تصادف مرگ‌بار مینی‌بوس حامل دانش‌آموزان در کرمانشاه؛ ۲ کشته و ۱۶ مجروح

در سرویس مدرسه حادثه‌دیده دختران دبیرستانی کرمانشاه، ۱۸ دانش‌آموز حضور داشتند

«برخورد کامیون کمپرسی از پشت با مینی‌بوس علت این سانحه بوده است» - تسنیم

سخنگوی اورژانس از تصادف یک دستگاه مینی‌بوس حامل دانش‌آموزان و یک دستگاه کامیون در ساعت ۸:۳۵ صبح روز چهارشنبه، هفدهم آذر، در استان کرمانشاه خبر داد. به گزارش ایلنا، براثر این حادثه دو دانش‌آموز جان خود را از دست داده و ۱۶ نفر مصدوم شده‌اند که در بخش اورژانس‌ بیمارستان طالقانی کرمانشاه تحت نظرند.

این حادثه در مسیر روستای دولت‌آباد به ماهیدشت در حوالی سه راهی نجفعلی خان شهرستان کرمانشاه اتفاق افتاد. مبینا مرادی، ۱۵ ساله، و عسل اخوت، ۱۴ ساله، دو از دانش‌آموزی‌اند که در این حادثه جان باخته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه در تشریح جزئیات این اتفاق به ایسنا گفت: «برخورد کامیون کمپرسی از پشت با مینی‌بوس علت این سانحه بوده است.» به گفته او، «محور هلشی به ماهیدشت محوری فرعی است که صبح امروز آسمانی مه‌گرفته داشت و راننده کامیون بر اثر مه، دید کافی نداشت و از پشت با مینی‌بوس برخورد  کرد. در اثر شدت این برخورد، مینی‌بوس ۲۰ متر جلوتر واژگون می‌شود.»

وضعیت جسمانی راننده مینی‌بوس مساعد گزارش شده اما بینی او شکسته است.

آمار تصادف‌های جاده‌ای در ایران بسیار بالا و رو به افزایش است. سازمان پزشکی قانونی با استناد به گواهی‌های مرگ صادرشده در دو ماهه اول سال ۱۴۰۰، اعلام کرد که در این مدت، دو هزار و ۵۹۶ نفر در ایران در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند. کشته‌شدگان حوادث رانندگی در مدت مشابه سال پیش از آن، یک هزار و ۹۸۰ نفر بوده‌اند که در مقایسه با رقم فعلی، ۳۱.۱ درصد زیاد شده است.