حذف اشلی بارتی و کناره‌گیری اندی ماری از مسابقات تنیس المپیک

نفر اول تنیس زنان جهان در دور اول حذف شد

اشلی بارتی، شانس اول قهرمانی محسوب می‌شد- Tiziana FABI / AFP

اندی ماری تنیسور مشهور بریتانیایی و دارنده دو مدال طلای المپیک در دو دوره گذشته این رقابت‌ها با قبول آسیب‌دیدگی از ناحیه عضله چهارسر ران از شرکت در مسابقات انفرادی رقابت‌های المپیک توکیو انصراف داد.

این در حالی بود که اندی ماری از هفته پیش در محل برگزاری مسابقات حاضر شده بود و شرایط تمرینی خوبی را نیز پشت سر گذاشته بود. او همچنین روز گذشته (شنبه) در روز نخست رقابت‌ها موفق شد به همراه هم‌وطن خود در مسابقه دو نفره تیم قدرتمند فرانسه را شکست دهد. پزشکان تیم به او توصیه کردند که بهتر است او در هیچ یک از رقابت‌ها حضور نداشته باشد اما او اعلام کرد که به مسابقات دو نفره در این رقابت‌ها ادامه خواهد داد. بدین ترتیب با کناره‌گیری او مکس پرسل از استرالیا با شانس دوباره جایگزین ماری در مسابقات شد و مقابل اوژه آلیاسیم از کانادا قرار گرفت. پرسل موفق شد این تنیسور جوان کانادایی را در دو ست با نتایج ۶-۴ ۷-۶ شکست دهد و راهی دور دوم مسابقات شد.

مارین چیلیچ کروات نیز در یک بازی دشوار که سه ساعت و نیم به طول انجامید موفق شد در سه ست حریف برزیلی خود و نفر ۲۱۷ جهان، ژائو منزس، را شکست دهد و به دور بعدی رقابت‌ها صعود کرد. حذف مونفیس از فرانسه مقابل تنیسور جوان و گمنام بلاروسی، ایواشکا، از اتفاق‌های مهم در مسابقات تنیس مردان بود اما اشلی بارتی استرالیایی نفر نخست تنیس زنان جهان و شانس اول قهرمانی در این رقابت‌ها در مرحله نخست با شکست مقابل سارا تورمو، تنیسور اسپانیایی و نفر ۴۸ تنیس جهان، از رقابت‌های المپیک کنار رفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اشلی بارتی که پیش از شروع رقابت‌های المپیک مقام قهرمانی در رقابت‌های ویمبلدون را به دست آورده بود شانس اصلی قهرمانی در این مسابقات به شمار می‌رفت. کارلا سوارز ناوارو دیگر تنیسور اسپانیایی در این رقابت‌ها نیز موفق شد انس جابر، پدیده تنیس تونسی را در دو ست مغلوب کند و راهی دور دوم مسابقات شد.

کارولینا پلیشکوا از چک و شانس پنجم قهرمانی در این مسابقات نیز موفق شد در دو ست پیاپی با نتایج ۶-۳ ۶-۱ آلیز کورنه کهنه‌کار از فرانسه را مغلوب کند و راهی دور بعدی مسابقات شود. نائومی اوساکا ژاپنی که بدون شک مشهورترین ورزشکار کشور میزبان در این رقابت‌ها است و شانس دوم قهرمانی در رقابت‌های تنیس به حساب می‌آید موفق شد در یک بازی آسان، سای سای ژنگ از کشور چین را در دو ست پیاپی با نتایج ۶-۱ ۶-۴ شکست دهد و به مرحله دوم مسابقات صعود کرد.

در یکی از حساس‌ترین مسابقات تنیس مردان در مرحله نخست، نیشیکوری از ژاپن مقابل روبلف از روسیه قرار خواهد گرفت. نکته قابل توجه در مسابقات المپیک برای ورزشکاران روسی استفاده آن‌ها از پرچم مخصوص در این مسابقات و با نام کمیته المپیک روسیه است. آن‌ها اجازه حمل پرچم روسیه در این دور از مسابقات را به دلیل مشخص شدن دوپینگ ورزشکارانشان که در المپیک ریو رخ داد و باعث محرومیت کشور روسیه از شرکت در مسابقات المپیک شد را نخواهند داشت.

بیشتر از تنيس