مورینیو محبوب‌تر از همیشه پس از دربی دلاکاپیتاله

آقای خاص موفق شد یک روز خاص و به‌یادماندنی را برای هواداران این تیم رقم بزند

مورینیو از بدو ورود به رم و کار در این تیم، حمایت هواداران این باشگاه را با خود داشت - Tiziana FABI / AFP

تیم فوتبال رم در این روزها در رقابت‌های سری آ ایتالیا، فوتبال متفاوت‌تری را به نمایش می‌گذارد. سه پیروزی در چهار مسابقه اخیر، شاگردان مورینیو را در موقعیتی مناسب از جدول رقابت‌های سری آ ایتالیا قرار داده است تا جایی که آن‌ها خود را به فاصله ۹ امتیازی تیم چهارم جدول رسانده‌اند. صعود آن‌ها به جمع هشت تیم پایانی لیگ کنفرانس اروپا نیز روحیه بازیکنان را تا حد قابل قبولی بالا برد و به نظر می‌رسد که مورینیو راه‌وروش کار در رم را پیدا کرده است.

مورینیو از بدو ورود به رم و کار در این تیم، حمایت هواداران این باشگاه را با خود داشت. البته او پیش از آن هم بین طرفداران فوتبال در ایتالیا بسیار محبوب بود؛ با این حال رقابت در دربی‌ها برای هواداران متعصب دو تیم رم چیزی دیگری است و اگر با برد به پایان برسد، برای مربیان جایگاهی بسیار متفاوت‌تر به ارمغان خواهد آورد.

مورینیو که در بازی رفت مقابل لاتزیو سه بر دو مغلوب شده بود، در اندیشه جبران نتیجه بود و برد قاطعانه سه بر هیچ رم مقابل لاتزیو در بازی برگشت در دربی دلاکاپیتاله باعث شد تا محبوبیت مورینیو بین هواداران از قبل هم بیشتر شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رم در همان نیمه نخست کار لاتزیو و شاگردان ساری را یکسره کرد و زدن سه گل که دوتای آن را تامی آبراهام انگلستانی به ثمر رساند، باعث شد تا محبوبیت این مربی پرتغالی در این روزها در شهر رم دوچندان شود. این پیروزی که برای هواداران این تیم حتی از رسیدن به قهرمانی در سری آ هم مهم‌تر است، رم را تا رده ششم جدول بالا کشید و حالا آن‌ها جای رقیب دیرینه خود لاتزیو را در این رتبه تصاحب کردند و امیدوارتر از همیشه، در پی کسب رتبه چهارم و کسب سهمیه لیگ قهرمان‌اند.

آقای خاص موفق شد یک روز خاص و به‌یادماندنی را برای هواداران این تیم رقم بزند. مورینیو پس از این نتیجه، گفت: «ما در این بازی عالی بودیم و هر آنچه از قبل می‌خواستیم در زمین انجام دادیم. آن‌ها خیلی سعی کردند تا در نیمه دوم نتیجه را تغییر دهند اما ما مستحق این پیروزی بودیم و حتی فرصت زدن گل‌های بیشتر را نیز داشتیم.»

با وجود این برد و رسیدن به رتبه ششم، مورینیو معتقد است که چهار تیم بالای جدول برای قهرمانی می‌جنگند و رسیدن به آن‌ها کاری دشوار و تا حدودی غیرممکن است و رم باید برای به دست آوردن رتبه پنجم تلاش کند. او اعتقاد دارد که پتانسیل تیمش برای رسیدن به رده‌های بالاتر بسیار کمتر از دیگر تیم‌های بالای جدول است؛ با این حال آن‌ها دست از تلاش بر نخواهند داشت.

واکنش‌های مورینیو در هر بازی همچنان نگاه دوربین‌ها را به خود جلب می‌کند. در این بازی نیز او با حرکاتی خاص در نیمه اول از هواداران رم درخواست کرد تا از شعار دادن علیه تیم مقابل دست بردارند. سرمربی پرتغالی رم معتقد است این‌ دست شعارها در حین مسابقه ممکن است در روحیه بازیکنان تاثیر منفی بگذارد؛ مانند بازی مقابل یووه که رم در حالی که سه بر هیچ پیش بود، بازی را ۴-۳ واگذار کرد؛ چرا که آن‌ها گمان کردند بعد از سه گل همه‌چیز تمام شده است.

بیشتر از فوتبال