گل شش امتیازی ژیرو میلان را به صدر برد

تیم فوتبال میلان با کسب این پیروزی ۶۰ امتیازی شد و با یک بازی بیشتر نسبت به اینتر ۵۸ امتیازی، در صدر جدول قرار گرفت

اولیویه ژیرو که در نیمه اول نیز به‌شدت از ناحیه مچ پا آسیب دیده بود، بازهم نشان داد که بازیکن روزهای مهم است - Tiziana FABI / AFP

هفته بیست‌وهشتم رقابت‌های سری آ ایتالیا با برد یک بر هیچ تیم فوتبال آ.ث میلان مقابل ناپولی پیگیری شد. در حساس‌ترین دیدار برگزارشده این هفته از رقابت‌های سری آ ایتالیا، تیم فوتبال ناپولی که در ورزشگاه خانگی خود، دیه‌گو آرماندو مارادونا، میزبان تیم فوتبال میلان بود، با یک گل بازی را واگذار کرد و فرصت رسیدن دوباره به صدر جدول را از دست داد.

این دیدار شاید مهم‌ترین بازی تیم فوتبال ناپولی در این فصل از رقابت‌ها بود، چرا که آخرین بازی آن‌ها مقابل دو تیم بالای جدول تا انتهای فصل به حساب می‌آمد. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، تیم میزبان حملات زیادی را از همان دقایق ابتدایی بازی روی دروازه میلان انجام داد. فرصت‌های نصفه‌نیمه‌ای برای اوسیمن، مهاجم ناپولی، به وجود آمد و او نتوانست از آن‌ها به‌خوبی استفاده کند.

اولیویه ژیرو، مهاجم ۳۴ ساله فرانسوی، تیم فوتبال میلان، که در نیمه اول نیز به‌شدت از ناحیه مچ پا آسیب دیده بود، بازهم نشان داد که بازیکن روزهای مهم است و موفق شد همانند دیدار با اینتر در این مسابقه نیز گل حساسی را به ثمر برساند. در دقیقه ۴۹ مسابقه، ضربه کالابریا به سمت دروازه ناپولی در حالی که در چارچوب دروازه نبود، با دخالت ژیرو به دروازه ناپولی وارد شد و میلان را یک بر هیچ پیش انداخت. این هشتمین گل ژیرو بود که برای میلان در مسابقات این فصل به ثمر رسید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

زلاتان که به‌تازگی از بند مصدومیت رها شده است، نیز روی نیمکت ذخیره‌ها حضور داشت تا در صورت لزوم وارد زمین شود. حملات ناپولی پس از دریافت گل بی‌نتیجه ماند و دفاع مستحکم میلان به مهاجمان این تیم اجازه گلزنی نمی‌داد تا در نهایت بازی با همان تک‌گل ژیرو که ارزش آن در حد شش امتیاز بود به پایان رسید و بار دیگر میلان را به صدر جدول رقابت‌های سری آ ایتالیا فرستاد. بدون شک این پیروزی در آینده‌ای نه چندان دور، ارزش خود را برای میلانی‌ها نشان خواهد داد.

استفانو پیولی با وجود پیروزی در این دیدار سخت، همچنان معتقد است که تیم همشهری یعنی اینتر مدعی اصلی قهرمانی است. او پس از بازی گفت: «ما در این مسابقه بسیار خوب بازی کردیم و به حریف اجازه خودنمایی در زمینش ندادیم. اما هنوز اینتر شانس بیشتری برای قهرمانی دارد چرا که آن‌ها باید از عنوان قهرمانی‌شان دفاع کنند و هنوز نسبت به ما یک بازی کمتر انجام داده‌اند. زمانی که تعداد بازی‌ها در جدول مساوی شد، آن وقت می‌توان نتیجه‌گیری کرد که ما چقدر شانس خواهیم داشت. ما از داشتن ژیرو بسیار خوشحالیم و می‌دانیم او چه بازیکن باکیفیتی است؛ برای همین موضوع او را بی‌درنگ در فصل جاری به خدمت گرفتیم.»

تیم فوتبال میلان با کسب این پیروزی ۶۰ امتیازی شد و با یک بازی بیشتر نسبت به اینتر ۵۸ امتیازی در صدر جدول قرار گرفت. ناپولی نیز با ۵۷ امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد.

بیشتر از فوتبال