توقف میلان مقابل بولونیا؛ گره کور قهرمانی سری آ

در فاصله هفت هفته به پایان لیگ ایتالیا، فاصله سه تیم مدعی میلان، ناپولی و اینتر تنها چهار امتیاز است

MIGUEL MEDINA / AFP

میلان، صدرنشین سری آ لیگ ایتالیا، دوشنبه شب می‌توانست فاصله سه امتیازی با ناپولی، نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌ خود، را حفظ کند، ولی مقابل بولونیا، تیم دوازدهم جدول، با تساوی بدون گل متوقف شد. این آخرین بازی از هفته سی‌ویکم لیگ ایتالیا بود که در فاصله هفت هفته به پایان فصل، معادله قهرمانی را پیچیده‌تر کرد.

میلان سه بازی قبلی‌ خود را با نتیجه یک بر هیچ برده بود، ولی این بار به‌رغم ارسال ۳۳ شوت، کاری از پیش نبرد. حتی اضافه شدن زلاتان ابراهیموویچ در ۲۰ دقیقه پایانی هم نتوانست گره بازی را باز کند و حاصل تلاش این مهاجم سوئدی تنها سری شکسته در پایان بازی بود.

سینیشا میهایلوویچ، سرمربی بولونیا که مراحل درمان سرطان خون را طی می‌کند، پیش از بازی با بازیکنان تیمش تماسی ویدیویی داشت و به آن‌ها گفت: «من برای شما می‌جنگم و مطمئنم که شما هم برای من می‌جنگید.» لوکاژ اسکوروپسکی، دروازه‌بان بولونیا، به این توصیه سرمربی‌ خود کاملا عمل کرد و با مهارهای خود، ستاره زمین بود.

میلان در مقایسه با سایر میان مدعیان قهرمانی، دست‌کم روی کاغذ، ساده‌ترین بازی هفته را داشت ولی در نهایت این رقیبان بودند که موفق شدند فاصله را کمتر کنند. اینتر در حساس‌ترین بازی هفته در زمین یوونتوس، به برتری یک بر هیچ رسید و ناپولی هم موفق شد در خانه آتالانتا سه بر یک پیروز شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 اینتر که در چند هفته‌ گذشته امتیاز‌های مهمی از دست داده بود، با این برد ۶۳ امتیازی شد؛ در حالی که یک بازی عقب‌افتاده هم دارد. ناپولی ۶۶ امتیازی است و میلان با ۶۷ امتیاز دیگر فرصت اشتباه ندارد. نکته آماری قابل توجه درباره میلان این است که در مقابل تیم‌های نیمه پایینی جدول، ۱۲ امتیاز از دست داده است.

استفانو پیولی، سرمربی میلان، درباره توقف خانگی غیرمنتظره تیمش گفت: «تحلیل این بازی ساده است. ما نتوانستیم آن لحظه کوتاه، آن ضربه آخر را پیدا کنیم. در چنین بازی‌هایی باید بتوانید زودتر به گل برسید وگرنه کارتان خیلی سخت می‌شود.»

پیولی این فرضیه که تیمش بابت بردهای این هفته اینتر و ناپولی تحت فشار روحی قرار گرفته بود را نپذیرفت و گفت: «من بحث فشار روحی را کاملا رد می‌کنم. تیم ما شخصیت و شرایط روحی مناسبی داشت و کیفیت بازی‌اش را حتی در یک سوم پایانی بازی حفظ کرد. ما فرصت‌های زیادی می‌سازیم و آمار هم این را نشان می‌دهد، ولی نمی‌توانیم آن‌ها را به نتیجه برسانیم.»

هواداران میلان امید زیادی دارند که تیمشان بعد از ۱۱ سال بتواند قهرمان سری آ شود، ولی تساوی مقابل بولونیا پیش‌بینی را بسیار سخت کرده است. روزنامه گاتزتا نوشت که این فشرده‌ترین رقابت قهرمانی لیگ ایتالیا در ۱۰ سال اخیر است. آخرین بار در فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹ بود که اینتر (۶۳)، رم (۶۲) و میلان (۶۰) برای قهرمانی می‌جنگیدند و در فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۰ هم که میلان (۶۵)، ناپولی (۶۲) و اینتر (۶۰) در صدر بودند، چنین رقابت نزدیکی در فاصله هفت هفته به پایان شاهد بودیم.

بیشتر از فوتبال