نادال بعد از قهرمانی در استرالیا: تصمیم داشتم از دنیای تنیس خداحافظی کنم

نادال در سال ۲۰۰۵، موفق شد اولین عنوان گرند اسلم خود را در رقابت‌های رولان گاروس فرانسه به دست آورد

رافائل نادال اسپانیایی که روز یکشنبه در رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا، بیست‌ویکمین عنوان گرند اسلم خود را در رقابت‌های مهم تنیس کسب کرد، حالا بهترین و پرافتخارترین تنیسور مرد در این حرفه شناخته می‌شود. نادال ۳۵ ساله که تنها یک بار آن هم در سال ۲۰۰۹ در این رقابت‌ها قهرمان شده بود، پس از ۱۳ سال موفق شد جام قهرمانی این رقابت‌ها را بار دیگر بالای سر ببرد.

نادال پس از قهرمانی گفت که در یک سال گذشته شرایط بسیار دشواری را پشت سر گذاشته است و عمل جراحی مچ پا و دیگر آسیب‌دیدگی‌ها باعث شدند نتواند در بسیاری از رقابت‌های مهم سال پیش حضور یابد: «بدون شک ایستادن در اینجا برایم فوق‌العاده است و نمی‌توانم حسم را با شما در میان بگذارم. بردن در ین رقابت‌ها برایم از هرچیز دیگری مهم‌تر بود. همان‌طور که می‌دانید، چندین بار در این رقابت‌ها در دیدار پایانی مقابل جوکو و فدرر در ست پنجم مغلوب شده بودم و این نگرانی را داشتم که این اتفاق‌ دوباره تکرار شود. من تا یک ماه پیش از شروع مسابقات، حتی نمی‌دانستم که آیا می‌توانم تنیس بازی کنم یا نه! این قهرمانی و موفقیت برای من یک دستاورد بزرگ است و باید از تیمم که همه‌جا و در هر شرایطی در کنارم بودند، تشکر کنم. حمایت بی‌دریغ هوادارانم در سرتاسر دنیا که در این مدت سخت با پیام‌هایشان از راه دور به من انرژی دادند، تشکر می‌کنم. می‌دانم که این مصدومیت هیچ‌وقت برطرف نخواهد شد و تا ابد با من خواهد ماند. اما خوشحالم که در این مسابقه اصلا هیچ‌ مشکلی نداشتم و مسابقه را بدون درد به پایان بردم. در این مسابقه، حمایت تماشاگران از من فوق‌العاده بود و بسیار به من کمک کرد و لطف آن‌ها همیشه در قلب و خاطره من باقی خواهد ماند. ادامه راه نیز برای من همین‌گونه خواهد بود و تا جایی که امکان داشته باشد، بازی خواهم کرد و از مسابقه دادن لذت خواهم برد. قطعا دوست دارم که بیشترین رکورد گرند اسلم را در دست داشته باشم؛ چون این یک رقابت است و من از رقابت کردن لذت می‌برم. اما فکر می‌کنم من و راجر و نواک هر سه به رویایی که دنبالش بودیم، رسیده‌ایم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

راجر فدرر سوییسی، یکی از اسطوره‌های تنیس جهان و رقیب دیرینه نادال که یکی از دوستان صمیمی او نیز به شمار می‌رود، در پیامی اختصاصی، این قهرمانی را به او تبریک گفت. او در این پیامش چنین می‌گوید: «عجب مسابقه‌ای! از صمیم قلب به دوست و رقیب بزرگم برای تبدیل شدن به اولین بازیکن مردی که توانسته بیست‌ویکمین عنوان گرند اسلم را به دست آورد، تبریک می‌گویم. چند ماه قبل هر دو با عصا بودیم و در این زمینه با یکدیگر شوخی می‌کردیم. هیچ‌وقت یک قهرمان بزرگ را دست‌کم نگیرید. اخلاق حرفه‌ای، فداکاری و روحیه جنگندگی تو مثال‌زدنی است و الهام‌بخش من و بسیار از افراد در سرتاسر جهان است. اطمینان دارم که موفقیت‌های بیشتری در انتظار تو است؛ اما فعلا از این یکی لذت ببر.»

نادال در سال ۲۰۰۵، در حالی که تنها ۱۸ سال سن داشت، موفق شد اولین عنوان گرند اسلم خود را در رقابت‌های رولان گاروس فرانسه به دست آورد. این بدین معنی است که او در این ۱۷ سال حضور در رقابت‌های تنیس هر سال حداقل یک عنوان گرند اسلم کسب کرده است. در تاریخ تنیس، نادال پس از امرسون، لیور و جوکوویچ، چهارمین تنیسوری است که توانسته است در هر چهار گرند اسلم حداقل دو بار قهرمان شود.

بیشتر از تنيس