لیگ قهرمانان؛ برد چلسی بدون لوکاکو در بازی رفت مقابل لیل

تیم فوتبال چلسی ۲۵ اسفند بازی برگشت مقابل لیل را در فرانسه برگزار می‌کند

پولیشیچ  در دقیقه ۶۳، گل دوم را به ثمر رساند - JUSTIN TALLIS / AFP

رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در مرحله یک‌هشتم نهایی پیگیری شد و در یکی از مهم‌ترین بازی‌ها، تیم فوتبال چلسی در لندن و ورزشگاه استمفورد بریج این شهر، موفق شد در بازی رفت، با نتیجه دو بر هیچ تیم لیل فرانسه را مغلوب کند.

قهرمان سال گذشته این رقابت‌ها از همان دقایق ابتدایی، تهاجمی بازی کرد و خیلی زود و در دقیقه ۸ مسابقه، کای هاورتز آلمانی روی یک ارسال کرنر موفق شد با ضربه سر مهارنشدنی توپ را به دروازه تیم مهمان وارد کند.

توماس توخل در این مسابقه، روملو لوکاکو، مهاجم بلژیکی و گران‌قیمت چلسی، را روی نیمکت ذخیره‌ها نشاند و و ترجیح داد هاورتز را در پیشانی خط حمله قرار دهد. حکیم زیاش و پولیشیچ هم پشت هاورتز خط حمله آبی‌های لندن را پوشش می‌دادند. لوکاکو که در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان برای چلسی بازی‌های نسبتا قابل قبولی انجام داده بود، در رقابت‌های لیگ جزیره و در بازی مقابل پالاس، نمایش ضعیفی داشت و همین موضوع باعث شد تا در این مسابقه در زمین حضور نداشته باشد.

پس از دریافت گل، تیم مهمان برای زدن گل تساوی بسیار تلاش کرد اما مشخص بود که توان گلزنی به تیم پرقدرت چلسی را ندارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با آغاز نیمه دوم، حملات چلسی نیز از سر گرفته شد اما دو مصدوم در نیمه دوم، توخل را بابت ادامه کار نگران کرد. مصدومیت کوواچیچ و حکیم زیاش باعث شد تا توخل مجبور شود لوفتوس چیک و سائول نیگس را به میدان بیاورد. اما این تعویض‌ها در روند بازی شاگردان توخل تاثیر منفی ایجاد نکرد و پولیشیچ  در دقیقه ۶۳، گل دوم را به ثمر رساند.

چلسی پس از زدن گل دوم سعی داشت جریان بازی و نتیجه را حفظ کند که موفق شد و با یک برد راحت و نتیجه دو بر هیچ، زمین را ترک کرد. البته با توجه به مصدومیت‌های به وجود آمده برای بازیکنان چلسی، نگرانی توخل برای بازی هفته آینده این تیم در فینال مسابقات جام اتحادیه بیشتر خواهد شد. 

چلسی هفته آینده باید بازی بسیار سختی را مقابل لیورپول برگزار کند. شاید حضور نداشتن لوکاکو در بازی مقابل لیل هم به این موضوع مرتبط باشد. توماس توخل، سرمربی چلسی، پس از برد لیل، به سوال خبرنگاران در مورد غیبت لوکاکو واکنش نشان داد و گفت: «باید بگویم ما تصمیم بسیار خوبی گرفتیم و نتیجه کار را هم می‌توانیم ببینیم. ما پیروزی مهمی به دست آوردیم اما همچنان تمام سوالات درباره لوکاکو است؛ ما ۹ بازیکن دیگر هم داشتیم که فرصت بازی کردن به دست نیاوردند و فراموش نکنید که این یک بازی تیمی است. لوکاکو مقداری خسته بود و کوفتگی عضله داشت. او در چند بازی اخیر دقایق زیادی در زمین بود و سفر طولانی او را مانند دیگر بازیکنان خسته کرده بود. در بازی با پالاس هم چندان خوب نبود و من احساس کردم شاید از لحاظ روحی برای این بازی آماده نیست و تصمیم گرفتم از دیگر بازیکنان در این پست استفاده کنم.»

تیم فوتبال چلسی ۲۵ اسفند بازی برگشت مقابل لیل را در فرانسه برگزار می‌کند و با توجه به پیروزی دو بر هیچ در بازی رفت، کار به مراتب ساده‌تری در پیش خواهد داشت.

بیشتر از فوتبال