درمانگر سنتی پاکستانی برای پسرزایی زن باردار میخی به سر او کوبید

درمانگری سنتی در برخی از بخش‌های پاکستان همچنان رایج است و با سنت‌های صوفیانه اسلامی درهم آمیخته است

زن ابتدا گفته بود که خود میخ را به سرش کوبیده، اما بعد اعتراف کرد که یک «درمانگر» این کار را انجام داده است- عکس از دیلی میل

 پلیس پاکستان در جست‌وجوی یک درمانگر سنتی است که با اتهام کوبیدن میخی به سر یک زن باردار روبه‌رو است.

به گزارش بی‌بی‌سی، این زن باردار درحالی که یک میخی ۵ سانتی‌متر در سر او فرو رفته بود، به بیمارستانی در پیشاور رجوع کرد. زن نخست خودش را مسئول آن کار معرفی کرد، اما سپس اعتراف کرد که یک درمانگر سنتی با ادعای آنکه این کار می‌تواند پسر شدن نوزاد او را تضمین کند، آن میخ را به سر او کوبیده است.

در پی انتشار تصاویر اشعه ایکس از سر آن زن در شبکه‌های اجتماعی، پلیس وارد عمل شد.

دکتر حیدرخان، از کارکنان بیمارستان لیدی ریدینگ در شهر پیشاور پاکستان، گفت که آن زن هنگام رجوع به بیمارستان هوشیار بود، اما درد شدیدی داشت. به گفته دکتر حیدرخان، میخ در جمجمه او فرو رفته بود، اما خوشبختانه به مغز آسیبی نرسیده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کارکنان بیمارستان به یک روزنامه محلی گفتند که آن زن مادر سه دختر بوده است و شوهرش تهدید کرده بود که اگر فرزند بعدی آن‌ها هم دختر شود، او را ترک می‌کند. این زن که سه ماهه باردار است، پس از آن که از یکی از همسایه‌ها درباره یک درمانگر سنتی و شفابخشی او شنید، به آن مرد رجوع کرد.

درمانگری سنتی در برخی از بخش‌های پاکستان، به‌ویژه در میان طایفه‌های شمال غرب آن کشور، همچنان رایج است و با سنت‌های صوفیانه اسلامی درهم آمیخته است؛ هنرچند بسیاری از مکاتب اسلامی نیز چنین روش‌هایی را منع می‌کنند.

روز سه‌شنبه، ۸ فوریه، عباس احسن، رئیس پلیس پیشاور، در توییتی نوشت که تیم ویژه‌ای در اداره پلیس تشکیل شده است تا آن درمانگر قلابی را که با جان یک زن بیگناه بازی کرده است و میخی را با وعده دروغین پسرزایی به سر او کوفته است، تسلیم دستگاه قضایی کند.

پلیس می‌کوشد رد آن زن را (که پس از معالجه بیمارستان را ترک کرده است) بیابد، تا بلکه به کمک او، درمانگر کلاه‌بردار را دستگیر کند.

رئیس پلیس پیشاور همچنین گفت که ماموران پلیس در حال بررسی این سهل‌انگاری کارکنان بیمارستان هستند که چرا در زمانی که زن به بیمارستان رجوع کرده بود، آن رویداد را به پلیس گزارش ندادند.

بیشتر از جهان