تولد ۴۰ سالگی فدرر و تداوم حضور او در مسابقات تنیس

فدرر تاکنون توانسته است ۲۰ مقام قهرمانی و ۱۱ نایب‌قهرمانی در رقابت‌های گرند اسلم به دست آورد

او به مدت ۱۸ سال، از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۲۰ محبوب‌ترین تنیسور جهان شناخته شد - Glyn KIRK / AFP

راجر فدرر، یکی از اسطوره‌های دنیای تنیس، ۴۰ ساله شد. فدرر، متولد شهر بازل سوییس، در حالی تولد ۴۰ سالگی خود را جشن گرفت که کماکان به مسابقه دادن ادامه خواهد داد و در رده‌بندی جهانی در رتبه نهم قرار دارد. او از این لحاظ نیز رکورددار است چرا که تنها تنیسور ۴۰ ساله در جهان است که از سال ۱۹۹۹ به این سو در جمع ۱۰۰ بازیکن برتر دنیا قرار داشته و هرگز این جمع را ترک نکرده است.

مدت زمانی که فدرر در دنیای تنیس حرفه‌ای حضور داشته، او را به فردی متفاوت تبدیل کرده که مورداحترام تمامی اهالی تنیس، بازیکنان و هواداران این رشته است. به دست آوردن رکوردهای مختلف در این رشته هم به محبوبیت او افزوده است. از آخرین قهرمانی فدرر در رقابت‌های تنیس نزدیک به دو سال می‌گذرد. او در رقابت‌های تنیس‌ بازل ۲۰۱۹ در سوییس این عنوان را به دست آورد. فدرر که پس از مصدومیت شش ماهه در سال ۲۰۱۷ به مسابقات تنیس بازگشته بود و بسیاری معتقد بودند به زودی از دنیای تنیس خداحافظی خواهد کرد، موفق شد سه عنوان دیگر در رقابت‌های گرند اسلم را به دست آورد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او به مدت ۱۸ سال از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۲۰ محبوب‌ترین تنیسور جهان شناخته شد. فدرر ۴۰ ساله تاکنون توانسته است ۲۰ مقام قهرمانی و ۱۱ نایب‌قهرمانی در رقابت‌های گرند اسلم به دست آورد. وی در رقابت‌های تور جهانی که در مسابقات پایان هر سال که بین هشت نفر برتر دنیا برگزار می‌شود هم  شش بار قهرمان شده است.

بسیار از تنیس‌بازان مطرح حال حاضر جهان تولد او را از طریق شبکه‌های اجتماعی تبریک گفته‌اند. نواک جوکوویچ، مرد شماره۱ تنیس جهان، با پیامی خاص تولد او را این‌گونه تبریک گفت: «راجر! تولد ۴۰ سالگی‌ات مبارک. چه مرحله مهمی! تو همچنان در داخل و خارج زمین الهام‌بخش ما بازیکنان و طرفداران تنیسی. رقابت با تو در ۱۵ سال گذشته برای من افتخار بزرگی بوده است و امیدوارم که همچنان در مسابقات حضور داشته باشی و به درخشش در رقابت‌ها ادامه دهی چرا که تنیس به تو نیاز دارد. ممنون بابت کارهایی که انجام دادی و ممنون از اینکه نشان دادی در این سن هم می‌توان در بالاترین سطح تنیس‌بازی کرد.»

فدرر با یک هزار و ۲۵۱ پیروزی در مسابقات تنیس تنها به ۲۳ برد دیگر نیاز دارد تا به رکورد جیمی کانرز که در صدر است، برسد اما باید دید آیا مصدومیت‌های پیاپی که برای فدرر پیش می‌آید، اجازه چنین کاری را به او خواهد داد یا خیر. فدرر که ماه گذشته در مسابقات ویمبلدون به رقابت پرداخته بود، پس از حذف از این رقابت‌ها در مرحله یک چهارم نهایی اعلام کرد که در مسابقات المپیک نیز شرکت نخواهد کرد. قرار بود او در رقابت‌های تنیس تورانتو و سینسیناتی پیش از رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا حضور داشته باشد اما به دلیل مصدومیت زانو از شرکت در این رقابت‌ها هم انصراف داد. شرکت او در رقابت‌ها تنیس آزاد آمریکا هم در هاله‌ای از ابهام است.

بیشتر از تنيس