال