برد سه شیرها برابر سوئیس و رکورد زدن هری کین

تیم ملی فوتبال انگلستان با نتیجه دو بر یک در برابر سوئیس به پیروزی رسید

هری کین تنها با انجام ۶۸ بازی ملی ۴۹ گل به ثمر رسانده که در نوع خودش بی‌نظیر است - Ben STANSALL / AFP

تیم ملی فوتبال انگلستان که صعود خودش را از مدت‌ها قبل به رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قطعی کرده بود، در دیداری دوستانه در ورزشگاه ومبلی لندن به مصاف تیم ملی سوئیس رفت و در انتها به پیروزی دو بر یک رسید.

نکته جالب برای سه شیرها در این مسابقه استفاده ساوت گیت از سه مدافع جدید برای تیم ملی انگلستان بود. همچنین خبری از مگوایر در این مسابقه نبود. بن وایت، مدافع جوان تیم فوتبال آرسنال از ابتدا در ترکیب اصلی قرار داشت و کانر کوادی نیز در کنار او به بازی گرفته شده بود. لوک شاو، مدافع کناری باشگاه منچستر که در اکثر بازی‌های یونایتد روی نیمکت ذخیره‌ها قرار دارد نیز از ابتدا در ترکیب سه شیرها قرار داشت.

بازی خوب سوئیس در نیمه اول مسابقه مشهود بود، آن‌ها در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در گروه ایتالیا قرار داشتند و اولین تیمی بودند که به رقابت‌های جام جهانی قطر ۲۰۲۲ صعود کردند. سوئیسی‌ها در همان نیمه نخست کار را بسیار جدی آغاز کردند و ژاکا می‌توانست سوئیس را پیش بیندازد که پیکفورد، دروازه‌بان انگلستان مانع از انجام آن شد؛ اما مقاومت میزبان زیاد پایدار نبود و سوئیس در دقیقه ۲۲ با امبولو به گل اول رسید.

بعد از به ثمر رسیدن گل، تیم میهمان بازهم موقعیت گلزنی به انگلستان را داشت که با بی‌دقتی مهاجمان این تیم به گل تبدیل نشد. اشتباه در خط دفاعی سوئیس باعث شد تا لوک شاو در یک موقعیت مناسب قرار بگیرد و در انتهای نیمه نخست و وقت‌های اضافه، کار را به تساوی بکشاند تا انگلستان بازنده به رختکن نرود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

انگلستان نیمه دوم را با چند تعویض هجومی آغاز کرد و ساوت گیت تصمیم گرفت تا رحیم استرلینگ و جک گریلیش را وارد زمین کند. تا اواسط نیمه دوم اتفاق خاصی روی دروازه‌ها ایجاد نشد. اما داور در دقیقه ۷۸ مسابقه و پس از بازبینی دوباره تصویر ویدیویی برخورد توپ با دست مدافع سوئیس مجاب شد که یک ضربه پنالتی به سود انگلستان اعلام کند.

هری کین، کاپیتان تیم ملی انگلستان با به ثمر رساندن این گل علاوه بر اینکه پیروزی دو بر یک تیمش مقابل سوئیس را رقم زد، توانست به رکورد بابی چارلتون افسانه‌ای نیز برسد. او حالا با ۴۹ گل در کنار بابی چارلتون، دومین گلزن برتر تیم ملی انگلستان شناخته می‌شود و تنها به پنج گل دیگر احتیاج دارد تا از رکورد وین رونی نیز عبور کند و خود را برترین گلزن تیم ملی انگلستان در تاریخ معرفی کند.

نکته جالب توجه این است که رونی در طی ۱۲۰ بازی موفق به زدن ۵۳ گل برای تیم ملی انگلستان شده است و هری کین تنها با انجام ۶۸ بازی ملی ۴۹ گل به ثمر رسانده که در نوع خودش بی‌نظیر است.

سرمربی سه شیرها نیز از عملکرد بازیکنانش در نیمه دوم تمجید کرد و گفت: ما بازی خوبی در نیمه نخست انجام ندادیم و بازیکنان جدید تجربه بازی‌های ملی نداشتند، اما امتحان بسیار خوبی بود. ابتدا عقب افتادیم و همین موضوع به ما کمک کرد تا ضعف‌های تیم را شناسایی کنیم. هری کین بازیکن بی‌نظیری است و او همیشه سعی کرده تا در خدمت تیم باشد و حالا نامش در کنار افراد تاریخ‌ساز قرار گرفته است و این موضوع هم برای او و هم برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد.

بیشتر از فوتبال