صعود ایران به جام‌جهانی

با پیروزی در برابر عراق، صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی قطر قطعی شد

تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، عصر پنجشنبه در ورزشگاه آزادی توانست با نتیجه یک بر صفر تیم ملی عراق را شکست دهد و صعود خود را به جام جهانی قطعی کند.

نیمه نخست بازی با وجود حملات متعدد ایران و چند خطر جدی که روی دروازه حریف ایجاد شد، با تساوی بدون گل پایان یافت. مهدی طارمی در دقیقه ۹ توانست دروازه عراق را باز کند، اما گل او آفساید اعلام شد.

در نیمه دوم، باز این مهدی طارمی بود که در دقیقه ۴۸ توانست با پاس عمقی که علیرضا جهانبخش برای او فرستاد در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان عراق قرار گیرد و در نهایت تک گل بازی را به نام خود ثبت کند.

در دقیقه ۵۹ نیز حرکت بدون توپ طارمی باعث شد که توپ در موقعیتی مناسب به سامان قدوس برسد و او اقدام به شوت‌زنی کند، اما شوت قدوس با فاصله بسیار کمی از کنار دروازه عراق به خارج رفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در دقیقه ۶۴ جهانبخش خود دروازه حریف را با یک شوت سرکش تهدید کرد که دروازه‌بان عراق با یک واکنش عالی توپ را دفع کرد و مانع ثبت گل دوم شاگردان دراگان اسکوکیچ شد.

در این  بازی امیر عابدزاده در درون دروازه تیم ایران قرار داشت.

ایران تا پیش از این بازی با ۱۶ امتیاز و بدون باخت در صدر گروه خود قرار داشت و با وجود آن که سه بازی دیگر باقی مانده است، به دلیل اختلاف امتیاز بالا، توانست صعود خود را به جام جهانی قطر قطعی کند.

این ششمین حضور تیم ملی ایران در جام جهانی فوتبال است. ایران پیشتر در جام‌های جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین، ۱۹۹۸ فرانسه، ۲۰۰۶ آلمان، ۲۰۱۴ برزیل و ۲۰۱۸ روسيه حضور داشته است.

بازی امروز ایران و عراق خالی از حاشیه هم نبود و مساله حضور زنان در ورزشگاه باز هم خبرساز شد.

به گزارش ایسنا، برخی هواداران زن که نتوانستند برای دیدار تیم ملی فوتبال ایران برابر عراق بلیت تهیه کنند، مقابل درب ورزشگاه آزادی تجمع کردند.

به گزارش ایسنا، در حالی که حدود دو ساعت تا آغاز دیدار امروز باقی مانده بود، تعدادی از زنانی که نتوانسته بودند بلیت تهیه کنند، مقابل درب شرقی ورزشگاه آزادی تجمع کردند و قصد ورود به ورزشگاه را داشتند.

بر اساس این گزارش نیروهای انتظامی مانع ورود این گروه از زنان شدند و از آنها خواستند محل را ترک کنند.

فدراسیون فوتبال ایران پیشتر خبر داده بود که بازی بین دو تیم ملی ایران و عراق با حضور ۱۰ هزار تماشاگر برگزار خواهد شد که متشکل از هشت هزار تماشاگر مرد و ۲ هزار تماشاگر زن خواهد بود.

با این حال گزارش‌هایی از نحوه بلیت‌فروشی این دیدار در سطح رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر و باعث شد شبهه‌ها و ابهاماتی در مورد «انتخاب گزینشی» تماشاگران زن برای ورود به ورزشگاه مطرح شود.

بیشتر از فوتبال