ناراحتی مدودف از تماشاگران؛ از این پس برای خودم بازی می‌کنم

دنیل مدودف، مرد شماره ۲ تنیس جهان، که برای دومین سال متوالی در فینال رقابت‌های آزاد استرالیا ناکام ماند

دنیل مدودف نباید انتظار داشته باشد تماشاگران برخلاف میلشان او را تشویق کنند - BRANDON MALONE / AFP

رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا روز یکشنبه با قهرمانی و تاریخ‌سازی رافائل نادال اسپانیایی به کار خود پایان داد. این تنیسور ۳۵ ساله علاوه بر کسب دومین عنوان قهرمانی خود در این رقابت‌ها، با کسب بیست‌ویکمین عنوان گرند اسلم، پرافتخارترین تنیسور مرد جهان لقب گرفت.

دنیل مدودف، مرد شماره ۲ تنیس جهان، که برای دومین سال متوالی در فینال رقابت‌های آزاد استرالیا ناکام ماند، از نحوه تشویق تماشاگران در دو هفته برگزاری رقابت‌ها بسیار ناراحت است. مشکل او از بازی مقابل نیک کیریوس استرالیایی آغاز شد. این تنیس‌باز استرالیایی پس از پیروزی در مسابقه اول خود، پیش از رقابت با مدودف، خوشحالی‌اش را به سبک کریستیانو رونالدو نشان داد. تماشاگران استرالیایی نیز از این حرکت او استقبال کردند و در حین مسابقه او با مدودف، این بازیکن را به همین شکل تشویق کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

استرالیایی‌ها که پس از پایان مسابقه، از شکست نیک ناراحت بودند، اعتراض خود را به همان شیوه تشویق نشان دادند و مدودف گمان کرد که تماشاگران او را هو می‌کنند. او در مصاحبه انتهای بازی، چند بار به تماشاگران هشدار داد که به او و گزارشگر زمین احترام بگذارند تا صحبت‌هایشان تمام شود اما صدای هو کردن تماشاگران ادامه پیدا کرد تا اینکه جیم کوریر به او توضیح داد که آن‌ها او را هو نمی‌کنند؛ اما این اصوات و هو کردن‌ها تا روز پایانی و در مسابقه فینال مقابل نادال هم ادامه داشتند و استرالیایی‌ها که خواهان قهرمانی نادال بودند، در جریان بازی از اذیت کردن مدودف دست برنداشتند.

مدودف در مصاحبه مطبوعاتی پایان این بازی از این موضوع بسیار گله‌ کرد و گفت که از این به بعد تنها برای خود، تیمش، خانواده و مردم روسیه تنیس‌ بازی خواهد کرد و دیگر به حمایت تماشاگران کاری نخواهد داشت. او ادامه داد: «از این به بعد، قبل از رقابت‌های رولان گاروس یا ویمبلدون اگر مسابقه‌ای در مسکو برگزار شود، حتما در آن شرکت خواهم کرد؛ حتی اگر به قیمت از دست دادن این رقابت‌های مهم تمام شود. باید بگویم که این کودک امروز از رویاپردازی دست کشید و دیگر قرار است برای خودش تنیس‌ بازی کند. این داستان من است.»

اصلان کاراتسف، هموطن مدودف که سال گذشته در نیمه‌نهایی رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا حاضر بود، به صحبت‌های او واکنش نشان داده است. او معتقد است که دنیل نباید انتظار داشته باشد تماشاگران برخلاف میلشان او را تشویق کنند: «این یک موضوع کاملا طبیعی است که شما وقتی در یک مسابقه پایانی مقابل نادال قرار بگیرید، تماشاگران او را تشویق کنند. درمورد بقیه بازیکنان مانند راجر فدرر هم به همین‌گونه خواهد بود و من فکر می‌کنم تمامی تنیسورها باید با این موضوع کنار بیایند.»

بیشتر از تنيس