ال کلاسیکو؛ تحقیر رئال مادرید در برنابئو مقابل بارسا

با این پیروزی ارزشمند، بارسا از ۲۸ بازی، ۵۴ امتیاز دارد

بارسا نه تنها رتبه سوم جدول را به دست آورده است، که حالا می‌تواند به رده دوم نیز فکر کند - JAVIER SORIANO / AFP

در هفته بیست‌ونهم رقابت‌های لالیگا اسپانیا، یکی از حساس‌ترین رقابت‌های فوتبال جهان یعنی دیدار ال‌ کلاسیکو بین تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا در ورزشگاه برنابئو مادرید برگزار شد که با شکست سنگین چهار بر هیچ مادریدی‌ها مقابل بارسا به پایان رسید.

رئال مادرید که صدرنشین رقابت‌های لالیگا در این فصل است، با غایب بزرگ خود، کریم بنزما، که در این فصل آقای گل هم شده، به این مسابقه حساس پا گذاشت. او که ستاره بی‌بدیل رئال در این روزها است، به دلیل مصدومیت از ناحیه عضله کف پا، بازی را از جایگاه ویژه تماشا می‌کرد.

رونالد کومان، سرمربی هلندی سابق بارسا، دیدار رفت را در نیوکمپ به کهکشانی‌ها واگذار کرده بود و ژاوی، سرمربی جدید، با دومین ال کلاسیکو مقابل مادرید مواجه بود. آن‌ها حدود سه ماه پیش در مسابقه سوپر جام اسپانیا در عربستان سعودی، سه بر دو بازی را به رئال واگذار کرده بودند و ژاوی در پی جبران آن شکست بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تیم ژاوی که از آن زمان به این طرف بسیار پیشرفت کرده است، از همان شروع بازی تسلط خود بر توپ و جریان بازی را نشان داد. در دقایق ابتدایی، رئال می‌توانست با کمک والورده به گل اول برسد اما ترشتگن توپ را به کرنر فرستاد. لحظاتی بعد، اوبامیانگ هم در موقعیتی ایده‌آل برای بارسا توپ را به دستان کورتوا کوبید تا دروازه‌ها همچنان بسته بماند؛ اما رفته‌رفته حملات بارسا جدی‌تری شد تا در نهایت پاس دمبله در دقیقه ۲۹ در دهانه دروازه به اوبامیانگ، مهاجم آماده این روزهای بارسا، رسید و او با یک ضربه سر، به‌راحتی دروازه میزبان را باز کرد.

حملات رئال برای زدن گل تساوی نتیجه نداشت و وینیسیوس و خط حمله مادریدی‌ها در غیاب بنزما، عملا شب ناموفقی را پشت سر گذاشت؛ به طوری که بارسا در ادامه، برتری خود را بار دیگر به رئال نشان داد و ارسال کرنر دمبله و ضربه سر آرائوخو، مدافع پیش‌آمده بارسا، گل دوم را برای آن‌ها به همراه داشت و تیم مهمان با پیروزی دو بر هیچ راهی رختکن شد.

شروع نیمه دوم برخلاف تصور، با حملات طوفانی بارسا همراه شد و آن‌ها در عرض چهار دقیقه موفق شدند به رئال مادرید دو گل دیگر بزنند تا شبی تلخ برای هواداران و کارلو آنچلوتی رقم بخورد.

ابتدا فران تورس در دقیقه ۴۷، گل سوم را روی پاس اوبامیانگ به ثمر رساند و چهار دقیقه بعد در دقیقه ۵۱، تورس جوان در نقش گل‌ساز ظاهر شد و پاس او به اوبامیانگ با ضربه زیبای این مهاجم گابنی همراه شد و بارسا را چهار بر هیچ پیش انداخت. دو گل اوبامیانگ و یک پاس گل از او نشان داد که بارسا در نقل‌وانتقالات زمستانی بسیار خوب عمل کرده و بازیکن بسیار کلیدی و تاثیرگذاری را به خدمت گرفته است.

کارلتو پیش از شروع نیمه دوم، تعویض‌های زیادی انجام داد و پس از دریافت دو گل دیگر در نیمه دوم، روش بازی عوض کرد؛ ولی آمدن بازیکنان جدید نیز نتوانست مانع از شکست سنگین آن‌ها در برنابئو شود. رئال در این مسابقه نشانی از تیم پیروز مقابل پی‌اس‌جی نداشت و هواداران که از نتیجه و ادامه کار ناامید شده بودند، حدود ۲۰ دقیقه مانده به پایان بازی آرام آرام ورزشگاه را ترک کردند.

با این پیروزی ارزشمند، بارسا از ۲۸ بازی، ۵۴ امتیاز دارد و نه تنها رتبه سوم جدول را به دست آورده است، که حالا می‌تواند به رده دوم نیز فکر کند و به دلیل داشتن یک بازی کمتر نسبت به تیم دوم جدول، در صورت پیروزی در بازی عقب‌افتاده، هم‌امتیاز با سویا در رده دوم قرار خواهد گرفت.

بیشتر از فوتبال