وزیر دفاع آمریکا:‌ بودجه دفاعی به مقابله با تهدید ایران و کره شمالی کمک می‌کند

دولت جو بایدن برای وزارت دفاع در سال ۲۰۲۲ در مجموع  بودجه‌ای ۷۱۵ میلیارد دلاری خواسته است

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در جلسه کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان - ALEX WONG /GETTY IMAGES VIA AFP

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، روز چهارشنبه (۲۳ ژوئن) گفت که ایالات متحده بر تقویت قوای بازدارندگی خود در مقابل چین تمرکز دارد اما در عین حال باید با تهدید موشک‌های بالیستیک کره شمالی و جمهوری اسلامی ایران نیز مقابله کند.

آستین این سخنان را در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا درباره تقاضای بودجه دفاعی دولت جو بایدن برای سال مالی ۲۰۲۲ بیان کرد. وزیر دفاع آمریکا گفت که تقاضای بودجه بیش از پنج میلیارد دلاری برای برنامه دفاعی منطقه اقیانوس آرام، برای مقابله با چالشی است که آمریکا به وضوح از جانب چین مشاهده می‌کند.

لوید آستین در عین حال گفت که چین تنها چالش پیش روی آمریکا نیست و افزود که این بودجه به مقابله با تهدیدهای روسیه، کره شمالی و ایران نیز کمک می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آستین افزود که بودجه دفاعی با تاکید بر فضا، دفاع موشکی و بخش‌های پیچیده دیگر، هم‌زمان به مبارزه با قابلیت‌‌های روزافزون موشک‌های بالیستیک از جانب کشورهایی چون کره شمالی و جمهوری اسلامی ایران هم یاری خواهد رساند.

در تقاضای بودجه سال مالی ۲۰۲۲ برای پنتاگون که در تاریخ ۲۸ ماه مه صادر شد، بودجه‌ای ۱۱۲ میلیارد دلاری برای بخش تحقیقات و توسعه قابلیت‌های آینده‌نگرانه درخواست شده است.

دولت جو بایدن برای وزارت دفاع در سال ۲۰۲۲ در مجموع  بودجه‌ای ۷۱۵ میلیارد دلاری خواسته است. این بودجه ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ هزار دلار از رقم بودجه سال قبل بیشتر است.