صعود دشوار سیتسیپاس و مدودف به دور سوم رقابت‌های تنیس تورنتو

مدودف در مرحله سوم رقابت‌ها احتمالا تا با سینر ایتالیایی که به‌تازگی در رقابت‌های واشنگتن به قهرمانی رسیده است دیدار می‌کند

نیل مدودف، مرد شماره۲ تنیس جهان - Vaughn Ridley/AFP

مرحله دوم رقابت‌های تنیس مسترز تورنتو کانادا در هوایی نسبتا بارانی پیگیری شد و دنیل مدودف، مرد شماره۲ تنیس جهان، در یک بازی سخت و دشوار موفق شد الکساندر بوبلیک از قزاقستان را دو بر یک شکست دهد  و به دور سوم مسابقات صعود کند.

مدودف در ست اول ۶-۴ مغلوب هنرنمایی تنیسور جوان قزاق شد اما در ست دوم با تغییر روش بازی و زدن ضربات عمیق و محکم «فور هند» کار را برای بوبلیک دشوار کرد و ست دوم را ۶-۳ پیروز شد؛ هرچند در اواسط ست دوم، بارش شدید باران بازی را به مدت ۳۰ دقیقه‌ به تاخیر انداخت. مدودف در ست سوم نیز موفق شد ۶-۴ به پیروزی برسد و به دور بعد راه پیدا کند. مدودف در مرحله سوم رقابت‌ها احتمالا تا با سینر ایتالیایی که به‌تازگی در رقابت‌های واشنگتن به قهرمانی رسیده است دیدار می‌کند که می‌تواند برای او یک مسابقه سخت باشد.

از نکات جالب مسابقه در مدودف و بوبلیک، توپی بود که در اوایل ست سوم مسابقه هم‌زمان به راکت و بدن بوبلیک برخورد کرد و او نقش بر زمین شد و مدوف که شانس تمام کردن امتیاز را داشت، ناگهان در حین بازی شروع به صحبت کرد و همین موضوع باعث شد تا داور مسابقه توقف بازی را اعلام کند. مدودف بابت این موضوع بسیار اعتراض  کرد اما در نهایت داور امتیاز را به حریف قزاق داد. بر اساس قوانین موجود در دنیای تنیس، داور با وجود یکسری از اتفاقات در حین بازی می‌تواند بازی را متوقف کند یا حتی با دادن اخطار به یکی از بازیکنان امتیاز را به بازیکن دیگر بدهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در دیگر دیدار حساس مرحله دوم رقابت‌ها، سیتسیپاس یونانی مقابل اوگو اومبر فرانسوی قرار گرفت و موفق شد در یک بازی سخت که به ست سوم کشیده شد، انتقام شکست المپیک توکیو را از این بازیکن جوان فرانسوی بگیرد. اومبر در رقابت‌های المپیک دو بر یک سیتسیپاس را مغلوب کرده بود و سیتسیپاس در آن مسابقه در حالی که از ناحیه پا مصدوم بود تا آخر مسابقه در زمین باقی ماند؛ اما در تورنتو شرایط به‌گونه‌ای دیگر رقم خورد و سیتسیپاس موفق شد دو بر یک و با نتایج ۶-۳، ۶-۷ و ۶-۱ به پیروزی برسد و در مرحله سوم رقابت‌ها باید به مصاف برنده بازی خاچانوف و کاراتسف برود. از روز گذشته، سیتسیپاس یونانی در جدول رده‌بندی تنیس‌بازان جهان یک پله صعود کرده و جای نادال در رتبه سوم را به دست آورده است. 

در این میان،‌ خبر بد برای طرفداران تنیس در کانادا این بود که قهرمان دو دوره آخر این رقابت‌ها بدون انجام حتی یک مسابقه از حضور در این بازی‌ها کناره‌گیری کرده است. نادال در پیامی ویدیویی از تمامی طرفدارانش در کانادا و همه دنیا عذرخواهی کرده و گفته است: «باید بگویم با کمال تاسف زیاد نمی‌توانم در این رقابت‌های مهم بازی کنم. این چند روز بسیار سخت تمرین کردم اما درد در ناحیه پای چپ کماکان ادامه دارد و ترجیح می‌دهم برای تشدید نشدن آن در بازی‌ها حضور نداشته باشم.»

نادال در دور اول مسابقات استراحت داشت و در دور دوم می‌باید دوباره مقابل لوید هریس از آفریقای جنوبی بازی می‌کرد. نادال هفته گذشته و در جریان رقابت‌ها واشینگتن بازی را به هریس واگذار کرده بود و به نظر می‌رسید برای شکست این بازیکن باید انرژی زیاد صرف می‌کرد و شاید همین موضوع به کناره‌گیری او از این رقابت‌ها دامن زده باشد.

از طرفی، دومینیک تیم هم که مدت زیادی است به دلیل آسیب‌دیدگی مچ دست از رقابت‌ها فاصله گرفته، با انتشار عکسی در اینستاگرام خود اعلام کرد که مصدومیتش به‌طور کامل برطرف شده و تمرینات خود را از سر گرفته است. دومینیک تیم سال گذشته در رقابت‌های تنیس آزاد امریکا یعنی آخرین مسابقه گرند اسلم سال موفق شد به مقام قهرمانی برسد و به نظر می‌رسد برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در این مسابقات شرکت خواهد کرد.

بیشتر از تنيس