حذف اوساکا از تنیس المپیک ژاپنی‌ها را شوکه کرد

اوساکا اولین ورزشکار تنیس در جهان است که مشعل رقابت‌های المپیک در کشورش را روشن کرده است

نائومی اوساکا، زن شماره ۲ تنیس جهان - Tiziana FABI / AFP

نائومی اوساکا، زن شماره ۲ تنیس جهان از کشور ژاپن، با شکستی غیرمنتظره مقابل مارکتا وندوروسووا از چک، زن شماره ۴۲ جهان، از دور رقابت‌های المپیک کنار رفت.

اوساکا در این مسابقه بازی بسیار ضعیفی از خود به نمایش گذاشت و اشتباهات پیاپی در طول بازی باعث شد تا نتیجه را در دو ست متوالی با نتایج ۶-۱ و ۶-۴ به حریف جوانش واگذار کند و پس از حذف اشلی بارتی در این رقابت‌ها شگفتی دیگری را رقم زند.

اوساکا که اولین ورزشکار تنیس در جهان است که مشعل رقابت‌های المپیک در کشورش را روشن کرده است، به قهرمانی در این رقابت‌ها و کسب مدال طلا امیدوار بود چرا که در سال جاری مشکلات بسیار زیادی داشت و در مسابقات تنیس سال ناموفقی را پشت سر گذاشته بود. او با فعالیت‌های بشردوستانه حالا الهام‌بخش عده زیادی از افراد در جهان است.

اوساکا در مسابقات رولان گاروس به دلیل مشکلاتی که در پی مصاحبه نکردن پس از پایان هر بازی برایش به وجود آمد، پیش از اخراج از رقابت‌ها کناره‌گیری کرد. او در رقابت‌های ویمبلدون نیز حاضر نشد تا شاید با تمرکز و روحیه‌ای بالاتر بتواند مدال طلای المپیک را به دست آورد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اوساکا در سال جاری رقابت‌های تنیس آزاد امریکا را پیش رو خواهد داشت و باید برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در این رقابت‌ها با آمادگی کامل حاضر شود. او سال گذشته در این رقابت‌ها قهرمانی شد.

پس از حذف هر سه تنیسور برتر رقابت‌های المپیک در قسمت زنان این شانس برای الینا اسویتولینای اوکراینی به وجود آمده است تا بتواند به عنوان برترین تنیسور باقیمانده در این رقابت‌ها برای کسب مدال طلا تلاش کند. ویتولینا شانس چهارم قهرمانی در رقابت‌های المپیک است و به‌تازگی با گائل مونفیس، تنیسور مشهور فرانسوی، ازدواج کرده است. او در یک بازی سخت مقابل ساکاری از یونان موفق شد در سه ست پیروز مسابقه باشد و به دور یک‌چهارم نهایی رقابت‌ها راه یابد.

 از دیگر دیدارهای مهم برگزار شده در رقابت‌های تنیس المپیک در بخش زنان، می‌توان به پیروزی موگوروزا از اسپانیا و پاولیچنکووا از روسیه برابر حریفانشان اشاره کرد. موگوروزا از اسپانیا که دو عنوان گرند اسلم زنان را در کارنامه خود دارد، مدت زیادی است که از سطح یک تنیس زنان فاصله گرفته اما با توجه به بازی‌های خوبی که در رقابت‌های المپیک از خود نشان داده است، برای کسب مدال طلا در این مسابقات شانس زیادی دارد. او در مسابقه بعدی خود در مرحله یک‌چهارم نهایی باید به مصاف برنده دیدار دونا وکیچ از کشور کرواسی و ریباکینا از چک برود.

در قسمت مردان نیز استفانوس سیتسیپاس از یونان و شانس سوم قهرمانی در این رقابت‌ها موفق شد در یک بازی خوب فرانسیس تیافو از آمریکا را شکست دهد و به دور سوم مسابقات راه یابد. سیتسیپاس در این مسابقه حریف آمریکایی خود را در دو ست متوالی با نتایج ۶-۳ و۶-۴ مغلوب کرد و پس شکست در مرحله نخست مسابقات ویمبلدون مقابل این تنیسور، از او انتقام گرفت.

بیشتر از تنيس